Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدی از تصویب ۵۰ میلیون دلار واردات کالا به منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این مصوبه از هفته آینده پس از ابلاغ به استانداری خوزستان با حداقل تشریفات و حداکثر تسهیلات گمرکی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «ابراهیم نقدی» شب گذشته در نشست مشترک گمرکات جمهوری ایران و منطقه آزاد اروند در راستای تسهیل انجام تشریفات گمرکی مبادی ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر، از تصویب 50 میلیون دلاری واردات کالا به منطقه آزاد اروند در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این مصوبه از هفته آینده پس از ابلاغ به استانداری خوزستان با حداقل تشریفات و حداکثر تسهیلات گمرکی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرکات ایران با بیان اینکه در مبادی ورودی محدوده منطقه آزاد اروند نواقص و کمبودهایی وجود دارد افزود: پس از رفع این نواقص و کاستی‌ها، گمرک به طور کامل در مبادی ورودی مستقر و مقررات در محدوده منطقه آزاد اروند برای ایجاد گشایش اقتصادی به طور کامل اجرایی خواهد شد.

 

در این نشست «سید زین‌العابدین موسوی» نیز با اشاره به  قوانین و مقررات حاکم بر مناطق آزاد ابراز کرد: متاسفانه آنچه که امروز شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آن درگیر هستند عدم اجرای قانون مناطق آزاد است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه علی‌رغم درگیری هشت سال مستقیم در جنگ و از بین رفتن زیرساخت‌ها، متاسفانه مردم آبادان و خرمشهر نتوانستند از منافع قانون منطقه آزاد بهره‌مند شوند تصریح کرد: وجود منطقه آزاد یک مولفه برای ایجاد آشتی و رغبت در بازگشت مهاجرین به این منطقه بود که البته چندان موفقیت‌آمیز نیز نبوده است.

 

وی اضافه کرد: ما منکر حضور و نظارت تام گمرکات در گیت‌های ورودی نبوده و نیستیم که اگر نباشد قاچاق شکل می‌گیرد ولی انتظار داریم در تصمیماتی که اخذ می‌شود همه جوانب و منافع مردم منطقه آزاد لحاظ شود و از ظرفیت موجودی که تحت عنوان منطقه آزاد وجود دارد به بهترین شکل برای جبران خسارت‌های ناشی از هشت سال جنگ استفاده شود.

 

در ادامه این نشست «سید علی موسوی» عنوان کرد: با توافق نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران تشریفات گمرکی کالاهای همراه مسافر و کالاهای مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند است.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در خصوص سایر کالاهای تجاری نیز کنترل و نظارت در مبادی ورودی و خروجی برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

 

 در ادامه این نشست مواردی به تصویب رسید که شامل ورود کالای همراه مسافر و مصرفی در قالب 849 قلم کالای مصوب و معین در چارچوب قوانین موضوعه مناطق آزاد بلامانع است، مقرر شد اقلام مصوب بند یک صرفا جهت مصرف داخل محدوده سرزمینی بوده و خروج حجمی در قابل کامیون، کامیونت، وانت بار ممنوع و در این خصوص گمرک  باید نظارت تام را در گیت های خروجی معمول کند و همچنین مصوب شد از مورخه 12 مهرماه سال جاری همزمان با فعالیت رسمی گیت های خروجی کار تکمیل زیرساخت های گیت های گمرکی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و گمرکات دنبال شده و همزمان در راستای اجرای مصوبات بند یک و دو اقدام لازم صورت پذیرد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت گیت بار تجاری طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی استقرار گمرک نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ناظر گمرکات خوزستان معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبرگزاری شبستان خوزستان امام جمعه آبادان گمرکات مبارزه با قاچاق کالا واردات کالا منطقه آزاد اروند کالا منطقه آزاد اروند مبادی ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید