Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رستمی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: ارزش این میزان کالا یک میلیارد و ۱۶۳میلیون دلار برآورد صادرات ۷۱۹ میلیون تن کالا به افغانستان شده که نسبت به بازه زمانی سال قبل ۳۳درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین درد شش ماه قبل، تعداد ۳۴هزار و ۹۸۱دستگاه کامیون حامل بار از سمت افغانستان وارد این کانون اقتصادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به واردات کالا از سمت افغانستان به این منطقه  ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۲میلیون و ۹۹۲هزار تُن انواع کالا به ارزش ۲میلیون و ۵۷۵هزار دلار وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شد.

رستمی بیان کرد: ۵۰درصد کالا‌های صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی کشور افغانستان و ۵۰درصد دیگر به مقصد دیگر بازار‌های هدف بوده است.

او تصریح کرد: انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی، انواع فرآورده‌های نفتی و گاز ال پی جی از مهمترین اقلام صادراتی و انواع دانه‌های روغنی، سنگ‌های ساختمانی و باتری‌های فرسوده خودرو از مهمترین اقلام وارداتی به این منطقه اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکید کرد: روزانه ۵۰۰دستگاه کامیون ترانزیتی ایرانی و خارجی حامل انواع بار در این کانون اقتصادی تردد می‌کنند.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از مهمترین دروازه‌های طلایی صادرات کالا به افغانستان و دیگر کشور‌های آسیای میانه به شمار می‌رود که با فعالیت ۲۳۳شرکت حمل و نقل، بازرگانی و خدماتی، زمینه اشتغال بیش از ۲هزار نفر در این منطقه فراهم شده است.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد در ۲۳۰کیلومتری شرق مشهد، در نقطه صفر مرزی بین ایران و افغانستان و در ۱۲۰کیلومتری شهر باستانی هرات در سال۱۳۸۷ راه اندازی شده است که در آن ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای جذب سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صنعت و خدمات صادرات وجود دارد.

هدف از ایجاد زیرساخت‌ها در مرحله نخست بهره برداری از این منطقه، صادرات کالا از ایران به مقصد افغانستان با حداقل هزینه و ارسال ارزان به بازار مصرف است.     انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا منطقه ویژه اقتصادی بازرسی و نظارت حمله زمینی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری