Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام عظیم اسدزاده در نماز جمعه این هفته با اشاره به مناقشه «قره باغ» اظهار کرد: جنگ بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۳۰ سال پیش آغاز شده است و الان هم ادامه دارد و هر دو کشور خود را حق دار قره باغ عنوان می‌کنند اما حق دار اصلی جمهوری آذربایجان بوده و تمام جهان از موضوع آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی سابق این کشور به ۱۵ جمهوری تقسیم و تمام کشورها مستقل شدند اما جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر روی منطقه قره باغ وارد مناقشه شدند و ایران هم با تمام قوا از جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به شایعه‌های اخیر مبنی بر کمک ایران به ارمنستان تصریح کرد: بعضی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی ایران را متهم به کمک نظامی به کشور ارمنستان کرده است که در واقع ایران هیچ گونه کمک نظامی نکرده و هر دو کشور همسایه را به صلح و مذاکره دعوت می‌کند.

اسدزاده زاده با بیان اینکه دشمنان اسلام همچون رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات نظامی به کشورها می‌خواهند میان ایران و مسلمانان جمهوری آذربایجان اختلاف ایجاد کنند که قطعاً موفق نخواهند شد، ادامه داد: نباید کمک‌های ایران در طول تاریخ به جمهوری آذربایجان نادیده گرفته شود.

وی با یادآوری حضور مستشاران نظامی و سرداران کشورمان در جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: مردم و دولت جمهوری آذربایجان نباید به رسانه‌های فرصت طلب اجازه تخریب این روابط دوستانه را دهند که بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه ۴ استان کشور از آذربایجان بیان کننده این حمایت‌ها است.

خطیب جمعه اصلاندوز از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست به هر دو کشور تذکر دهند تا در محاسبات خود دقت کنند تا توپ و خمپاره‌های شلیک شده از هر دو طرف به شهرستان اصلاندوز اصابت نکند.

اسدزاده زاده ادامه داد: متأسفانه از صبح امروز اصابت چندین خمپاره به شهرستان اصلاندوز و روستاهای مرزی باعث صلب آرامش مردم شهرستان شده است که پیگیری مقتدرانه مسئولین کشور را می‌خواهیم.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای پایان دادن به مناقشه «قره باغ» مذاکره صلح آمیز است و امیدواریم آذربایجان در باز پس گیری قره باغ با مذاکره پیروز شود.

کد خبر 5038276

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان شهرستان اصلاندوز ارمنستان اقامه نماز جمعه ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی جمهوری آذربایجان قره باغ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»