Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان با مطالعه داده های ۳۰ ساله خانواده های کانادایی دریافتند ارتباط قوی ای بین فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی در نوجوانی و اوایل جوانی و دیابت بارداری یا دیابت نوع۲ مادر آنها یافت شد.   «لاتیتیا گولیمت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مانیتوبا کانادا، در این باره می گوید: «نتایج این مطالعه بسیار جالب بود چراکه ما مشاهده کردیم ریسک بیماری قلبی در افرادی که در زمان جنینی مادرشان مبتلا به دیابت بود دو تا سه برابر بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   برای این مطالعه، محققان از داده های تقریباً تمام کودکان متولد شده در مانیتوبا در طول سه دهه و در طول سنین ۱۰ تا ۳۵ سالگی استفاده کردند. در این مطالعه، سابقه سلامت بیش از ۲۹۰ هزار نفر بررسی شد.
یافته ها نشان داد بیش از ۸۷۰۰ نوزاد مبتلا به فشارخون بالا، حدود ۳۶۰۰ مبتلا به دیابت نوع۲ و ۷۱۵ نفر مبتلا به بیماری قلبی ایسکمیک بودند.   نتایج نشان داد کودکان متولدشده از مادران مبتلا به دیابت، ۳۰ تا ۸۰ درصد بیشتر با ابتلا به مشکلات قلبی و دو تا سه برابر بیشتر با ابتلا به یکی از فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی نظیر فشارخون بالا یا دیابت مواجه بودند.
محققان بر کنترل دیابت در طول بارداری تاکید دارند و این امر از طریق رژیم غذایی و مصرف دارو در صورت نیاز به بهترین نحو قابل انجام است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ریسک بیماری قلبی دیابت دیابت بارداری بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین