Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برخی از مردم، گفت: در عزاداری ماه محرم و همچنین هفته های اخیر نیروهای مذهبی و مسجدی نشان دادند در عمل به دستورالعمل های بهداشتی از دیگران پیشگام تر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز( 11مهر) در  خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، بیان کرد: همه ما باید به خدا توسل کنیم، در همه موارد اعم از خوشی‌ها، ناخوشی‌ها  تهدیدها و فرصت‌ها خدا را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به آیه ۹۶ سوره اعراف در قرآن، اشاره کرد و افزود: گروهی که ایمان آوردند و تقوا پیشه کردند، درهای رحمت و برکات  بر روی زمین بر آن‌ها گشوده شد اما برخی این راه را نرفتند و به سرنوشت شوم دچار شدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: تکیه بر خدا تنها راه نجات انسان ها است، خداوند علاوه بر اینکه اهل حمد و ستایش است، ولی حمد هم است، به این معنا که اگر قرار است کسی مورد ستایش قرار بگیرد اجازه و دستور خدا لازم است.

 

وی تاکید کرد: ولایت ستایش در دست خدا بوده و شامل ولایت تشریعی و تکوینی است که در هر دو مورد پذیرش خداوند لازم و ضروری است، خداوند کار حرام را نمی‌پسندد پس در این امور نباید ستایشی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: خداوند فصیلت کسانی را که لایق ستایش هستند را آشکار و بر زبان‌ها جاری می‌سازد، در حقیقت اختیار دست خدا است، امروز چهره مخالفان و موافقان کاملا مشخص است.

 

وی متذکر شد: ستایش اعمال رهبرمعظم انقلاب و شهدا بهترین کارها است، همچنین در مقابل واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس مسئولیت داریم باید اعمال و ایثارگری‌هایشان را برای نسل آینده بازگو کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، بیان کرد: نباید اجازه بدهیم شهوت، دینتان را فاسد کند، چنانچه دین فاسد شود، آخرت خراب می‌شود.

 

وی افزود: امسال بنابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم لغو مسافرت‌ها، پیاده‌روی اربعین را نخواهیم داشت، عمل به دستورات این ستاد طبق فرمایش مقام معظم رهبری واحب و نشان از ولایی بودن مردم دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: امسال گرامیداشت روز جهانی کودک را همزمان با اربعین حسینی داریم،نباید فراموش کنیم که کودکان آینده‌سازان ما هستند، کودک در هیچ جامعه‌ای گناهکار نیست، نباید هدف تهدید و جنگ‌های نظامی قرار بگیرد.

 

خطیب جمعه ساری ادامه داد: متاسفانه کسانی که شعار دفاع از حقوق کودکان سرمی‌دهند امروز در کشورهای یمن، افغانستان و فلسطین کودک‌کشی کرده و به کودک‌کش‌ها بها می‌دهند.

 

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران به ۵۴ درصد رسیده که نشان از جدی نگرفتن مردم دارد، مردم کرونا را باید جدی بگیرند، البته مساجد در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رتبه اول را کسب کردند که امیدواریم الگو باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته دفاع مقدس، اذعان کرد: باید از زحمات مدافعان راستین کشور قدردانی شود، و رشادت‌هایشان به نسل آینده منتقل شود.

 

خطیب جمعه ساری ضمن خوشامدگویی به «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به مازندران خطاب به وی، اظهار کرد: مردم استان ما با وجود ارائه خدمات ۴۰ ساله به این انقلاب، دارای مشکلات و رنج‌هایی هستند، در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت، صنایع تبدیلی، در زمینه تولیدات باغی و صادرات،  پسماند، تخریب منابع طبیعی و جنگل، مسائل زیست محیطی، جنگل‌های هیرکانی باید نگاه ویژه شما را داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: نسل جوان ما با همکاری نسل میانسال و کهنسال باید نقایص را برطرف کنند همه ما وظیفه داریم مسیر برای ساخت آینده و تمدن اسلامی را هموار کنیم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع مشکلات مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی مسجدی نمازجمعه ساری کودک کشی اربعین روزجهانی کودک کرونا هفته دفاع مقدس رئیس مجلس شورای اسلامی محیط زیست حجت الاسلام محمدی لائینی رعایت پروتکل های بهداشتی جمعه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج