Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاونت عمرانی و برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به نشست معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با شهرداران و فرمانداران ۴ شهر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل گفت: اجرای مصوبه هیات دولت در سال ۹۸ مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله و یا در معرض خطر مسجدسلیمان در گروی اصلاح طرح تفصیلی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مسائل زیرساختی این شهرستان‌ها در قالب کارگروه‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، مسیر‌های دسترسی و بافت‌های فرسوده مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: معاونت عمرانی استانداری خوزستان مصوبات لازم را ابلاغ کرده است و بخشی از این مصوبات در حال پیگیری هستند و یا اجرایی شده‌اند.

عبیات به بازدید میدانی معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از بافت شهرستان مسجدسلیمان و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز اشاره کرد و بیان داشت: در جریان زلزله تیرماه سال ۱۳۹۸ شهرستان مسجدسلیمان، بخش زیادی از منازل این شهرستان دچار آسیب شدند و برای بازسازی، نوسازی و احداث مجدد آن‌ها از سوی دولت تسهیلات و مصوبات بسیار مناسبی ابلاغ شده است.

معاونت عمرانی و برنامه ریزی استاندار خوزستان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تعمیر و یا جابجایی منازل در معرض خطر اقدامات خوبی صورت گرفته، اما برای تسریع انجام این اقدامات، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی پیگیری‌های جدی را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام مسئول اجرای مصوبه دولت مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از مناطق پرخطر و آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان را طی ۳ سال اعلام کرد و ادامه داد: سهم برنامه‌ای امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است، البته لازمه اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در مورد این شهرستان تامین زمین مورد نیاز است و با توجه اینکه در دراز مدت به واسطه ساخت این حجم بسیار زیاد از واحد‌های مسکونی، چهره شهر تغییر می‌یابد و به همین خاطر باید طرح تفصیلی این شهر مورد بازنگری قرار گیرد.

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهرستان کارون

عبیات در ادامه به مشکلات زیرساختی متعددی در شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در خصوص این شهرستان، معابر شهری، آبگرفتگی و همچنین نشت فاضلاب بوده و لازم است با جدیت به رفع این چالش‌ها پرداخته شود، البته تلاش می‌شود تا با حمایت‌هایی که از سوی معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور صورت می‌گیرد، بخشی از این مشکلات با اولویت بندی رفع شوند تا در بین مردم رضایتمندی بهتری ایجاد شود.

او اظهار داشت: ارائه خدمات شهری در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی این مشکلات در مدت زمان کوتاهی رفع شوند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جابجایی واحد مسکونی طرح تفصیلی شهری عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی معاونت عمرانی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم