Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@12:58:41 GMT

دلیل گرانتر بودن تخم مرغ های قهوه ای را ببینید

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۴۶۱۴

آفتاب‌‌نیوز :

برخی افراد تصور دارند که تخم مرغ های قهوه ای رنگ سالمتر و طبیعی تر هستند و نسبت به تخم مرغهای سفید رنگ از کیفیت بالاتری برخوردارند. این افراد معتقدند که حتی طعم تخم مرغ های قهوه ای نیز بهتر از تخم مرغ های سفید است. اینکه آیا این تخم مرغها علاوه بر تفاوت رنگ پوسته درکیفیت، سلامت، مزه و طعم با یکدیگر متفاوتند یا خیر را از رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر نبی پور دراین باره اظهار کرد: هیچ تفاوتی در کیفیت، مزه و طعم تخم مرغ ها وجود ندارد و تنها تفاوت در رنگ آنهاست.

وی ادامه داد: معمولا گله های مرغ مادر و مرغهای تخم گذار قهوه ای رنگ تخم مرغ قهوه ای تولید می کنند که البته تعداد آنها در کشور بسیار کم است.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اضافه کرد: تخم مرغهای قهوه ای رنگ که در حال حاضر در بازار وجود دارد از تولیدات مرغ های مادر است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت تخم مرغ قهوه ای و سفید متفاوت است؟ گفت: وقتی کالایی کم باشد قیمت آن هم بالا می رود. زمانی قیمت تخم مرغ قهوه ای از سفید ارزانتر بود اما به دلیل اینکه تعداد آن کم شده است گرانتر فروخته می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ تخم مرغ قهوه ای قهوه ای تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • ویدئو| کاخ سفید مسجد شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی