Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی حسینی یزدی رئیس اتحادیه واردکنندگان سم و کود در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه افزایش چندبرابری قیمت آفت کش‌ها فاجعه‌ای بیش نیست، اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و حذف یارانه تولید، قیمت سموم ۶ تا ۷ برابر رشد داشته است که این امر در افزایش قیمت محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۷۵ درصد سموم در داخل کشور فرموله می شوند، افزود: ۲۵ درصد سموم از طریق واردات تامین می‌شوند چرا که فرموله شدن این سموم در داخل مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید

چرایی واردات بی رویه سموم کشاورزی/ ۹۸ درصد از مواد تشکیل دهنده سم، وارداتی است

حسینی یزدی با بیان اینکه ۶ تا ۷ درصد سموم مشترک هستند، گفت: واردکنندگان و تولیدکنندگان با مشارکت یکدیگر اقدام به تامین این سموم می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر واردات سموم با کیفیت بیان کرد: امسال کشمش‌های صادراتی به کشور عودت داده شدند و در کل علت صادرات میوه با نرخ پایین را باید در برچسب باقی مانده سموم جست و کو کرد.

رئیس انجمن واردکنندگان در پایان تصریح کرد: اگر امور واردات سموم به بخش خصوصی واگذار شود، سموم با کیفیت وارد می‌شود که با این وجود شاهد رونق بخش کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سم و کود نهاده تولید سموم کشاورزی درصد سموم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران