Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:34:30 GMT

قتل با قرص خواب‌آور!

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۶۰۱

قتل با قرص خواب‌آور!

خبرگزاری فارس: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از بازداشت زن قاتل خدمتکار خبر داد که در پوشش پرستار یک مرد مسن، او را با دارو‌های خواب آور به قتل رسانده بود.

برپایه این گزارش، در تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع «فوت مشکوک» مرد ۶۱ ساله به نام صابر به دادخواهی خواهر متوفی از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امورجنایی تهران به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتویات پرونده حاکی از آن بود، متوفی در تاریخ دوازدهم دی‌ماه سال گذشته در اثر بیماری فوت کرده و سپس با مجوز پزشکی قانونی دفن می‌شود.

خواهر متوفی پس از گذشت ۶ ماه وقتی که منزل برادرش را نظافت می‌کرد متوجه یکسری دارو‌های خواب آور می‌شود و با توجه به بیماری که متوفی داشته و بیماری وی هیچ گونه رابطه‌ای با دارو‌های خواب آور نداشته، موضوع فوت برادرش مبنی بر اینکه توسط پرستارش اتفاق افتاده باشد، قوت می‌گیرد.

شاکی با حضور در اداره دهم‌گفت: برادرم به علت بیماری یک پرستار خانم جوان به‌نام فریبا ۳۵ ساله از طریق یک شرکت خدماتی استخدام کرد و بعد از یک ماه که پرستار در منزل برادرم حضور داشت یک روز با ما تماس گرفت و خبر فوت برادرم را داد و هیچ اطلاعی دیگر از او نداریم.

شاکی در ادامه گفت: وقتی منزل برادرم را بررسی می‌کردم متوجه شدم اموالی از قبیل اسناد و مدارک هویتی برادرم به‌سرقت رفته است و در این رابطه به فریبا مظنون هستم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارت شاکی و بررسی محتویات پرونده، دستگیری پرستار در دستور کار خود قرار دادند که با مراجعه به شرکت خدماتی متوجه شدند فریبا به علت اعتیاد از کار اخراج شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد فریبا در شرکت خدماتی دیگری مشغول به‌کار بوده که به علت سرقت از آنجا هم اخراج شده است.

کارآگاهان با جمع‌بندی قرائن و شواهد به این نظر رسیدند که پرونده فوت عادی نبوده و قتل اتفاق افتاده است.

در ادامه با توجه بلامکان بودن قاتل، کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم محل تردد وی را در محدوده شرق تهران شناسایی کرده و طی یک عملیات پلیسی در مورخه نهم مهرماه وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

فریبا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه شد، ولی با دیدن قرائن و شواهد کاملا علمی پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی ضمن قبولی قتل گفت: من برای کار از شهرستان به تهران آمدم و به یک شرکت خدماتی مراجعه کرده و آن‌ها مرا به متوفی معرفی کردند و با انعقاد قرارداد سه ماه در آذر ماه سال گذشته در منزل متوفی چندساعتی کار و از او پرستاری می‌کردم.

وی ادامه داد: از آنجایی که پول نداشتم و اعتیاد به مواد مخدر داشتم و تازه یک ماه بود که مشغول به کار شده بودم نقشه سرقت از منزل متوفی را کشیدم که با تهیه ۳۰ قرص خواب آور غذای شام او را مسموم کرده و پول به مبلغ ۱ میلیون تومان و اسناد و مدارک را سرقت کردم و در همانجا خوابیدم.

وقتی که صبح بیدار شدم دیدم صابر حال خوبی ندارد که سریعاً با اورژانس تماس گرفتم، ولی دیر شده بود وقتی عوامل اورژانس رسیدن صابر فوت کرد که با خواهرش تماس گرفته و خبر فوت را داده و سپس فرار کردم.

سرهنگ نثاری اعلام کرد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند متوفی قبل از روز فوتش با سامانه پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش سرقت از منزل توسط فریبا را به پلیس اعلام کرده بود.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار قرار گرفت.

***
هشدار پلیس:
۱-جهت استفاده از نیرو‌های خدماتی تحت هر عنوانی (نظافت منزل-پرستار کودک یا افراد مسن) حتماً از شرکت‌های معتبر دارای مجوز خدمات فوق گرفته شود.

۲- پس از استخدام نیروی خدماتی حتماً نظارت کامل و دقیق نسبت به اجرای انجام امورات وی صورت گیرد.

۳- از دسترس بودن اموال با ارزش (پول-طلاجات-اسناد و مدارک) پرهیز شود چرا که خود باعث وسوسه نیروی کار می‌شود.

۴- شرکت‌های خدماتی قبل از استخدام نیرو‌های خدماتی حتما وضعیت سلامت جسمانی (عدم اعتیاد به مواد مخدر) و سوابق کیفری وی را از مراجع ذی صلاح اخذ کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قرص خواب آور قتل پلیس آگاهی تهران شرکت خدماتی خواب آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تشنگی بعد از خواب چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان در سال ۲۰۱۰ میلادی کشف کردند که ساعت درونی بدن، یا چرخه خواب، هنگامی که مشغول استراحت هستید، به شدت میزان آبی را که بدن شما از دست می‌دهد، کنترل کرده و از این که بدن شما هیدراته بماند اطمینان حاصل می‌کند.

اما گاهی وقت‌ها در برخی از ما، این کنترل میزان آب بدن مختل می‌شود و این نشانه‌ای است مبنی بر به هم خوردن برخی از تنظیمات بدن.

شاید اشکال از هورمون‌ها باشد، یا نحوه خوابیدن، یا شاخص‌های سبک زندگی و یا بیماری‌های پنهان؛ اما بیدار شدن بدون آب کافی در بدن به هر دلیلی که باشد باید اصلاح شود.

علائم دهیدراته شدن در طول روز شما را رها نخواهد کرد. کارشناسان مایوکلینیک توضیح می‌دهند که تشنگی بعد از خواب می‌تواند شما را گیج و سردرگم کند. همچنین مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مقدار کمی دهیدراته شدن می‌تواند تمرکز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه خوابیدن شما می‌تواند روی دهیدراته شدن بدنتان در طول شب اثر گذار باشد. حتی اگر شما در ابتدای شب بهترین وضعیت را داشته باشید، در طول خواب همراه با تنفس بخشی از مایعات بدنتان را به سادگی از دست می‌دهید. با این حال، برخی از روش‌های تنفس بیشتر مستعد از دست دادن آب بدن هستند.

به خصوص اگر شما با دهانتان نفس بکشید، خروپف کنید، یا آپنه خواب داشته باشید. اگر شما از طریق بینی نفس بکشید، بدن شما تقریبا هیچ آبی از دست نمی‌دهد.

عرق کردن در هنگام خواب به دلیل گرم شدن زیاد یا شرایط دیگری از قبیل داشتن عفونت اتفاق می‌افتد، اما فارغ از این که دلیل آن چه باشد به هر حال بیدار شدن در نیمه شب در حالی که خیس عرق هستید بیش از همیشه موجب احساس تشنگی بعد از خواب در روز بعد خواهد بود.

علت عرق کردن در هنگام شب ممکن است لباس خواب نامناسب یا بستر خواب، تشک و لحاف و ملحفه‌های نامناسب باشد و یا ممکن است علت آن داشتن بیماری‌های پنهانی در بدن باشد. برای رفع مشکل دهیدراته شدن ناشی از عرق کردن بیش از حد بدن باید علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. بعضی وقت‌ها تعویض تشک یا لحافتان با کالای خوابی که قابلیت تنفس بهتری داشته باشند مشکل شما را به سادگی رفع می‌کند.

هنگامی که اتاق خوابتان خیلی گرم باشد تشنه خواهید بود. همچنین اتاق خوابی که هوایش خیلی خشک و بدون رطوبت باشد نیز می‌تواند موجب دهیدراته شدن بدن در طول خواب شبانه شود.

استفاده از یک مرطوب کننده هوا (سیستم تهویه مطبوع) در می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

پژوهش‌های علمی نشان داده اند که دمای خنک‌تر در اتاق خواب برای داشتن خوابی آرامش بخش‌تر بهتر است و استفاده از یک مرطوب کننده هوا می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • درخواست نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش برای رسیدگی به امکانات و مزایا
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟