Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:57:08 GMT

آرامستان‌های زنجان رها شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۵۱۱۲

آرامستان‌های زنجان رها شده است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باید نظارت جدی نسبت به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌های استان انجام شده و تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۱۰ مهرماه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌های استان زنجان انجام نمی‌شود، اظهار کرد: بیش از سه ماه است که به راحتی مجالس ختم اعلام و برگزار می‌شود، البته نه در مساجد، بلکه احساس می‌کنیم بیشترین تجمع در آرامستان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر مصوبات ضمانت اجرایی نداشته باشد، به جایی نمی‌رسیم، چون با موعظه، کارها درست نمی‌شود، افزود: تاکنون تصمیم‌های لازم در خصوص کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها اجرا نشده و این موضوع به حال خود رها شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به «کج‌دار و مریز» عمل کردن دستگاه‌های نظارتی در رابطه با وضعیت آرامستان‌های شهر و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در آن، تصریح کرد: گاهی در تشییع جنازه‌ها، حدود ۳۰۰ نفر بدون رعایت فاصله اجتماعی حضور پیدا می‌کنند که این موضوع با توجه به شرایط امروز، تاسف‌بار و فاجعه‌آمیز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای رعایت پروتکل بهداشتی در آرامستان‌ها و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، ادامه داد: ابتدا در خصوص آرامستان‌ها، سخت‌گیری‌های لازم اعمال می‌شد و نتیجه مثبتی نیز در پی داشت ولی پس از مدتی این موضوع رها شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوب در مساجد استان، اظهار کرد: در هیچ‌یک از مساجد استان بیش از یک‌چهارم ظرفیت در مراسم شرکت نمی‌کنند، به همین دلیل فاصله اجتماعی به طور طبیعی رعایت می‌شود، این در حالی است که تذکرهای لازم نیز از سوی تبلیغات اسلامی در این زمینه به طور مرتب به مساجد ارائه شده، به همین خاطر میزان استفاده از ماسک توسط مراجعه‌کنندگان بیشتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت نان در استان، افزود: زمانی که قیمت نان افزایش پیدا کرد، نه تنها هیچ بهبودی حاصل نشد، بلکه چانه‌ها نیز کمتر از قبل شد و بدتر از همه اینکه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در بخش قابل توجهی از نانوایی‌ها مشهود بود، به همین خاطر مسئولان مربوطه باید تلاش‌هایی را که بازدارنده باشد، انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان بهداشتی در آرامستان ها پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران