Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:07:46 GMT

کاهش فرزند آوری یک تهدید برای گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۷۰۰۳

کاهش فرزند آوری یک تهدید برای گیلان

نحوی نژاد گفت: کاهش فرزندآوری در گیلان یک تهدید و زنگ خطری برای استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نحوی نژاد» در سخنرانی پیش از خطبه های امروز( جمعه، 11مهر) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت به مناسبت هفته گرامیداشت سالمندان و ناشنوایان، از تولید سمعک در آینده نزدیک در گیلان خبر داد و گفت: تمامی سمعک‌های موجود در کشور وارداتی است و یک شرکت دانش‌بنیان در گیلان در تلاش است اولین سمعک تولید داخل را در این استان ساخته و وارد بازار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به روز جهانی سالمند، اظهار داشت: در ایران اسلامی به لحاظ بهره مندی از تعالیم اسلامی و شیعی، فرهنگ تکریم سالمندان نهادینه است.


وی افزود: در حوزه دولت متعهد هستیم در زمینه بازنشستگی، بیمه درمانی مناسب، گذراندن اوقات فراغت و بهبود شرایط زندگی به سالمندان خدمات خوبی ارائه شود.


نحوی نژاد تاکید کرد: سالمند در درجه اول به خانواده خود متعلق است و اگر خانواده پذیرای سالمند نباشد با هیچ خدماتی نمی توان او را از نظر روحی و روانی اغنا کرد.


وی با بیان اینکه درصد فرزند آوری در گیلان در سالهای اخیر پایین آمده، گفت: این موضوع یک تهدید و زنگ خطر است.


مدیرکل بهزیستی گیلان یادآور شد: نرخ رشد در کشور 1/4 و در گیلان 0/4 دهم است و اگر جمعیت جوانان رو به کاهش برود چه کسی از سالمندان نگهداری کند.
وی اذعان داشت: مراکز نگهداری از سالمندان در گیلان از یک هزار سالمند نگهدای می کنند و بقیه سالمندان توسط خانواده ها نگهداری می شوند.


نحوی نژاد با اشاره به 23 مهر، روز عصای سفید و نابینایان، گفت: 10 درصد جمعیت معلولین را نابینایان تشکیل می‌دهند ولی این افراد قدرت ارتباط‌گیری مناسب با جامعه را داشته و اغلب افرادی تأثیرگذار هستند.


وی اعلام کرد: 40 درصد ورودی دانشگاه‌ها از جامعه معلولین را نابینایان تشکیل می‌دهند.


مدیرکل بهزیستی گیلان با گرامیداشت روز جهانی کودک، اظهار کرد: دشمنان اسلام با برنامه های متفاوتی از جمله سند 2030 به دنبال ترویج بی خدایی در جامعه است.


وی با بیان اینکه بهترین روش برای تربیت کودک، روش اسلامی است، گفت: تلاش شده با کمک حوزه های علمیه و مراکز علمی روش تربیتی اسلامی در مهدکودک ها استفاده شود.


نحوی نژاد خاطرنشان کرد: در محیط خانواده هم، استفاده از ماهواره و استفاده نادرست و لجام گسیخته از فضای مجازی، زمینه ساز تربیت نادرست کودکان است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاهش فرزندآوری روز ناشنوایان سالمندان نحوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد