Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@06:15:19 GMT

دشمن برای نفوذ ابتدا کار فرهنگی انجام می دهد 

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۷۲۱۱

دشمن برای نفوذ ابتدا کار فرهنگی انجام می دهد 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: دشمن برای این که نفوذ پیدا کند ابتدا باید کار فرهنگی انجام دهد تا انسان های مورد نظرش آماده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۱ مهر حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: امام خامنه‌ای فرمودند؛ که اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم هم شکست می خورد، یعنی بین تحریم و تحریف همراهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه جیرفت ابراز کرد: تحریف یعنی کاری انجام دهی که انسان‌ها در تصمیم گیری دچار غلط و اشتباه شوند تا بتوان آنها را تحریم کرد، اگر کسی دچار تحریف شود شیطان های جنی و انسی بر وی مسلط می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن برای این که نفوذ پیدا کند ابتدا باید کار فرهنگی انجام دهد تا انسان های مورد نظرش آماده شوند.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: در صدر اسلام اگر ولایت را تحریف نکرده و ولایت را با خلافت عوض نمی کردند در روز عاشورا تحریم اتفاق نمی افتاد و امام حسین (ع) به مسلخ کربلا نمی رفت.

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: تحریف بر تحریم تقدم دارد اگر جامعه دچار تحریف شد و امام خودش را به عنوان خارجی بشناسد این تحریف زمینه را برای کشتن امام حسین (ع) و اسارت اهل بیتش فراهم می کند.

وی اظهار کرد: یکی از تحریف هایی که در این عصر اتفاق افتاد تحریف شیطان بزرگ به کدخدا بود و مقابله با شیطان تبدیل به مذاکره شد و نتیجه آن برجام است و نتیجه آن شد که امروز بعضی می گویند؛ اگر کسی می‌خواهد لعن کند واشنگتن را لعنت کند آیا دشمن خارجی بدون وجود دشمن داخلی می توانست کاری انجام دهد؟

حجت الاسلام سعادت فر اضافه کرد: اعتقاد دینی می گوید؛ رزق و روزی دست خدا است و آنها این شعار قرآنی را تحریف کردند و گفتند که فرزند کمتر زندگی بهتر را در بر خواهد داشت.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: جهان تحریف سعی دارد انگشت اتهام را به سمت رهبری نشانه روی کند و مراقب باشیم از مسیر ولایت فاصله نگیریم.

وی عنوان کرد: مراقب باشیم که اگر فتنه گران قرآن بر نیزه کردند دچار توهم نشویم با تقوای خودمان زمینه‌ساز صبح ظهور شویم و مشکلات اقتصادی را تحمل کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: از جمله عوامل و موانع تشکیل دولت اسلامی دغدغه مندی مردم نسبت به مسائل اجتماعی است و اسلام با رهبانیت به معنای بی تفاوتی نسبت به مشکلات اجتماع مخالف می باشد.

خطیب جمعه جیرفت افزود: اسلام با فردگرایی مخالف است و می گوید؛ انسان باید در متن جامعه و دارای روحیه جهادی نسبت به جامعه باشد.

وی بیان کرد: لازمه روحیه دغدغه مندی این است که فرد اهل تحقیق باشد تا بفهمد در جامعه چه مسائلی اتفاق می افتد و اصل امر به معروف و نهی از منکر اوج دلسوزی انسان مومن نسبت به اطراف خودش است بنابراین در مقابل انحطاط فرد خانواده و جامعه دل می سوزاند و عکس العمل نشان می دهد.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: امر به معروف تنها به زبان روزه و نماز نیست بلکه با پس گرفتن حق مظلوم از ظالم است، صدقات باید درست دریافت و درست هزینه شود یعنی ترویج مال حلال در جامعه شود، جامعه ای که شکمش با مال حرام پر شده باشد گوش شنوایی برای شنیدن حرف ولی ندارد.

خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: جامعه ای که دنبال اصلاح است باید به دنبال اصلاح نظام پولی و بانکی نیز باشد، امضای رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد که روی پول است این پیام را دارد که ارزش این پول حفظ می‌شود و اگر ارزش پول ملی کم شود یعنی حق الناس صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مردم چگونه امر به معروف می‌کنند؟ در واقع با حق رایی که در انتخابات دارند امر به معروف می‌کنند تا نماینده به نمایندگی از مردم بانکداری را اصلاح کند.

حجت الاسلام سعادت فر عنوان کرد: خدای متعال اقوام گذشته را لعنت نکرد مگر این که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: نماینده ای که در مجلس است تا زمینه ساز دولت اسلامی باشد خودش اول باید عادل و انقلابی باشد، انقلابی به عملکرد است و کسی که دنبال منافع و منصب باشد انقلابی نیست.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند که مسئولین هم سطح آنها زندگی می کنند سختی ها را با لذت تحمل خواهند کرد.

حجت الاسلام سعادت فر در خاتمه یادآور شد: ایام اربعین را در پیش رو داریم امسال توفیق از ما گرفته شده است اما دل ها کربلا است با چشم دل می توان کربلا را دید و با دل می توان به کربلا رفت.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام سعادت فر امر به معروف جمعه جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود