Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یحیی ابراهیمی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مجلس نیاز به افراد متخصص دارد، چرا که کارکرد مجلس تخصصی است.

اصلاح برخی قوانین در مجلس

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته سیاست‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان بر اساس سندهای بالادستی تنظبم شده، با این وجود در حال حاضر برخی قانون‌ها را اصلاح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف لرستان، اظهار کرد: در همان روزهای ابتدایی اگرچه آمار بالایی از شیوع را شاهد بودیم، اما پس از گذشت مدت کوتاهی بیماری کنترل شد.

ابراهیمی با بیان اینکه کرونا همه رده‌های سنی را درگیر کرده و محدودیت خاصی ندارد، افزود: از این‌رو شاهد افزایش مرگ‌میر در افراد مبتلا به کرونا هستیم.

وی از تمام شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون شست‌شوی مرتب دست و استفاده از ماسک، از حضور در مراسم‌ها و تجمع‌ها خودداری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت توسعه استان بر محور صنعت، کشاورزی و گردشگری است، از طرفی برای توسعه هر منطقه دو مولفه نیروی انسانی آموزش دیده و منابع خدادادی نیاز است، این دو فاکتور در استان وجود دارد، با این وجود گاهی محدودیت‌های اولیه همچون نبود آشامیدنی در سطح شهرهای استان دیده می‌شود.

تعطیلی ۷۰ درصد کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی استان

ابراهیمی با اشاره به شکاف اقتصادی لرستان با استان‌های همجوار، گفت: امسال به نام جهش تولید نام‌گذاری شده، حال اینکه ۷۰ درصد کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی استان تعطیل هستند و این مهم موجب عدم توسعه شده است.

وی از عزم جدی نمایندگان استان در جهت پیشبرد اهداف توسعه خبر و ادامه داد: این برنامه‌ها بایستی به ویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشکری اجرایی شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های حوزه انتخابیه، تصریح کرد: خرید یک دستگاه سی.تی.اسکن و  10 دستگاه آی.سی.یو برای شهر سلسله و تجهیز بیمارستان‌های دلفان به دستگاه سی‌.تی.اسکن و ام.ار.آی، توسعه درمانگاه، اتاق‌های عمل و تخت‌های دیالیز این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر بوده است.

اتمام عملیات احداث سد تاج امیر در 1400

ابراهیمی به برخی فعالیت‌های انجام شده در حوزه آب و راه حوزه سلسله و دلفان اشاره کرد و گفت: مشکل سد تاج‌امیر با پیگیری‌های صورت گرفته حل و به پیمانکار آن یعنی قرارگاه خاتم واگذار شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها خرداد 1400 عملیات احداث آن به پایان می‌رسد.

وی اظهار داشت: مطالعات فاز نخست سد ده پهلوان نیز شروع شده و در فصل بودجه اعتبار لازم برای آن منظور خواهد شد، ضمن اینکه مشکل ایستگاه‌های پمپاژ اسماعیل آباد حل شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص آب از سدمعشوره جهت تامین آب شرب و فعالیت‌های اقتصادی شهرهای حوزه انتخابیه خبر داد.

تخصیص اعتبار برای تونل «اسپژ»

ابراهیمی در تونل «اسپژ» را مطالبه شهروندان سلسله عنوان کرد و گفت: از سال آینده تخصیص این تونل در ردیف اعتباری قرار خواهد گرفت، همچنین اعتبار لازم برای محور سلسله به فیروزآباد، چهارخطه فیروزآباد به دلفان و چهارخطه دلفان به سمت هرسین مصوب شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سد تونل درمان مجلس شورای اسلامی سلسله و دلفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه