Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@17:09:05 GMT

حمله موشکی به کاروان نظامی آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۲۴۹

حمله موشکی به کاروان نظامی آمریکا در عراق

رویداد۲۴ این منبع در گفت وگوی با تارنمای «السومریة نیوز» گفت: یک کاروان لجستیکی ائتلاف بین المللی هدف اصابت یک موشک قرار گرفت.

وی که به نامش اشاره نشده افزود: در این حمله که در منطقه «الشوملی» واقع در استان بابل رخ داد، موشک به یکی از خودروهای این کاروان اصابت کرد اما منفجر نشد.

به گفته این منبع، حمله هیچ تلفات جانی نداشته و فقط خسارت جزئی وارد شده است و کاروان یاد شده به حرکت خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه شنبه نیز یک کاروان نظامیان آمریکایی در بزرگراه «حله» مرکز استان «بابل» در جنوب عراق هدف انفجار بمب کنار جاده ای قرار گرفت.

گروه نوظهور «گردان قاصم الجبارین» مسوولیت حمله به این کاروان نظامی آمریکایی ها را برعهده گرفت.

حملات به اهداف و نیروهای اشغالگر آمریکایی از اوایل مرداد گذشته در عراق افزایش یافته است.

در این مدت تاکنون بیش از ۳۰ کاروان نظامی و پشتیبانی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق با انفجارهای بمب کنار جاده‌ای هدف گرفته شده‌اند.

مجلس عراق دی ماه ۹۸ قانون خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی را از این کشور تصویب کرد، اما آمریکا به بهانه‌های مختلف نظیر افزایش اقدامات تروریستی همچنان تلاش دارد به حضور خود در عراق ادامه دهد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حمله موشکی نظامی آمریکا آیت الله سیستانی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله - اعلام کرد که رزمندگان آن ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا در لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیدند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه اسرائیلی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که بامداد روز جمعه منتشر شد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مبارزان آن کاروان اسرائیلی را با موشک‌های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت لبنان فاش کرد که زمانی که کاروان به نقطه کمین رسید، «با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و موشک هدف قرار گرفت که منجر به انهدام ۲ خودروی آنها شد».

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که دشمن اسرائیلی برای ایجاد پرده دود جهت بیرون کشیدن تلفات از محل و پاکسازی آنجا تلاش کرد.

قبل از آن مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن، نیروهای ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی در المالکیه اشغالی هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده بود که پس از مشاهده نیروهای اسرائیلی در مرز و در حالی که نیروهای نظامی آنها وارد مقر المالکیه اشغالی شدند، توپخانه آنها را هدف قرار داد و حملات مستقیماً به آن اصابت کرد.

منابع المیادین نیز فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ در تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در میان نیروهای مکانیزه اسرائیل بود که در نزدیکی مقر رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که کامیون‌های نظامی اشغالگران «در اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت پایگاه رویسات العلم به طور کامل منهدم شدند».

این منابع افزودند که گلوله‌های شلیک شده توسط مقاومت «در داخل مقر اسرائیلی فرود آمد و تجمع سربازان اشغالگر را دچار جراحات قطعی کرد».

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این رویداد، آتش مستقیم به سمت مقر رویسات العلم رژیم صهیونیستی در تپه‌های لبنانی اشغالی کفر شوبا شلیک شد.

این خبرنگار در آن زمان تاکید کرد که آتش همچنان به سمت مقر اسرائیلی‌ها در پی هدف گیری از جانب رزمندگان مقاومت شلیک می‌شد.

خبرنگار المیادین در جنوب افزود: نیروی مکانیزه اسرائیل تا رسیدن به نقطه کمین تحت نظر بودند و در معرض انواع آتش‌ها قرار گرفتند.

وی اعلام کرد که ارتش اشغالگر با هدف از بین بردن آثار تلفات و خروج آنها از منطقه برای پاکسازی اطراف منطقه اقدام کرد، این همزمان بود با اینکه نیروهای پیاده نظام آن در معرض یک کمین در مجاورت مقر نظامی در المالکیه اشغالی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا