Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:12:24 GMT

تلفات انبوه پرندگان وحشی در کنارک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۸۹۰۶

تلفات انبوه پرندگان وحشی در کنارک

خبرگزاری آریا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پس از دریافت گزارش مبنی بر تلفات پرندگان در حوالی روستای گنجک بخش زرآباد شهرستان کنارک، تیم کارشناسی این اداره به اتفاق تیم کارشناسی اداره دامپزشکی در منطقه حضور یافته و بررسی میدانی موضوع بلافاصله شروع شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان با بیان این که در بررسی های اولیه لاشه بیش از 1000 قطعه پرنده از نوع یاکریم و قمری در سطح اراضی اطراف روستای گنجک مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعدادی از پرندگان تلف شده دارای علائم ظاهری شبیه اسهال، اختلالات تنفسی، عصبی – گوارشی و چینه دان حاوی آب فراوان بودند.مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: تعدادی از لاشه های موجود توسط دامپزشک همراه کالبد گشایی شد که پرخونی در ناحیه دستگاه گوارش و روده ها مشهود بود.پورمردان توضیح داد: نمونه برداری از پرندگان شامل سرم خون، بافت ریه ها و غدد لنفاوی جهت بررسی علل احتمالی تلفات انجام و جهت آزمایش به اداره کل دامپزشکی استان جهت مشخص شدن علت دقیق این تلفات ارسال شد و لاشه های مشاهده شده جمع آوری و براساس پروتکل های بهداشتی دفن شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد