Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@14:27:01 GMT

هشت نکته از پرسپولیس - پاختاکور

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۶۸۳

  به گزارش جام نیوز، ۱- پرسپولیس و پاختاکور. استادیوم خوش‌یمن جاسم بن حمد. جایی که پرسپولیس در آن ۴ گل به الشارجه زده، در دیدار رفت نیمه‌نهایی آسیا السد را همین جا شکست داده و حتی تیم ملی هم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با تک گل گوچی در همین استادیوم قطر را برده بود.

 

 ۲- پرسپولیس با آرایش ۲-۴-۴ و پاختاکور هم ۲-۴-۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاختاکور در مسابقات قبلی خود هم نشان داده بود تمایل بالایی به پرسینگ از جلو با نفرات زیاد دارد. در این مسابقه هم برنامه‌ی نماینده‌ی ازبک تا قبل از اخراج ماشاریپوف همین بود؛ دو هافبک کناری پاختاکور، دو‌ مدافع میانی پرسپولیس را Mark می‌کردند و دو مهاجم این تیم هم سعی در بستن مسیر پاس مدافعان میانی پرسپولیس به کمال و نوراللهی را داشتند. با اخراج ماشاریپوف، پاختاکور پرس خود را به جای جلوی زمین به مرکز زمین انتقال داد و این خبر خوبی برای پرسپولیسی بود که هر دو مدافع میانی‌اش در کار بازیسازی توانا هستند.

 

 ۳- همان‌ طور که قبل‌تر گفته شد، در تیم‌های یحیی گل‌محمدی هافبک‌های کناری معمولاً به مرکز زمین متمایل می‌شوند تا در کار بازی‌سازی مشارکت بیشتری داشته باشند. بنابراین یحیی همواره به مدافعان کناری بسیار رونده‌ای نیاز دارد تا عرض لازم را در حملات برای تیم حفظ کنند. سیامک نعمتی و سعید آقایی با عملکرد بی‌نظیرشان در این مسابقه، همان چیزی را به نمایش گذاشتند که یحیی بدان نیاز داشت. سیامک علاوه بر پاس گل، یک دریبل موفق، یک‌ سانتر موفق و یک شوت خارج از چهارچوب داشت و آقایی هم ۲ سانتر موفق، یک دریبل موفق و‌ ۳ خلق موقعیت داشت. « محدوده‌ی گرمایشی» نعمتی و آقایی ثابت می‌کند این دو بازیکن چه حضور پررنگی در کانال‌های چپ و راست داشته‌اند.

 

 ۴- دو مدافع میانی پرسپولیس در کار بازیسازی توانا هستند. این مزیتی ویژه برای تیم یحیی است. شجاع خلیل‌زاده توانایی ارسال پاس‌های قطری بسیار دقیقی دارد و کنعانی‌زادگان هم پاس‌های طولی بسیار خوبی می‌دهد. در بازی دوم با التعاون، این پاس قطری شجاع بود که پایه‌گذار پنالتی پرسپولیس شد و در این مسابقه هم پاس طولی کنعانی به سیامک در ادامه منجر به گل اول سرخ‌ها شد.

 

 ۵- یکی از بزرگ‌ترین نقیصه‌های مربیگری یحیی گل‌محمدی، ضعف او در تعویض‌هایش بود. یحیی معمولاً عادت داشت یا دیر تعویض کند یا بد! به طور مثال در همین مسابقه با الدحیل، گل‌محمدی آرمان رمضانی را از دقیقه‌ی ۶۵ جایگزین آل‌کثیر کرد، در حالی که مهدی عبدی چهارچوب‌شناس و باهوش را ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشانده بود. اما در سه مسابقه‌ی اخیر، گل‌محمدی هم درست تعویض کرده و هم به موقع. در بازی با شارجه، یک تعویضی او، رمضانی، برای تعویضی دیگر، عبدی، گل ساخت. در بازی با السد، تعویضی او، عالیشاه، پاس گل داد و در این مسابقه هم یحیی بعد از به ثمر رسیدن گل دوم، بشار خسته را خیلی زود از بازی خارج کرد تا او را برای بازی شنبه سرحال نگه دارد.

 

 ۶- پیش‌تر در همین جا ذکر شد که گل‌محمدی برخلاف فرهاد مجیدی، چندان از دستیارانش مشورت نمی‌گیرد، اما در چهار مسابقه‌ی اخیر، بار‌ها و بار‌ها دیده شده زمانی که دوربین روی یحیی می‌رود، او‌ مشغول صحبت و مشورت با حمید مطهری است. هر مربی در دقایقی از مسابقه و به علت فشار حاکم، ممکن است توانایی تصمیم‌گیری‌اش کاهش یابد. به‌هرحال نقش دستیار‌ها در چنین بزنگاه‌هایی مشخص می‌شود.

 

 ۷- به مدیریت پرسپولیس تا دلتان بخواهید انتقاد وارد است. اما میان همه‌ی آن افتضاح‌های مدیریتی، باید از یک تصمیم خوب این مجموعه‌ هم یاد کرد؛ مدیریت با آگاهی از بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات به دلیل بدهی به برانکو، در بازه‌ی زمانی بسیار کوتاهی با ۷ سهمیه‌ی لیگ برتری توافق کرد و قرارداد آن‌ها را قبل از بسته شدن پنجره به ثبت رساند تا پرسپولیس بتواند از خرید‌های جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند. کاری که مدیریت استقلال و شهرخودرو از انجامش عاجز بود. حالا هم باشگاه پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند علاوه بر ۷۰۰ هزار دلار عایدی‌اش تا این جای کار، ۲ میلیون دلار دیگر را هم به دست آورد و بخش خوبی از بدهی‌هایش را پرداخت کند.

 

 ۸- شانس این تیم برای صعود به فینال بیشتر از تیم سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است؟ به گمانم بله. النصر امسال به اندازه‌ی الهلال ۲۰۱۷ قدرتمند نیست و پرسپولیس حال حاضر نسبت به تیم ۲۰۱۸ با پنجره‌های بسته‌اش، اسکواد عمیق‌تری دارد. یک بازی هوشمندانه‌ی دیگر مقابل ارزشمند‌ترین تیم قاره‌ی آسیا، پرسپولیس را ۲۹ آذر به قطر باز می‌گرداند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پاختاکور ازبکستان پاختاکور نیوز بازیکن یحیی گل محمدی پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

نمایش دو تیم ، شباهتی به جدال دو باشگاه بالانشین لیگ نداشت و اغلب دقایق بازی به خطاها یا توقف ضربات ایستگاهی و اعتراض بازیکنان دو تیم اختصاص داشت.

تنها در دقایق پایانی بازی این تراکتور بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که بی‌نتیجه بود. 

نبودن سیدحسین حسینی فرصت مناسبی برای مهاجمان تراکتور بود که دروازه استقلال را باز کنند و مثل مصاف حساس با سپاهان، بدون گل راهی خانه نشوند اما با وجود اینکه مطهری از همه مهاجمانش استفاده کرد، آنها موفق به گشودن دروازه خالدآبادی نشدند.

استقلال در این مسابقه حساس که احتمال شکست شان می‌رفت، بسیار محتاط بود و برای پیروزی به آب و آتش نزد تا در ضدحملات غافلگیر نشود‌. تفکرات نکونام ، نباختن در تبریز بود تا منتظر توقف احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان پرستاره باشد. در واقع سرمربی آبی‌ها روی نتیجه بازی رقیب، دست به نوعی قمار زد.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • یک پرسپولیسی دیگر هم با تراکتور قرارداد بست | حالا فقط مانده خود یحیی
  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • پنج هفته دوم اوسمار شبیه پنج هفته ابتدایی یحیی
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها