Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:29:39 GMT

بودجه صداوسیما بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۸۷۵۱

بودجه صداوسیما بیشتر می‌شود

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای عملیاتی کردن بودجه کشور، اظهار کرد: رسانه ها و صدا و سیما زبان گویای مردم هستند لذا در تلاش هستیم اعتبارات آنها را در بودجه سال بعد افزایش دهیم تا شرایط بهتری داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای عملیاتی کردن بودجه کشور، اظهار کرد: رسانه ها و صدا و سیما زبان گویای مردم هستند لذا در تلاش هستیم اعتبارات آنها را در بودجه سال بعد افزایش دهیم تا شرایط بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجب رحمانی در خصوص افزایش بودجه حوزه فرهنگ، گفت: بودجه کشور نیاز به اصلاحات داشته و ضروری است که در تخصیص اعتبارات تغییراتی صورت بگیرد و حوزه فرهنگی استثناء از این تغییرات بودجه‌ای نیست؛ به عنوان مثال وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و مسوولین صدا و سیما در کمیسیون حضور یافتند و مطالباتی داشتند و امیدواریم با وضعیتی که از نظر منابع وجود دارد بتوانیم این امر را محقق کنیم.
او درادامه افزود: بودجه کشور از درآمدهای حاصل از مالیات، گمرکات و فروش نفت تامین می‌شد لذا امیدوارم با لایحه‌ای دولت و فعالیت‌های فنی و تخصصی که کمیسیون‌های اقتصادی مجلس انجام خواهند داد، بتوانیم همین بودجه موجود کشور را به گونه‌ای توزیع کنیم که رسانه ها، صدا و سیما و در کل حوزه فرهنگی کشور، شرایط بهتری داشته باشند.
رحمانی تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید تقویت شوند چراکه زبان گویای مردم بوده و مشکلات مردم، خدمات نظام و نقایص را منعکس کرده و باعث می شوند مسوولین در تصمیم گیری‌هایشان تجدید نظر کنند؛ بنابراین باید تصمیمات ویژه برای آنها داشته باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پایان خاطرنشان کرد: دربودجه ای 1400 با دید مثبتی در صدد حل مشکلات حوزه فرهنگ و رسانه گام خواهیم برداشت؛ بودجه کشور نقایص دیرینه‌ای دارد و بایستی عملیاتی شده و به تدریج به سمت منسوخ کردن سیستم قدیم پیش برویم؛ الان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اصلاح ساختار بودجه تاسیس کردیم که باید با توجه به کناررفتن نفت و وجود تحریم ها بودجه ای عملیاتی بر اساس اولویت ها و نیازهای کشور پایه ریزی شود.
منبع: شفقنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بودجه کشور صدا و سیما رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری