Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@17:12:26 GMT

هندیانی: قاچاق معکوس کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۵۹۵

هندیانی: قاچاق معکوس کاهش یافته است

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه ستاد از سال ۹۷ میزان کشفیات قاچاق معکوس افزایش و لذا قاچاق معکوس نیز کاهش یافته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالله هندیانی گفت: بعد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال ۹۷، قیمت برخی کالا‌ها مثل کالا‌های اساسی که با نرخ ارز ترجیحی به کشور وارد می‌شود نسبت به قیمت همین کالا‌ها در کشور‌های دیگر و به خصوص کشور‌های همسایه تفاوت قابل توجهی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لذا از آنجا که خروج این کالا‌ها از کشور و به عبارتی قاچاق آن به کشور‌های همسایه سود زیادی را عاید افراد سودجو می‌کرد بیم آن می‌رود که قاچاق معکوس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از همان سال ۹۷ اقدامات پیشگیرانه توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از کالا‌های وارداتی به کشور با ارز ترجیخی و به عبارتی قاچاق معکوس شکل گرفت بیان داشت: براساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از اوایل سال ۹۷ خروج خارج از تشریفات قانونی در برخی گروه‌های کالایی نظیر دام، فرآورده‌های دخانی، سلامت‌محور و کالای اساسی قاچاق محسوب می‌شود.

هندیان بیان داشت: لذا با اقدامات انجام شده و پیشگیرانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد قاچاق معکوس، پدیده قاچاق معکوس کاهش چشمگیری یافته است.

وی افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه میزان کشفیات قاچاق معکوس نیز افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق معکوس قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق معکوس سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچیان انواع کالا در یک باربری خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۱ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق انواع کالا از جمله بادام هندی، مغز فندق و کشمش خارجی به ارزش یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال، انواع اسپری و داروی خارجی به ارزش ۱۳۱ میلیون ریال، قهوه به ارزش ۳۶۵ میلیون ریال و انواع سیگار الکترونیکی ، مایع قلیان و پیپ خارجی به ارزش ۱۶۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت سه میلیارد  ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک باربری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه