Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، باران پاییزی بعد از ماه‌ها گرما و خشکی هوا طراوتی به جان گرمازده شهر و خیابان‌ها داد؛ آنقدر هوا مطبوع و دل‌انگیز بود که باید بدون معطلی بیرون می‌زدی و سینه‌ات را از هوای ناب و تازه پر می‌کردی.

شهرک مدرس،‌ این شهرک سبز و زیبا شاید به نسبت دیگر مناطق شهر به خاطر داشتن درختان و فضای سبز محیط دانشگاه کمی هوایش از جاهای دیگر خنک‌تر و مطبوع‌تر است؛ هرچند، چند سالی است به علت ساخت و سازهای پررونق در این منطقه از شهر اکثر خانه‌های ویلایی با آن حیاط‌های باصفایشان از بین رفته‌اند و جایشان را به آپارتمان‌ها و مجتمع‌های چند طبقه داده‌اند و شکل و قیافه شهرک سبز همدان را تغییر داده‌اند اما با این تفاسیر باز هم هوایش به دل و جان می‌نشیند خصوصا بعد از یک باران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بعد باران از خانه بیرون می‌زنی تا در این التهاب روزها و شبهای کرونایی کمی نفس تازه کنی اما چشمت در ابتدای خیابان توحید غربی با منظره‌ای زشت روبرو شده و بویی نامطبوع هوش از سرت می‌برد؛ آن هم کجا دقیقا جلوی آپارتمان‌هایی که از عمرشان بیش از دو سال نمی‌گذرد و هنوز هم واحد خالی دارد. می‌بینی که با این باران کمتر از دو ساعته آب و فاضلاب و کلی آلودگی از منهول سر خیابان بالا می‌زند و حالت را دگرگون می‌کند و حست را برای پیاده‌روی شبانه به هم می‌ریزد. از خود پرسیدم اگر اینجا وضع اینگونه است الان قسمت پایین شهر که خانه‌ها اصولی و مهندسی‌شده ساخته نشده‌اند وضعیت چگونه است؟!

ناگفته نماند که تا اواخر اردیبهشت ماه امسال این وضعیت به شکلی رقت‌انگیزتر وجود داشت ولی در همین تابستان با کمی آسفالت سر و ته کار قضیه را جمع کردند و دور منهول را آسفالت‌ریزی کردند که با بارندگی فاضلاب بالا نزند! واقعا یک کار اصولی و حرفه‌ای!

حال سوال اینجاست که علت این بالا زدن آن هم در ابتدای یک خیابان اصلی شهرک با این حجم از آپارتمان و جمعیت و منتهی به دانشگاه با این بارندگی کم چیست؟ عدم مهندسی، عدم لوله‌گذاری فاضلاب بدون در نظر گرفتن تراز و شیب منطقه و حتی رشد جمعیتی این قسمت،‌ عدم نظارت بر کار کارگر و پیمانکار و... هر چه هست این مشکلی است که مردم این منطقه از شهرک در تمام ماه هایی که بارندگی است با آن روبرو خواهند بود اگر فکری نشود.

این فاضلاب رها شده‌ با خودش کلی آلودگی و زباله به سطح خیابان آورده و ساکنین برای رسیدن به خانه‌هایشان چه پیاده چه با ماشین مجبورند از روی آن رد شوند و این همه آلودگی را همراه خود به خانه ببرند، ‌آلودگی‌هایی که اگر از کارشناسان بهداشت محیط و خود کارشناسان اداره آب و فاضلاب در مورد آلودگی آن سوال کنی به تو هزاران کتاب و مقاله میکروبیولوژی معرفی می‌کنند؛ کافی است یک نوع از باکتری‌های موجود در این فاضلاب وارد سیستم گوارشی فردی شود خصوصا کودکان که برای مدتی طولانی او را بیمار و زمین‌گیر می‌کند و بهتر است بگویم خطر این فاضلاب رها شده کمتر از خطر کرونا برای جان مردم این منطقه نیست.

شب سپری شد اما امروز که برای رفتن به محل کار از خانه بیرون رفتم مجدد باز هم با این صحنه روبرو شدم اما شفاف‌تر و واضح‌تر و گوشی خود را بیرون آوردم و فیلمی از این صحنه گرفتم.

لذا برای بار چندم از مسئولان و مدیران و کارشناسان و مهندسان و ... آب و فاضلاب درخواست داریم که فکری برای این قسمت کرده و کمی دلشان برای مردم بسوزد و کمی از درد و رنج مردم بکاهند نه اینکه با بی‌خیالی خود با روح و روان مردم بازی کنند.

انتهای پیام/89001/

منبع: فارس

کلیدواژه: فاضلاب بارندگی همدان آ ب و فاضلاب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۴ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح یکشنبه شانزدهم اردیبهشت با میانگین ۶۳ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان، بولوار کاوه و دانشگاه صنعتی با عدد ۵۹، خیابان احمدآباد ۸۶، میدان انقلاب ۷۸، پارک زمزم ۷۲، رهنان ۶۵، خیابان زینبیه ۷۰، کردآباد و سپاهان‌شهر ۵۷، خیابان‌های فیض و فرشادی ۵۴ و ولدان ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۳۷ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۳۴ در وضعیت پاک، در شاهین‌شهر ۷۴، مبارکه ۶۲، کاشان ۵۷، قهجاورستان ۵۶ و نجف آباد ۷۰ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۰۴ ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۱۵۴ ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6096765

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد