Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:45:13 GMT

پاختاکور ۱۰ نفره نمی‌شد مکافات داشتیم

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۰۵۸

پاختاکور ۱۰ نفره نمی‌شد مکافات داشتیم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است اگر پاختاکور در ابتدای بازی ۱۰ نفره نمی‌شد، پرسپولیس نمی‌توانست به این راحتی برنده شود.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده درباره پیروزی 2 بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس ایران مقابل پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و صعود تیم ایرانی به فینال منطقه غرب آسیا، گفت: بابت این پیروزی مهم به بازیکنان، کادر فنی، مدیریت و عوامل باشگاه تبریک می‌گویم، ولی باید بگوییم اگر در 15 دقیقه ابتدایی بازی بازیکن حریف اخراج نمی‌شد به صخره سختی به نام پاختاکور بر می‌خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم مثل تیم‌های ما و تیم‌هایی عراقی‌ سبک بازی فیزیکی دارد و معمولاً ما مقابل این تیم‌ها به مشکل می‌خوریم. اگر پاختاکور در ابتدای بازی 10 نفره نمی‌شد ما مقابل این تیم به این راحتی برنده نمی‌شدیم و مکافات داشتیم.

وی ادامه داد: در 15 دقیقه نخست بازی که هنوز پاختاکور 10 نفره نشده بود، دیدیم که پرسپولیس خیلی سخت کار را ادامه می‌دهد، ولی با اخراج یکی از بهترین بازیکنان حریف کار برای تیم یحیی ساده‌تر شد و رفته‌ رفته بازیکنان به عمق خط دفاع حریف نفوذ کردند. به خاطر داریم و پیش از این دیده بودیم که کمال کامیابی‌نیا در شرایط سخت تیم را تنها می‌گذاشت و از بازی اخراج می‌شد، ولی خوشحالیم که در این بازی مهم با خطای بازیکن حریف روی او و اخراجی که صورت گرفت به تیم کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

گل‌محمدی صاحب سبک است و ژن مربیگری دارد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه این تیم با وجود 10 نفره شدن زودهنگام پاختاکور نتوانست در نیمه اول دروازه این تیم را باز کند، عنوان کرد: بعد از اخراج هر شخص دیگری به جز گل‌محمدی سرمربی بود، فوراً یک مدافع را کم می‌کرد و به خط حمله اضافه می‌کرد، ولی یحیی با همان ترکیب اولیه تا آخر، بازی را ادامه داد، چون می‌دانست که پاختاکور 10 نفره هم خیلی خطرناک است.

فنونی‌زاده راجع به دبل عیسی آل کثیر در این بازی یادآور شد: او نشان داد که یک مهاجم تمام عیار است. این بازیکن در سال‌هایی که در لیگ برتر بازی کرده، همیشه جزو گزینه‌های آقایی گلی بوده است و حالا هم در ترکیب پرسپولیس به خوبی جا افتاده است. به طور کلی بازیکنان جدید پرسپولیس خریدهای خوبی هستند و به خوبی با تیم هماهنگ شده‌اند، ولی می‌توانیم آل کثیر را تأثیرگذارترین خرید پرسپولیس بدانیم. نمی‌توان او را به ناصر محمدخانی یا فرشاد پیوس مقایسه کرد، اما او یک مهاجم مطمئن برای تیم است که می‌تواند جوابگوی زحمات بچه‌ها در تیم باشد.

وی با اشاره به دیدار حساس پرسپولیس با النصر عربستان در بازی بعد، تصریح کرد: بازی‌های النصر مقابل سپاهان را دیده‌ام. این تیم بی‌جهت به فینال غرب آسیا راه پیدا نکرده و واقعاً تیم خوبی است. این تیم هم مثل پرسپولیس با جسارت بازی می‌کند و تیم‌های التعاون و الاهلی را هم از پیش رو برداشته است. النصر در این فصل به خوبی نتیجه گرفته است و نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: ان‌شاءالله فردا پرسپولیس این تیم را شکست می‌دهد و قهرمان غرب آسیا می‌شود. فکر می‌کنم از شرق آسیا هم یکی از نمایندگان کره یا ژاپن به فینال می‌رسند. پرسپولیس در بازی با النصر باید در 90 دقیقه کار را تمام کند، چون پرسپولیس یک روز کمتر استراحت کرده و بعد از 90 دقیقه ممکن است دچار اُفت بدنی شود. النصر خارجی‌های خوبی دارد، ولی در دو بازی‌ با سپاهان که دیدم، مشخص بود خط دفاع این تیم کمی نقطه ضعف دارد.

فنونی‌زاده در خاتمه ابراز داشت: پرسپولیس تیم قهرمان ایران است و در قطر هم نشان دادیم مقابل هر تیمی خطرناک هستیم. در بازی با النصر نیز فکر می‌کنم تیم 2 بر یک پیروز شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس مرتضی فنونی زاده پاختاکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک مدعی است، همیشه در جام حذفی اتفاقات خوبی برای او رقم خورده است. - اخبار ورزشی -

شروین بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد برد تیمش برابر پرسپولیس در جام حذفی گفت: این یکی از زیباترین بازی‌های باشگاهی در سال‌های اخیر بود و آنهایی که این مسابقه را دیدند واقعاً لذت بردند. مطمئناً این بازی تا سال‌ها در ذهن فوتبالی‌ها باقی می‌ماند. ما قبل از بازی روحیه خیلی خوبی داشتیم و از طرفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم این را می‌دیدیم که می‌گفتند پرسپولیس همیشه در اراک به مشکل خورده است. همه ما انگیزه زیادی داشتیم که بازی را ببریم و خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

حسینی: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مسئله اصلی ما لیگ است

 

وی در ادامه افزود: وقتی دو گل از پرسپولیس خوردیم، تیم در شرایط خاصی قرار گرفت، ولی من روی نیمکت به بچه‌ها گفتم که می‌توانیم نتیجه را جبران کنیم و حتی در وقت‌های اضافه هم که 4 بر 2 عقب بودیم باز به جبران نتیجه امیدوار بودم. وقتی بازی به ضربات پنالتی کشید، دیگر اطمینان کامل داشتم که برنده می‌شویم و حتی وقتی امیر نوری پنالتی را از دست داد به سمت او رفتم و گفتم که حتماً این بازی را می‌بریم. ما انگیزه زیادی برای این بازی داشتیم و کامبک زدن برابر تیمی مثل پرسپولیس نشان داد که پتانسیل فنی خوبی داریم.

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، تصریح کرد: یکی از بهترین شب‌های زندگی‌ام رقم خورد و خدا را شکر می‌کنم که دو گل زدم. من در تمرینات روی چرخش‌ها خیلی کار می‌کنم و خوشبختانه به این شکل گل زدم. واقعاً بهتر از این نمی‌شد و گل‌هایم را به مادرم تقدیم می‌کنم.

بزرگ در پاسخ به این پرسش که آیا امسال از نیمکت‌نشینی در آلومینیوم ناراضی و ناراحت نیست، یادآور شد: هر بازیکنی از نشستن روی نیمکت ناراحت می‌شود، من هم ناراحت بودم، ولی هیچ وقت نخواستم برای تیمم حاشیه درست کنم. مجتبی حسینی خیلی سخت به ترکیب تیمش دست می‌زند و چون در سال‌های قبل هم با این مربی کار کردم، می‌دانستم که او به سختی ترکیب تیمش را تغییر می‌دهد. امسال فرصت کمی به من رسید و فقط در بازی با شمس آذر فیکس بازی کردم.

نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام

 

مهاجم آلومینیوم همراه با عیسی آل‌کثیر در بین بازیکنان فعلی فوتبال ایران بیشترین گل را در جام حذفی زده است. بزرگ در این مورد به تسنیم گفت: خوشبختانه در جام حذفی همیشه اتفاقات خوبی برای من رقم می‌خورد و من 12 گل در این جام زده‌ام. حتی همین بازی‌های جام حذفی باعث شد که برای اولین بار دیده شوم و جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است. امیدوارم در ادامه هم بتوانم برای تیمم گل بزنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی
  • جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • پرسپولیس در پنالتی هم کامبک خورد!
  • هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست