Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در سالگرد درگذشت عمران صلاحی، نوشت: وی شاعری با ذوق و طنازی اصیل بود.

خبرگزاری میزان -  سعید خطیب زاده در سالگرد درگذشت عمران صلاحی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

مرحوم کیومرث صابری فومنی، گل‌آقا جان تاریخ طنز ایران، از تعبیر «گریه قاه قاه» برای طنز استفاده می‌کرد، تعبیری جانانه و دقیق که نشان می‌دهد طنز در ورای صورت ظاهر خود که معمولاً سبب می‌شود لبخند بر لب بیاید، در باطن تلنگری به اندیشه انسانهاست و در ذات خود برای تأمل بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طنز ماندگار، همان طنزی که فراتر از به‌اصطلاح «بگو بخند» است، همواره از تضاد‌ها استفاده می‌کند و با نیتی خیرخواهانه و جهت اصلاح کژی‌ها، این تضاد‌ها را به گونه‌ای شکل می‌دهد که خنده بر لب یکی از نتایج ابتدایی آن و برگشتن به مسیر درست، هدف غایی آن است و همین، طنز را از هزل، لودگی و هجو متمایز می‌کند.

تاریخ ادبیات ما از عبید زاکانی تا معاصران نام‌آشنا، طنزنویسان صاحب سبکی داشته که گنجینه‌ای از نکته و اشارت‌های لطیف ونازک‌اندیشانه فراهم آورده اند.

در میان معاصرین، مرحوم عمران صلاحی از جمله طنزپردازان مولفی است که بار‌ها ما را میهمان گریه‌های قاه قاه خود کرده است. شاعری با ذوق و طنازی اصیل که قالب‌های نظم و نثر را به خدمت طنز درآورده بود و طنز منحصر به فرد و امضا داری از خود به جای گذاشت که بیش از آنکه در پی خنداندن باشد، در آثارش عنصر تضاد و «ناگهانی بودن» را ترکیب می‌کند و تلنگر استادانه‌اش را به ذهن می‌زند:

عکسی به دست داشت
از خود
آن را نشان من داد
پرسید:
– با این مشخصات کسی را ندیده ای؟

 امروز سالگرد درگذشت عمرانصلاحی است، یادش گرامی‌باد.

بیشتر بخوانید: عمران صلاحی از گل آقا تا آی نسیم سحری/شاعری که به شعر طنز هویت داد+عکس

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عمران صلاحی گل آقا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عمران صلاحی گل آقا عمران صلاحی گل آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند