Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

متن سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مجازی روز بین‌المللی امحاء کامل تسلیحات هسته‌ای بدین شرح است:

«آقای رئیس،

امروز 75 سال پس از آنکه ایالات متحده در هیروشیما و ناگازاکی بر سر غیرنظامیان بی‌گناه بمب اتم انداخت – به عنوان اولین و تنها مورد استفاده از چنین جنگ‌افزارهای هولناکی – این نشست فرصتی منحصر به فرد برای بسیج جهانی در جهت آزادسازی بشریت از کابوس اتمی فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 سال پس از آنکه کنفرانس بازنگری و تمدید معاهده منع گسترش (ان‌پی‌تی) کاهش اتکا به تسلیحات اتمی را خواستار شد و دیوان بین‌المللی دادگستری به انجام تلاش‌های همراه حسن نیت برای خلع سلاح اتمی رأی داد، ایالات متحده در حال توسعه تسلیحات اتمی جدید است و در عین حال به شکلی بی‌پروا قیود استفاده از این جنگ‌افزارها را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ایالات متحده با خروج غیرقانونی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آسیبی عظیم به معاهده منع گسترش (ان‌پی‌تی) وارد کرده است.

همچنین، ایالات متحده به عنوان تنها مرتکب یک حمله اتمی، به حمایت بی‌قید و شرط از تنها دارنده زرادخانه اتمی در منطقه ما می‌پردازد: یک رژیم قانون‌شکن که علنا دیگران را به نابودی اتمی تهدید کرده و همزمان در خصوص اشاعه تسلیحاتی مظلوم‌نمایی می‌کند.

جامعه بین‌المللی باید اسرائیل – که تجاوزگری جزئی از ذات آن است – را وادار کند که فورا به ان‌پی‌تی پیوسته و زرادخانه اتمی‌اش را نابود کند. علاوه بر این، با توجه به سابقه شش دهه فریبکاری و توسعه مخفیانه تسلیحات اتمی، اسرائیل باید وادار به آن شود که به موشکافانه‌ترین رژیم بازرسی که اعضای قانونمدار ان‌پی‌تی آن را رعایت می‌‌کنند، تن در دهد.

ما همچنین از مجمع عمومی می‌خواهیم که به عنوان یک هنجار الزام‌آور بین‌المللی اعلام کند که جنگ اتمی طرف پیروز ندارد – و چنین جنگی هرگز نباید انجام گیرد. این امر باید با یک برنامه منسجم، که مدت‌ها پیش از این باید تدوین می‌شد، همراه شود که زمانبندی مشخصی برای خلع سلاح اتمی تعیین کرده و تا تحقق این هدف، به کشورهای غیراتمی تضمین‌های امنیتی ارائه دهد.

دوستان عزیز،

سال گذشته 72.9 میلیارد دلار صرف تسلیحات اتمی شده است – که نیمی از این رقم فقط توسط ایالات متحده بوده است-. این رقم از تولید ناخالص داخلی اغلب کشورها بیشتر است. فقط تصور کنید که چه می‌شد اگر این میلیاردها دلاری که برای توسعه ابزارهای نابودی جهانی به هدر رفت، به کمک به تأمین مالی مبارزه با کووید-19 تخصیص می‌یافت.

دیگر کافی است.

متشکرم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران آمریکا محمد جواد ظریف تسلیحات اتمی ایالات متحده بین المللی ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات