Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:38:00 GMT

طرح «آوای ورزش در همسایگی» در سمنان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۳۴۱

طرح «آوای ورزش در همسایگی» در سمنان اجرا می‌شود

همت هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: طرح «آوای ورزش در همسایگی» برای آقایان و بانوان در تمام رده‌های سنی اجرا می‌شود.

او ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، تقویت تاب‌آوری افراد در شرایط بحران و کاهش عوارض خانه‌نشینی و قرنطینه را ازجمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان اضافه کرد: حذف ترددهای غیرضروری برای مراجعه به محیط‌های ورزشی، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت انجام تمرینات محلی در محل، ایجاد محیط شاد و مفرح، ارائه سرگرمی مفید و ایجاد انگیزه در ساکنان برای انجام ورزش و فعالیت را از دیگر اهداف طرح آوای ورزش در همسایگی است.

هادیان ادامه داد: گام اول این طرح، از ۲۷ مهرماه هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی تا ۲۰ آذرماه به مدت دو ماه انجام خواهد شد.

وی ایجاد ایستگاه‌های ورزشی در مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها و مناطق مسکونی پرجمعیت و تعیین محل‌های مناسب بین آپارتمان‌ها که مشرف به محل انجام ورزش باشد، را از برنامه‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان بیان کرد: مقرر شده تا هیأت‌های ورزش‌های همگانی شهرستان‌ها با اعزام مربی به این ایستگاه‌ها در روز و ساعت معین در طول دوره و انجام تمرینات ورزشی و بدنی با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی، این طرح را اجرایی کنند.

هادیان گفت: غالب برنامه‌های این طرح توسط کمیته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک و با حضور مربیان رسمی و آموزش‌دیده هیأت‌های ورزش‌های همگانی در شهرستان‌های استان سمنان به‌عنوان مجریان طرح انجام خواهد شد.

او اظهار امیدواری کرد: از طریق تعامل با دستگاه‌های مرتبط ازجمله شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و مراکز بهداشت و رعایت پیوست‌های بهداشتی، فرهنگی، امنیتی و زیست‌محیطی بتوانیم به بهترین نحو این طرح را از سوی هیأت‌های ورزش‌های همگانی شهرستان‌های استان سمنان که توانایی بسیار خوب و تجربه بسیار موفقی در حوزه ورزش در زمان کرونا تاکنون داشته‌اند؛ در گام اجرایی قرار دهیم.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: مرحله آزمایشی این طرح از ۱۵ تا ۲۴ مرداد در ۹ استان کشور انجام شد که مورد استقبال مردم و شهروندان قرار گرفت و موفقیت‌های خوبی حاصل شد و غالب استقبال‌کنندگان از خانواده‌ها و بانوان بودند.

هادیان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و هم‌استانی‌های شریف در اجرای این طرح شد و گفت: در اجرای این طرح که به‌منظور سلامتی، نشاط و شادابی اجتماعی و تقویت سیستم‌های ایمنی بدن با ورزش برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا اجرا خواهد شد، تمام مسؤولان مربوط با هیأت‌های ورزشی همگانی شهرستان‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت ورزش‌های همگانی استان و شهرستان‌های تابعه از زمان آغاز کرونا تاکنون با اجرای برنامه‌های و طرح‌های متنوع و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جهت آگاهی‌بخشی، ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی ورزش در خانه و محیط کار و در هر زمان و مکانی نقش ایفا کردند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ورزش سمنان سیستم ایمنی ورزشی همت هادیان رئیس هیأت ورزش های همگانی استان سمنان ورزش های همگانی ایستگاه های ورزشی ورزشی ویروس کرونا هیأت ورزش های همگانی استان اجرای این طرح هیأت های ورزش استان سمنان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید.

وی افزود: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد