Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@10:07:20 GMT

۴ فایده بی‌نظیر سیر برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۴۰۵

صراط: یک حبه سیر خام تقریباً ۱۴ کالری، ۰.۵۷ گرم پروتئین و حدود سه گرم کربوهیدرات دارد

اگرچه یک حبه سیر خام بسیار کوچک است، اما در واقع مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد مغذی زیر را دارد:

ویتامین C (۲.۸۱ میلی گرم)
سلنیوم (۱.۲۸ میکروگرم)
منگنز (۰.۱۵ میلی گرم)
آهن (۰.۱۵ میلی گرم)
به گزارش شفقنا یک حبه سیر دارای یک ماده مغذی متراکم است، اما اندازه کوچک سیر بدان معنی است که مقدار زیادی مواد مغذی را از یک حبه سیر دریافت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید مقدار زیادی سیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید چرا که خوردن بیش از آن ممکن است باعث ناراحتی معده، اسهال، نفخ یا بوی بد دهان شود. ۱-سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند پیاز‌های خوش طعم انتهای گیاه سیر نیز غنی از ترکیبات مغذی به نام آلیسین و آلییناز هستند. در حقیقت، وجود آلیسین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

یک بررسی ۲۰۱۵ از مجله ایمونولوژی نشان داد که سیر با تحریک سلول‌های ایمنی مانند ماکروفاژها، لنفوسیت‌ها و سلول‌های کشنده طبیعی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. سیر همچنین ممکن است به دلیل ضد میکروبی و آنتی بیوتیک گیاه باعث جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا شود. ۲-سیر خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد سیر همچنین منبع خوبی از مواد شیمیایی است که در محافظت از آسیب سلول کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های خاص را کاهش می‌دهد.
مواد شیمیایی ترکیباتی در سبزیجات و میوه‌ها هستند که با کاهش خطر بیماری مزمن مرتبط هستند. برخی شواهد نشان می‌دهد که مصرف مواد شیمیایی از طریق سیر می‌تواند اثرات ضد سرطان زا داشته و خطر بالقوه کمتری برای سرطان معده و روده بزرگ داشته باشد. ۳-سیر سلامت قلب را بهبود می‌بخشد مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ که در پزشکی تجربی و درمانی منتشر شد نشان داد که مصرف سیر به مدت دو ماه می‌تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی در افراد مبتلا به فشار خون شود.

به نظر می‌رسد سیر منجر به محافظت کلی از قلب می‌شود.

سیر می‌تواند چربی خون را کاهش دهد، این به معنای کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر ایجاد پلاک در سیستم قلبی عروقی است.

مقدار سیر مورد نیاز برای دستیابی به این اثرات سالم قلب در افراد متفاوت است. ۴-سیر اجازه می‌دهد مدت بیشتری ورزش کنید از نظر تاریخی، ورزشکاران یونان باستان قبل از یک رویداد سیر می‌خوردند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. دلیل آن این است که سیر نیتریک اکسید آزاد می‌کند، ترکیبی که باعث شل شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون می‌شود. این ترکیب غالباً هنگام دویدن آزاد می‌شود تا اکسیژن بیشتری به عضلات در حال کار برساند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تقویت سیستم ایمنی بدن سلامت قلب چربی خون فایده سیر برای سلامتی صراط یک حبه سیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطریکلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مزرعه پرورش ۱۰۰ هزار مار کبرا در ویتنام؛ نحوه آماده سازی مار‌ها برای فروش (فیلم)

دیگر خبرها

  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟