Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه راتا کشک بادمجان | نکات مهم تهیه راتا کشک بادمجان | طرز تهیه کشک بادمجان | مواد لازم جهت تهیه کشک بادمجان | طرز تهیه آسان راتای کشک بادمجان | راتا چیست

راتا اسم دخترانه فارسی به معنی سخاوت و بخشندگی هست و با تلفظ رادی در اعلام نام فرشته ایست در ایران باستان که یکی از ایزدان است . راتا به غذاهای فینگر فودی (انگشتی) اطلاق میشه که به راحتی و بیشتر به صورت سرد سرو میشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایه راتا با نان تست هست که با مخلفات مختلف غذاهای سرد و کمی سفت تهیه میشه و خیلی راحت و بی دردسر سرو میشه . فقط یک نکته را باید اشاره کرد ، این که کمی صبر و حوصله و سلیقه میخواد تا نتیجه کار عالی بشه خیلی راحت و مناسب مهمونی ها برای پیش غذا ، سینی مزه ، تولدها و ‌...  هست .

نکات مهم تهیه راتا :

اصلا نباید بادمجونها را سرخ کرد ، چون روغن زیادی جذب میکند . به این علت باید توی فر یا ... کبابی میکنیم . اینجوری هم میپزه هم روغن جذب نمی کند . حدالامکان از روغن کم استفاده کنید . کشک و بادمجون را یک شب قبلش آماده کنید و داخل یخچال بزارید تا هر چی روغن هم داره جذب بادمجون ها بشود . چرا این نکته ها در راتا مهمه ؟! چون تنها دلیلش اینه که نرم و شل نباشد و بشود به راحتی قالب زد و بعد از قالب زدن لیز نخورد . برای قالب زدن از دو سایز قالب استفاده کنید . با قالب بزرگتر نون تست را قالب بزنید و نان را دوباره داخل قالب بذارید و روی ان مواد دلخواه راتا را بریزید . قالب کوچیکتر را زیر قالب بزرگتر بذارید و فشار بدهید . به این شکل ، راتا ، قالبی از قالب بزرگتر بیرون میاد .

پیشنهاد می کردد پیاز را برش داده و داخلش با کشک و بادمجون پر شده و راتا را متفاوت سرو کنید.

موادلازم جهت تهیه کشک بادمجان :

بادمجان حدود 5 عدد پیاز 2 عدد با اندازه متوسط سیر  5 حبه نعناع خشک بر اساس تجربه میزان لازم کشک به مقدار مورد نیاز ادویه  شامل نمک ، فلفل سیاه ، دارچین به مقدار مورد نیاز

 

طرز تهیه کشک بادمجان :

مرحله اول:

بادمجان ها را پوست کنده و چند قسمت کنید ، سپس نمک بزنید و 15 دقیقه کناری بگذارید تا آب بادمجان خارج شود که زمان سرخ کردن ، روغن کمتری مصرف کنید ؛ بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید و پس از سرخ کردن با سیر رنده شده و ادویه و کمی آب روی حرارت میذاریم تا بادمجونها مغز پخت شوند .

مرحله دوم:

نعنا خشک چند دقیقه در آب خیس شود و بعد با مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید ، پیازها را نیز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ نمایید .

مرحله سوم:

بادمجون ها رو بعد از پخت با میزان دلخواه از کشک ، بکوبید . کشک بادمجون را در ظرف دلخواه بکشید و با پیاز داغ ، سیرداغ ، نعنا داغ ، گردوی نگینی خرد شده و کمی کشک تزئین و سرو کنید ، میتوانید کمی گوشت چرخ کرده هم با کمی ادویه بدون رب گوجه ، تفت بدین و برای تزیین استفاده کنید.

نکته ها :

میتوانید از مقدار کمتر یا بیشتری سیر استفاد کنید ، استفاده از گردو نیز سلیقه ای میباشد . گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف میشود . این نمونه کشک بادمجان به نوعی مجلسی است و اگر میخواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید بجای سرخ کردن ، بادمجان ها را کبابی یا آب پز کنید ، کشک و بادمجون رو بعنوان غذای اصلی نیز میتوان سرو کرد .

یکی از مهمترین نکاتی که در تهیه راتا کشک بادمجان باید لحاظ کنید استفاده از یک سطل ماست کوچک است تا بتوانید از آن برای شکل  دادن به ظرف راتا بادمجان خود بهره ببریدبدین منظور سطل را درون بشقاب بگذارید و مواد لازم را به آرامی درون سطل ماست بریزید و سپس سطل را بالا بیاورید.در آخر نیز بهتر است برای تزئین راتا کشک بادمجان از گردو یا پیاز داغ و... استفاده نمایید. امیدواریم از دستور پخت راتا کشک بادمجان استفاده لازم را ببرید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت تهیه کشک بادمجان طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی

عضو شورای عالی کار گفت: بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما متخصص ایمنی و بهداشت محیط استخدام نمی‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی ترین مطالبات کارگران ایجاد شرایط بهداشتی در محیط های کاری به منظور کاهش حوادث ناشی از شغل است.

 متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به دلیل عدم ایمنی در واحدهای تولیدی و کاری خود آسیب می بینند که این حوادث شغلی علاوه بر اینکه اثرات تخریبی زیادی اعم از اقتصادی, درمانی,روحی برای کارگر دارد, به همان میزان اثر مخربی را برای کارفرمایان به همراه دارد.

برخی آمارها حکایت از این دارد که  سالانه 13000حادثه ناشی از کار در کشوررخ می دهد.

علی حسین شهریور, معاون روابط کار وزارت کار بهمن ماه سال 1402  گفت:در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار 800 نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال 1401 به 711 نفر رسید که کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رعیتی‌فرد داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادی نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

به گزارش تسنیم، بارها وقتی وارد اداره یا شرکتی شده ایم, مشاهده کرده ایم که روی دیوار تابلوی اخطار و کپسول آتش نشانی نصب شده اند, گویای یکی از دلایل اصلی این کار فرار از مسئولیت برای رعایت واقعی بهداشت ایمنی کار است.

 در همین راستا محمدرضا تاجیک،عضو شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار با اشاره به مشکلات کارگران در محیط‌های کار سخت و زیان آور گفت: ما در زمینه استخدام متخصصین بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی در محیط کار مشکل داریم. بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما کارشناس و متخصص ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استخدام نمی‌کنند و در بسیاری از موارد آنان را مضر به کسب و کار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار متولی بحث ایمنی و بهداشت محیط کار است، گفت: پس از مدتی متولی بحث بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت شد، اما در این وزارتخانه کار به خوبی پیش نرفت. بسیاری از کارفرمایان معتقدند رعایت بهداشت و ایمنی به سرمایه گذاری آنان آسیب می‌زند. اما با رعایت اصول بهداشت و ایمنی می‌توانیم برای بسیاری خسارات دارای پیامد برای تولید و کارفرما جلوگیری کنیم. زیرا تاکنون بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم رعایت ایمنی خود بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند.

تاجیک تصریح کرد: بارها دیدیم که کارفرمای صاحب جرثقیل به دلیل عدم رعایت ایمنی با برخورد به اشیاء و کابل‌ها و انحراف حرکت وسایل با خسارت بزرگ مواجه شدند. کارفرما باید هزینه‌های بالای درمانی یا دیه کارگری را بپذیرد و هزینه غیبت نیروی کار را بپردازد زیرا هزینه استخدام کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را نداده است.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به عدم جدیت دولت و اکتفا به دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، گفت: قطعا برای یک مهندس، بهداشت و ایمنی اولویت نیستو لذا باید از کارشناسان آکادمیک بهداشت حرفه‌ای و ایمنی استفاده کنیم تا شرایط را برای مالکین و متولیان کار تبیین کنند. ما نباید در این حوزه تک بعدی وارد شویم و باید هدف ما در نهایت استخدام بیشتر نیروی واجد الشرایط دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای باشد. یکپارچه سازی و ایجاد یک سازمان مستقل قدرتمند مانند سازمان محیط زیست در حوزه ایمنی داشتیم که هم مشکلات وزارت کار را نداشته باشیم و هم مشکلات وزارت بهداشت در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید