Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجتبی حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه هرچه قدر باشکوه و با عظمت باشد، باز انگشت اشاره‌ی به حماسه بسیار بزرگی که در این کشور اتفاق افتاده، است.


وی افزود: سالیان سال در حافظه و خاطره مردمان ایران این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها خواهد ماند کما اینکه دفاع از عزت و کیان کشور که در طول تاریخ انجام شده امروز در حافظه بلند مدت مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزارت فرهنگ گفت: بنابراین این اشارت که به طور سالانه تکرار می‌شود بهانه بسیار خوبی است که فراموش نکنیم برای استقلال و عزت امروز ما چه جان‌ها و جوان‌ها و سرداران گران قدری از دست دادیم و چقدر باید با دلسوزی و همت، پاسدار خونشان باشیم و از کیان،  استقلال،  آزادی و سربلندی با تمام توان و جان دفاع کنیم.

حسینی در مورد فعالیت‌های هنری در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این موضوعی نیست که تنها در مناسبتی از آن یاد شود بلکه به عنوان یک خاطره بزرگ و طولانی و یک حماسه ماندگار در تاریخ کشور همیشه مورد توجه تمام هنرمندان بوده و خواهد بود، از تئاترهایی که مجوز گرفتند و بر صحنه رفتند و در رده‌های اول موضوعی آنها حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بوده، همچنین در حوزه موسیقی سمفونی‌ها، قطعات، ترانه‌ها و شعرهایی که در این حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم سروده شده و به اجرا درآمده است.

وی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی سالانه صدها نمایشگاه از آثاری که در آن دوره و با بهانه آن دوره و با یاد آن دوره خلق شده در معرض دید و داوری امر قرار گرفته است، حتی در حوزه جدید ظهور مد و لباس که براساس اِلمان‌های برآمده از دوران دفاع مقدس سعی می‌کنند گوشه‌ای از شجاعت‌های آن روزگار را نشان دهند.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

برچسب‌ها سید مجتبی حسینی دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مجتبی حسینی دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته دفاع مقدس سید مجتبی حسینی دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته دفاع مقدس اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • هنر دفاع کردن از زبان یوهان کرایوف / فیلم
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد