Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش درباره تولیدات اربعین این شبکه به خبرنگار مهر بیان کرد: اداره کل هنرهای نمایشی سه کار ویژه اربعین تهیه می‌کند که یکی از آنها ادامه مجموعه «به روایت تعزیه» است که برنامه با محوریت اجرای تعزیه رادیویی است.

وی ادامه داد: پیش از این ۱۴ قسمت از این مجموعه برای ایام محرم و در رادیو فرهنگ به تولید رسید و حالا ۱۴ قسمت برای اربعین تولید می‌شود که با محوریت قصه‌های حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری درباره توضیح بیشتر از «به روایت تعزیه» گفت: این مجموعه با تعزیه خوان‌های معروف اجرا می‌شود که تیمی را تشکیل داده‌اند. تعزیه معمولاً در حدود یک و نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد و در این نسخه رادیویی برنامه در حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

مدیر رادیو نمایش با اشاره به آثار رادیویی نیز بیان کرد: ۲ سریال رادیویی هم داریم با نام «زائران راه» و «خط اول» که در حال آماده سازی است و چند کار هم برای دهه آخر صفر داریم. یک کار ویژه با عنوان «رستگاری در برف» داریم که نادر برهانی مرند می‌نویسد و قرار است خودش هم کارگردانی کند.

افتخاری با اشاره به تغییرات در کنداکتور شبکه تصریح کرد: کنداکتور رادیو نمایش در مهرماه تغییراتی داشته است که از ابتدای ماه اعمال شده است و از جمله مهمترین این تغییرات این است که «رادیو فیلم» را دوباره راه اندازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: «رادیو فیلم» برنامه‌ای است که فیلم‌های سینمایی را برای نابینایان توضیح دار می‌کند و ابتدا توسط احمد شیشه گران در رادیو تهران راه اندازی شد که بین سال‌های ۹۰ تا ۹۳ ادامه داشت. بعد از مدتی رادیو نمایش این اتفاق را ادامه داد که در حدود ۶۰ تا ۷۰ فیلم به این شکل توضیح دار شد. بعد از آن مدتی متوقف شد و حالا دوباره با پخش برخی از این فیلم‌ها دوباره این رویداد را شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به پخش برخی از این فیلم‌ها که پیش از این روی آنتن رفته‌اند، گفت: اکنون ۶۰ فیلم آماده است که توسط هنرمندان رادیو نمایش توضیح دار شده است و متناسب با فیلم‌های جدید هم برنامه‌های جدیدی پخش می‌شود. اولین قسمت از این برنامه جمعه این هفته روی آنتن می‌رود که فیلم «حوض نقاشی» از مازیار میری را توضیح دار کرده است و پخش می‌کند.

کد خبر 5036584 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا افتخاری رادیو نمایش فیلم سینمایی چهل سالگی دفاع مقدس تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی فیلم مستند جشنواره فیلم مقاومت فیلم سینمایی هفته دفاع مقدس حضور هنر ایران در جهان سینمای مستند کارگردان تئاتر فیلم کوتاه سازمان صداوسیما رادیو نمایش توضیح دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند

مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته هایی از زندگی این سرمربی تیم ملی کشتی رفت که فرزاد حسنی آن را روایت می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته هایی از زندگی این سرمربی تیم ملی کشتی رفت.

 قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت و گو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می شود.  

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته هایی به فراز و فرودهای زندگی حرفه ای این مربی محبوب کشتی می پردازد. فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.  

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستندهای ورزشی گفتگو می کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می شود.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • شازده کوچولو به روایت عکس
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند