Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسۀ بررسی نظام مسائل استان مازندران اظهار داشت: چرا نمی‌توانیم استان را اداره کنیم؟ ما منابع داریم، آنچه ما را به اینجا رسانده برنامه نداشتن است و سوء مدیریت دلیل بی‌برنامگی‌هاست.

وی با بیان اینکه همۀ فرصت‌های ما دارند به تهدید تبدیل می‌شوند، افزود: گردشگری که فرصت استان مازندران است با سوء مدیریت به تهدید تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفۀ اجرایی بر عهدۀ دولت است، عنوان کرد: ما در مجلس باید ریل‌گذاری کنیم، زمینه‌های قانونی پیشرفت را فراهم کنیم و بعد بایستیم و بر اجرای درست آنها نظارت کنیم. 

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: آب داریم ولی مردم تشنه هستند و مشکل کشاورزی داریم. سوء مدیریت‌ها فقط باعث سوختن فرصت‌ها نمی‌شود بلکه فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه واقعا عملیاتی نوشته نشده است و بیشتر آرزو نویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است. برنامه هفتم باید عملیاتی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ماموریت‌ها و برنامه‌هایمان را در سه سطح تقسیم کنیم: سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی. 

قالیباف در ادامه سخنانش عنوان کرد: باید برای هر سه سطح احکام دقیق ومشخص بنویسیم. این احکام باید ناظر به مشکلات میدانی محلی در سطح استان و شهرستان ولی ناظر به رویکردهای ملی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: زنجیره عوامل پیشران در سطح شهر، استان و منطقه را باید یکجا ببینیم تا پیشرفت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس مدیریت مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود

 استاندار کردستان در آئین تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغزافزار مدیریت استان است و اگر این مجموعه علمی و عملی با تعامل مطلوب و تاثیرگذار در استان باشد حتماً سایر چرخ‌های مدیریتی در استان بهتر می‌چرخد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این دوره باید بیشتر روی برنامه کار کند تا بودجه، چرا که بودجه تابعی از برنامه‌ریزی است، اگر برنامه محور در استان حرکت کنیم حتماً نقش سلیقه‌ها، جناح‌بندی‌های گروهی، فردی و ... در تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات کمتر و مردم بهتر و بیشتر بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت سلیقه و اقتدارگرانه مدیر، مسئول و در کل افراد بالادستی لطمه می‌زند اگر دنبال پیشرفت هستیم باید بیشتر نگاه کارشناسی داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: ما در کردستان مسائل و مشکلات انباشته زیادی داریم و داشتیم، معتقدیم باید کار پر حجم و اولویت‌گرا در استان چندین سال استمرار داشته باشد تا به یک نقطه تعادل در مسائل و موضوعات برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از این استان ضایع شده و از دست رفته که باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جبران شود.

نظارت بر روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در کردستان افزایش می‌یابد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  نیز در این آیین گفت: تمام تلاش همکاران ما در این سازمان ایجاد رضایت عمومی در جذب اعتبارات و گشایش و تسهیل گری در امور است.

اکبر محمدی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن شعار سال با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان مکاتبات لازم انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و مشارکت مردم در برنامه‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دو راهبرد اصلی و مطالبه رهبری دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازنگری در توزیع اعتبارات هزینه‌ای با تعریف مدلی جدید در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان می‌دانیم گفت: در سالجاری در کنار این مهم، نظارت بر پروژه‌های عمرانی به صورت ویژه‌تر و میدانی انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان سال ١٤٠٢ و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟