Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میثم زالی روز پنجشنبه در نشست بررسی رفع مشکل واحدهای تولیدی در فرمانداری اردستان بیان کرد: اگر اقدامی موجب تعطیلی یک واحد شود، به طور قطع برخورد خواهیم داشت؛ خط قرمز تولید، اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذار است.

وی افزود: همچنین پیگیر هستیم که اگر تبعاتی از تصمیم مدیر اجرایی یک دستگاه یا یک کارمند بانک به تعطیل یک واحد منجر شود، آن شخص باید پاسخگوی تبعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی موضوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تشریح کرد: با تاسف شاهد بودیم که اقدام یک دستگاه پول‌ستان برای وصول مطالبات خود منجر به این شده است که خسارت و تعطیلی یک کارخانه فرش را در شهرستان اردستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید، انتهای سال ۹۲ از سوی شعبه تامین اجتماعی اردستان توقیف شد و در نیمه سال ۹۳ تجهیزات آن به سرقت رفت، افزود: اگر دستگاهی روند تولید یک واحد صنعتی را با اخلال روبه‌رو کند، ستاد رفع موانع تولید در حمایت از تولیدکنندگان حضور جدی خواهد داشت.

زالی با تاکید بر اینکه به هر حال ممکن است در دستگاهی کارمندی مرتکب تخلفی بشود، اضافه کرد: به این جمع‌بندی رسیدیم که یک دستگاه پول‌ستان در وصول مطالبات خود به درستی عمل نکرده و منجر به این شده است که خسارت و تعطیلی کارخانه را شاهد باشیم.

وی گفت: اگر برای وصول مطالبات، منطقی و از روش دیگری استفاده می‌شد، امروز شاهد خسارت وارد شده و تعطیلی این واحد نبودیم؛ کوتاهی در این زمینه اتفاق افتاده است و ای کاش بانک عامل هم تسهیلات را به هنگام پرداخت می‌کرد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه خواستار همکاری بانک سپه و سازمان تامین اجتماعی برای فروش ملک این واحد صنعتی شد و اظهار داشت: در صورتی که سازمان تامین اجتماعی هم بتواند سرمایه‌گذاری برای این مجموعه تامین کند، می‌توان به نحوی در جبران خسارت وارد شده، اقدام کرد و برای حضور سرمایه‌گذاری جدید و احیای کارخانه نیز به تصمیم رسیدیم.

وی افزود: تلاش خواهیم داشت سرمایه‌گذار کنونی را که از آلمان حضور پیدا کرده است، به زندگی عادی خود برگردد و سرمایه‌گذار جدید با پیگیری تامین اجتماعی حضور پیدا کند و شاهد راه‌اندازی این واحد در حوزه جدیدی باشیم.

زالی تشریح کرد: پیگیر این موضوع از ۲ منظر هستیم تا شاهد احقاق حق سرمایه‌گذار کنونی باشیم و هم اینکه چنین موردی دیگر در هیچ دستگاه پول‌ستان و بانکی اتفاق نیافتد که اقدام آنها به تعطیلی یک واحد تولیدی منجر شود.

نماینده شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکل این واحد صنعتی از سال ۹۲ ایجاد شده است، گفت: موضوع را از سال ۹۵ به عنوان نماینده پیگیر شدیم و حتی در سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان با مجموعه لوایحی به کمک فرماندار برای دفاع از این واحد نوشتیم اما جواب لازم را نگرفتیم.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات این واحد با ورود ستاد تسهیل و دیگر مسئولان گفت: بانک سپه با استفاده از ماده ۲۰ به مطالبات خود خواهد رسید و ساختمان باقی مانده از این واحد به سرمایه‌گذار جدید با کمک تامین اجتماعی واگذار خواهد شد.

استان پنج میلیون نفری اصفهان بیش از ۹ هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی کوچک و بزرگ دارد که از این میان افزون بر ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی در اردستان است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها رونق تولید اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اردستان اصفهان رونق تولید اردستان اصفهان اخبار کنکور رفع موانع تولید تامین اجتماعی واحد تولیدی سرمایه گذار یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل