Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:03:52 GMT

نگاهی به مطالب برجسته نشریات محلی کردستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۴۲۹۸

نگاهی به مطالب برجسته نشریات محلی کردستان

به گزارش ایرنا، روزنامه سیاسی، اجتماعی روژان در شماره ۴۲۷ خود که دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شد تیتر اصلی صفحه نخست را «پرونده گازرسانی به روستاهای کردستان بسته می‌شود» انتخاب کرده بود، از دیگر مطالب مهم عنوان شده در این نشریه هورامان در یک قدمی ثبت جهانی بود که به بازدید ارزیاب یونسکو از روستاهای هورامان در راستای ثبت جهانی این منطقه اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنکور در مناطق روستایی، چیروکی شیخی سه‌نعان، ته‌له‌مشک، ثبت بیشترین شمار مرگ ناشی از کرونا در اقلیم کردستان، امروز خیلی‌ها به بیت‌المال دست درازی می‌کنند از دیگر تیترها، یادداشت و اخبار این شماره روژان است.

شماره ۴۲۸ روژان هم چهارشنبه ۹ مهر برروی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت، در این شماره هم به لغو پروازهای سنندج از زبان مدیرکل فرودگاه‌های کردستان پرداخته شد علاوه بر آن یادداشت و مصاحبه‌هایی با تیترهای هرکه را ببینی شکایت می‌کند؟، تاکه‌سیک له ده‌ست نه‌دین قه‌دری نازانین، هوره هویت فرهنگی و شفاهی کردها، عزیز ویسی: هه‌ورامان با همه داشته‌های فرهنگی و هنری‌اش شبت جهانی شود، در این نشریه منتشر شده است.

تیتر اصلی این نشریه به نقل قولی از نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با عنوان «کِی قرار بود برای آقازاده‌ها بهشت بسازیم؟ و سخن روز آن هم به تاییدی بر سخنان شیوا قاسمی‌پور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نوشته ناصر کانی‌سانانی اختصاص داشت.

هفته‌نامه روژباش کوردستان هم در تازه‌ترین شماره خود که اوایل مهر امسال منتشر شده به بیان موضوعاتی در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی به زبان‌های کُردی و فارسی پرداخته است.

کوردستان لانکی موسیقی جیهانه، عه‌بدولا گوران پیشه‌نگ  و ئالاهه‌لگری شیعری نویی کوردی، افزایش تلفات جاده‌ای کردستان نسبت به سال گذشته، پروژه پیاده راه سنندج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیش بینی جمع‌آوری چهار میلیارد تومان کمک‌های مردم کردستان در جشن عاطفه‌ها، تولید سالانه یک هزار و ۸۵۷ تن عسل در کردستان، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای شبکه‌های پایاب سدهای کردستان هزینه شد، از جمله اخبار و گزارش‌های منتشر شده در این شماره هفته‌نامه روژباش کوردستان است.

هفته‌نامه فرهنگی - اجتماعی ئاوات هم در شماره ۱۹۱ که شنبه هفتم مهر منتشر و برروی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت تیتر نخست خود را به بازدید نماینده یونسکو از روستاهای هورامان اختصاص داده و عکس اصلی را هم به نمایی از یکی از روستاهای هورامان مزین کرده است.

احتمال ورود کردستان به وضعیت قرمز کرونایی تا ۲۰ روز آینده، سالن ورزشی شش هزار نفری ۲۲ گولان سنندج افتتاح شد، ۹۴ درصد روستاهای کردستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند از دیگر خبرهای منتشر شده در این شماره هفته‌نامه ئاوات است.

در بخش نگاه روز این نشریه یادداشت فریدون صدیقی استاد روزنامه‌نگاری با عنوان رویا می‌بافم تا تورا دوباره ببینم/برای همیشه رویای من بمان، منتشر شده است.

شماره ۱۱۲ هفته‌نامه ده‌نگی کوردستان شنبه پنج مهر منتشر شد، مهمترین مطالب این نشریه که در صفحه نخست آن آمده شامل قه‌یرانی کورونا به‌روکی خاوه‌ن پیشه‌کان به‌رنادات، به‌رزیی هه‌ورامان و نزمی خزمه‌تگوزاریه‌کان،  آنانی که این تباهی را رقم زدند (نگاهی به دستگیری‌های اخیر شورای شهر مهاباد)، آیا کرونا ما را نیازمند تجدیدنظر در شهرسازی و معماری نموده است؟، کرونا و چالش‌های آموزش در مناطق محروم، مندال هاوسه‌ری پاشماوه‌ی کومه‌لگای دواکه‌وتوو، است.



در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۴ نشریه در استان کردستان  مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۰ دو فصلنامه است ومابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل داده است.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تارنماهای خبری اخبار کنکور هفته نامه منتشر شده منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، تیم سپاهان این دو روز دیگر(چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته به مصاف پرسپولیس می‌رود.

امید نورافکن هافبک سپاهان که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت بلند مدت خود چند هفته‌ای است به ترکیب طلایی‌پوشان اضافه شده با انتشار تصویر عجیبی در فضای مجازی منتشر کرده است.

نورافکن که از هر فرصتی برای کری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها استفاده می‌کند این بار تصویری از یک پلنگ که یک تمساح را شکار کرده در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده و بالای این تصویر از ایموجی پلنگ و اسم سپاهان استفاده کرده است.

بعید به نظر می‌رسد که انتشار این تصویر در اینستاگرام ستاره جنجالی سپاهان آن هم در آستانه بازی با پرسپولیس بی‌منظور بوده باشد و قطعا نورافکن با انتشار این تصویر به نوعی قبل از الکلاسیکوی فوتبال ایران برای پرسپولیس خط و نشان کشیده است.

کد خبر 848202 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • گفت و شنود/ نیگه دار!
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد