Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقتصاد «دریا محور» می‌تواند افق‌های تازه‌ای پیش روی ایران قرار دهد از سفارش ساخت ۶۳ فروند کشتی به شرکت‌های داخلی خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی با بیان این‌که فرصت‌های کسب و کار زیادی در دریا وجود دارد که باید با یک نگاه اقتصاد محور تمام رویکرد‌ها و جهت‌گیری‌ها در این زمینه را تسریع و از این فرصت‌ها به معنی واقعی کلمه استفاده کرد، اظهار کرد: نشانه تحقق سیاست اقتصاد دریامحور ایجاد فرصت برای خلق کسب و کار و شکل‌گیری آن در بنادر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‌که طی سال‌های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی توجه ویژه‌ای به توسعه پسکرانه‌ها داشته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با دسترسی به دریای آزاد و با قرار گرفتن در یک منطقه استراتژیک در جهان باید به اقتصاد دریا محور و توسعه دریایی توجه خاص داشته باشد.

وی با یادآوری این‌که خوشبختانه امروز اقتصاد دریا محور و توسعه دریایی از اولویت‌های جدی مجموعه وزارت راه و شهرسازی است در پاسخ به این سئوال که آیا درصنعت کشتی سازی بخش خصوصی واقعی می‌تواند ورود پیدا کند یا نه مراکز وابسته به نهاد‌های نظامی مثل صنایع دفاعی و نظایر این سرمایه گذاران واقعی در حوزه اقتصاد دریا محسوب می‌شوند، گفت: رهبری صنایع استراتژیک و راهبردی و همینطور صنایع با ریسک بالا، دیر بازده و سرمایه بر را در دنیا دولت‌ها برعهده دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و همینطور واحد‌های صنعتی کوچک ومتوسط در بحث سیستم سازی، زیر سامانه ها، سامانه‌ها و دیگر متعلقات و لوازم مربوط به این نوع صنایع را انجام می‌دهند.
خوشبختانه فعالیت‌های خوبی امروزه در زمینه ساخت انواع سیستم ها، تجهیزات، لوازم و دیگر متعلقات مربوط به صنعت کشتی سازی به همت بخش خصوصی در کشور شکل گرفته و هر روز نسبت به گذشته در حال رشد و توسعه است.

اسلامی با اعلام این‌که برای نخستین بار در این دوره به بحث تولید شناور‌های خاص در کشور توجه شده است، اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود ساخت ۶۳ فروند کشتی به‌علاوه تجهیزات بندری را به شرکت داخلی سفارش داده است.

وزیر راه وشهرسازی ضمن تاکید بر اینکه نگاه‌ها در کشور بیشتر باید به تقویت ظرفیت‌های داخلی معطوف شود، یادآورشد: این کشتی‌ها پیش از این از کشور‌های خارجی تهیه می‌شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساخت کشتی تولید شناور اسلامی وزیر راه اقتصاد دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند