Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- سازمان بهزیستی به عنوان سازمان محوری در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، سرقت، کودکان خیابانی، دختران فراری، روسپیگری یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها در جوامع مختلف به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه تعداد افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی کمتر باشد، ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر و به تبع آن دولت با فراغ بال بهتری در مسیر توسعه گام برمی‌دارد، چرا که یکی از الزامات توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای برخورداری از نیروی انسانی سالم و فضایی امن و آرام است.

هدایت عظیمی‌فر معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به فعالیت آنچنانی و موفقی در این زمینه نخواهد بود.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان محوری در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی انجام وظیفه می‌کند، و برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها با محوریت وزارت کشور و استانداری‌ها هست.

میزان پذیرش کودکان کار در مراکز بهزیستی استان البرز 55 درصد افزایش یافتتزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان پرخطر بهزیستیتحصیل رایگان معلولان و فرزندان تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه‌ها

عظیمی‌فر خاطرنشان کرد: نجات افراد از آسیب‌های اجتماعی به معنای نجات  و تقویت نیروی انسانی جامعه است، و باید همه دستگاه‌ها به سازمان بهزیستی کمک کنند و در مسیر آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای مادوان، پاتاوه، چرام، بهمئی و لنده در حال راه اندازی هستند، که برای تکمیل شدن و بهره‌برداری نیازمند حمایت مالی هستیم.

این مسئول با اشاره به مشکلات مالی در سازمان بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی از نظر اعتبارات دارای مشکلات متعدد است، و هم اکنون اورژانس اجتماعی شهر پاتاوه راه آن شده اما هنوز بصورت کامل تجهیز نشده‌است و اورژانس اجتماعی شهر مادوان نیز مشکل خودرو و خط تلفن ویژه را دارد.

عظیمی‌فر ابراز امیدواری کرد تا پایان سال، با مشارکت خیرین جذب اعتبارات لازم دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های بهمئی و چرام راه اندازی شوند.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر؛ هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

در همین راستا روز چهارشنبه در نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان احتمال بارش شدید و وزش تندباد وجود دارد.

همچنین روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

در روز جمعه نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن اعلام آماده‌باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094581

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد