Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام مطالعات اجرای فاز دوم این شهرک گلخانه ای، اظهار داشت: آماده سازی اراضی مربوط به فاز دوم این شهرک از سال آینده کلید خواهد خورد. 

این مسوول گفت: اراضی فاز دوم از زمین های منابع ملی تامین و زیرساخت های لازم در آنها با استفاده از اعتبارات دولتی و با همکاری شرکت های خدمات رسان شامل شرکت های آب، برق و گاز فراهم می شود تا به سرمایه گذاران متقاضی ایجاد واحدهای گلخانه ای واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه توسعه شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان تا هزار هکتار پیش بینی شده است،اظهار داشت: این شهرک در آینده نه چندان به دور به یکی از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در کشور تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: اراضی آماده سازی شده فاز اول این شهرک به مساحت ۷۱ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است و امیدواریم با راه اندازی و افتتاح واحدهای در دست ساخت، امسال شاهد تولید محصول در این شهرک باشیم.

خمسه اظهار داشت: رشد سرمایه گذاری و اشتغال در بخش کشاورزی، تولید محصولات کیفی با قابلیت صادرات به بازارهای خارجی و همچنین کاهش چشم گیر مصرف آب در بخش کشاورزی از مزایای کشاورزی گلخانه ای به شمار می رود.

این مسوول با بیان اینکه دولت در شهرک های گلخانه ای زیرساخت های لازم را برای تولید و سرمایه گذاری فراهم می کند، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین توجه و حمایت را از سرمایه گذاران برای کمک به پیشبرد و توسعه کشاورزی مدرن داشته که از جمله آنها باید به پشتیبانی ویژه از طرح های آبیاری نوین و واحدهای گلخانه ای اشاره کرد.

فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به مساحت ۷۱ هکتار آماده سازی شده است.

احداث شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان از مصوبات سفر رییس جمهوری در سال ۹۵ به قزوین است.

برچسب‌ها استان قزوین اراضی کشاورزی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین اراضی کشاورزی سرمایه گذاری استان قزوین اراضی کشاورزی سرمایه گذاری اخبار کنکور شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در اراضی کلوان بخش آسارا و منطقه خدایار خان ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، در خصوص اقدامات قانونی انجام شده است، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، ۵۷ مورد قطعه بندی و دیوارکشی، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۲۶ مورد محوطه سازی، ۱۳ مورد دپوی مصالح و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی ضمن یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 6090680

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج