Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اراک با بیان اینکه منابع بانکی باید به سمت تولید هدایت شوند گفت: حمایت از کشاورزان و تولید یک امر واجب است که همه باید به آن توجه داشته باشند و البته نظارت بر قیمت ها یک اصل مهم است چراکه متاسفانه قیمت ها به طور غیر منطقی افزایش پیدا می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه نفس هر انسان گوهر ارزشمندی است که خداوند تنها به انسان عنایت کرده، گفت: جمله هرکس نفس خود را بشناسد خدای خود را شناخته است در اینجا اهمیت پیدا می کند و لذا امروز شناخت نفس یک ضرورت مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نفس انسان یک گنج بزرگ و سرمایه ارزشمند است که باید خداوند را شاکر و قدرشناس باشیم و بزرگترین اسراف در طول دنیا عدم شناخت نفس است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی اصلاح نفوس است و اگر این موضوع محقق شود قطعا انسان به سمت رشد و تعالی الهی حرکت می کند و لذا بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت و آرامش در نظام اسلامی بیان کرد: برقراری امنیت در جامعه یک ضرورت مهم است و همه باید از امنیت فردی و جمعی در کشور مراقبت کنیم چراکه نعمت جان در انسان یک نعمت بزرگ و ارزشمند است که همه باید به خوبی از آن حفظ و حراست کنیم.

ضرورت تبیین نقش امام و ولایت فقیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

دری نجف آبادی با اشاره به ضرورت تبیین نقش امام و ولایت فقیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال از دفاع مقدس که قدرت و اقتدارگران از آن خودمان است و جمهوری اسلامی قدرت و اقتدار خود را از کسی نگرفته و تنها به دستان با کفایت جوانان غیرتمند حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملت اراده ، عزم و جهاد است، گفت: ملت ایران راه مقاومت و ایستادگی خود که در طول چهل سال انتخاب کرده را با قدرت ادامه خواهد داد و لحظه ای از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان غافل نخواهد شد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در منطقه یک حضور با قدرت و با صلابت دارد، افزود: ملت ایران یک ملت عاشورایی است و تنها راه عزت خود را در ایستادگی بر روی ارزش ها می داند چراکه ملتی که کربلا و امام حسین(ع) را دارد هرگز شکست نخواهد خورد.

وی با اشاره به اربعین حسینی و ضرورت توجه به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی توفیق حضور در پیاده روی اربعین را نداریم و اگر ستاد مقابله با کرونا می نگوید مسافرت به کربلا و پیاده روی اربعین امسال تعطیل است همه باید توجه داشته باشیم.

مراسم دهه آخر ماه صفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود

امام جمعه اراک افزود: در داخل کشور با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و آیین نامه های ستاد مقابله با کرونا مراسمات را می توانیم با فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنیم و نیاز نیست عزاداری ها با جمعیت زیاد برگزار شود و می توانیم در محله ها و کوچه ها و خانه هایمان عزاداری با حداقل افراد را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: زیارت نامه ها و عزاداری ها یک گنج با عظمت و سرمایه ارزشمند برای تقرب الهی و کسب معرفت هستند که تنها ما از گنج ها بهره مند هستیم که نیاز است در اربعین حسینی از آنها به خوبی استفاده کنیم.

استان مرکزی در خصوص کمک های مومنانه بسیار موفق عمل کرد و کارنامه قابل قبولی دارد

دری نجف آبادی با اشاره به پویش دوم رزمایش کمک مومنانه و توزیع بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بیان کرد: استان مرکزی در خصوص کمک های مومنانه بسیار موفق عمل کرد و کارنامه قابل قبولی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه دهه آخر ماه صفر هستیم نیاز است یک عزم و اراده جدی تر برای پویش بعدی کمک مومنانه در استان راه اندازی شود و هرکس به اندازه سهم خود مشارکت داشته باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به سفر روز گذشته معاون رئیس جمهور به استان مرکزی بیان کرد: اقدامات خوبی از جمله مسکن محرومین و بهره برداری از پل شهید صیدی در استان انجام شد و البته توصیه هایی هم به دولت شد که انتظار داریم دولت در خصوص تحقق عدالت اجتماعی، موازات، معیشت مردم، تولید، واگذاری ها، نظام بانکی و صنایع استان در یکسال باقی مانده عمر خود بیشتر تدبیر داشته باشد.

منابع بانکی باید به سمت تولید هدایت شوند

وی با بیان اینکه منابع بانکی باید به سمت تولید هدایت شوند گفت: حمایت از کشاورزان و تولید یک امر واجب است که همه باید به آن توجه داشته باشند و البته نظارت بر قیمت ها یک اصل مهم است چراکه متاسفانه قیمت ها به طور غیر منطقی افزایش پیدا می کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به جنگ بین ترکیه و ارمنستان بیان کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی در این خصوص آتش بس و برقراری مذاکرات حکیمانه است که نیاز است یک هیئت عادل بین دو کشور حکمیت کند.

وی با اشاره به مناظره بین ترامپ و بایدن در آمریکا گفت: شیطان از صحبت های این افراد شرم می کند چه رسد به آدم ها و باید بگوئیم خاک بر سر اینها که ادعای اداره دنیا را دارند و  اینگونه مناظرات تنها ماهیت پلید و خائنانه غرب و فرهنگ استعماری و استکباری غرب را نشان می دهند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: امروز همه باید در جبهه تولید، ایثار و فداکاری، ازخودگذشتگی و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی مبارزه کنیم و در این مسیر تنها با خداوند معامله کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه اراک دری نجف آبادی سمت تولید استان مرکزی منابع بانکی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند و این موضوعات کارکرد بسیار مهم و زیربنایی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: و اینکه چگونه باید در صدد تعمیق آنها باشیم مهم است که یکی از این راه‌ها این است که جواب خود را از قرآن و اهل‌بیت پیدا کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استات تصریح کرد: گاهی باید از سخنان اهل‌بیت و گاهی از رفتار و سیره آنها درس بگیریم همان‌طور که خداوند برای پیامبر ابزار یعنی قرآن کریم و راه را نشان داد و کاری کرد که جامعه جاهلیت عرب را به یک جامعه متمدن اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: عقل و تفکر وقتی باشد نتیجه‌اش ایمان به غیب است و غیب همان خداوند و پیامبران و قیامت است. ایمان و عقیده به غیب زمانی خودش را نشان می‌دهد که در عمل و اخلاق و زندگی نشان دهد در غیر این صورت یک ادعا است و باور نیست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تقویت دین باید باور کنیم و این باور ریشه در دل انسان‌ها دارد دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند، درعمل او مشخص می‌شود چرا که دل هم مرکز تعقل، فهم و هم مرکز عشق و محبت  است

 نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: چه کاری انجام دهیم تا باور، معنویت، بصیرت، دین و عقیده را تقویت کنیم؟ راهکار آن ریشه در دل دارد و باید با دل کارکرد امام سجاد در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «ماه رمضان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد یکی از آن این است که دل رقیق و نازک شده و آماده پذیرش عفو شد و باخدا ارتباط برقرار کرده است و نتیجه خود را در عمل نشان می‌دهد که دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند از شیطان دور می‌شود و در نتیجه گناه کم می‌شود».

وی افزود: اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود؛ و مرکز همت و احترام دل باشد؛ دل در معارف اسلامی مرکز تعقل و فهم و هم مرکز عشق و محبت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • اعلام زمان پخش مناظرات انتخاباتی مشهد و کلات
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران