Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا، فرانسه و روسیه در این بیانیه مشترک از آذربایجان و ارمنستان خواسته بودند تا در چهارچوب گروه مینسک «بدون تاخیر، با حسن نیست و بدون پیش‌شرط مذاکرات را از سر بگیرند».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در پارلمان کشورش تاکید کرد که با دخالت این سه کشور در بحران قره‌باغ مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «آمریكا، روسیه و فرانسه این مشكل را برای مدت ۳۰ سال نادیده گرفتند و اکنون پذیرفتنی نیست که به دنبال آتش‌بس باشند.»

اردوغان افزود هرگونه آتش‌بس هنگامی عملی خواهد شد که «اشغالگران ارمنی» از ناگورنو‌-قره‌باغ عقب نشینی کنند.

انتظار می‌رود سخنان اخیر آقای اردوغان تنش میان او و هم‌پیمانان ترکیه در ناتو را افزایش دهد. این نگرانی وجود دارد که با افزایش دامنه درگیری‌های قره‌باغ، روسیه که در ارمنستان پایگاه نظامی دارد و ترکیه که نزدیک‌ترین متحد آذربایجان است وارد این درگیری شوند.

گروه مینسک در سال ۱۹۹۲ میلادی در جریان کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) که اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نام گرفته، تشکیل شد و موظف بود آذربایجان و ارمنستان را به مذاکره برای جستجوی یک راه حل صلح‌آمیز در موضوع قره‌باغ تشویق کند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا فرانسه روسیه آذربایجان ارمنستان رجب طیب اردوغان قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند