Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:23:44 GMT

حوادث ناشی از کار در لرستان۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۹۸۱۵

حوادث ناشی از کار در لرستان۶۰ درصد کاهش یافت

علی آشتاب روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی وزارت کار صیانت از نیروی کار است تا فعالیت‌ها بهتر انجام شود و این مهم به صورت نظارت توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی گفت: این نظارت‌ها به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که بازرسان کار نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای اقتصادی، تشدید بازرسی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در دستور کار قرار گرفت و در شش ماهه نخست سال جاری توسط بازرسان کار، چهار هزار و ۳۹۱ مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های نا ایمن در کارگاه‌ها حوادث ناشی از کار ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

آشتاب گفت: بازرسان کار علاوه بر نظارت‌های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ نظارت غیر مستقیم بر واحد از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عملکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می‌دهند.

برچسب‌ها خرم آباد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرم آباد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خرم آباد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اخبار کنکور بازرسان کار کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین