Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معلولان در زمینه‌های مختلف به ما نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست، آنها فعل خواستن را به خوبی صرف کردند و تنها انتظارشان این است که به آنها ترحم نشود و توانمندی‌هایشان به خوبی دیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، روز ناشنوایان یاد آور این موضوع است که گروه‌های با استعدادی در جامعه وجود دارد که علیرغم معلولیت ناتوان نیستند و علاوه بر کارهای شخصی خود می‌توانند برای خانواده، جامعه و کشور نیز مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت این روز خبرنگار تسنیم به انجمن ناشنوایان استان البرز رفت تا مسائل و مشکلات این گروه از جامعه  را از نزدیک مشاهده کند.

راحله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه  حدود 23 سال است که در کنار معلولان هستم و در حوزه آموزش‌های هنری و کارآفرینی برای این فعالیت می‌کنم، اظهار داشت: تاکنون به 7هزار معلول آموزش‌های هنری داده شد که زمینه ساز اشتغال آنها شده است.

‌تامین سمعک ناشنوایان در اصفهان / زمان طلایی غربالگری شنوایی قبل از یک ماهگی است گزارش|روایت تسنیم از دنیای پر از سکوت ناشنوایان / مشکلاتی که مسئولان نمی‌بینند بیش از 4 هزار نفر ناشنوا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این مکان 54 نفر مشغول به کار هستند، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا حضور این افراد برای رعایت اجتماعات به صورت شیفتی شده است.

این کار آفرین و  بانوی خیّر استان البرز با اشاره به اینکه فعالیت‌ها از طرف هیچ ارگانی تا کنون حمایت نشده است، بیان کرد: این مکان ظرفیت توسعه و زمینه ساز اشتغالزایی بسیاری دارد که با حمایت خیرین و نهادهای حمایتی این مهم محقق می‌شود.

رحیمی در خصوص وضعیت ساختمان انجمن ناشنوایان استان البرز، تصریح کرد: این ساختمان نیمه کاره است و از لحاظ سیستم گرمایشی و سرمایشی با مشکلات زیادی رو به رو است.

یکی از بانوانی شاغل در این مجموعه که همسرش دارای معلولیت ذهنی و شنوایی است در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اینکه همسرم بیکار است ، اظهار داشت: در حال حاضر من از راه قالیبافی و چرم دوزی کسب درآمد می‌کنم.

یکی دیگر از بانوانی که همسرش دارای معلولیت شنوایی است، با اشاره به اینکه عمده ناشنوایان با لبخوانی با افراد ارتباط بر قرار می‌کنند، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و زدن ماسک این ارتباط به سختی اتفاق می‌افتد و برای انجام بسیاری از کارها آنها را با مشکل مواجه می‌کنند.

محبوبه گودرزی با اشاره به افزایش قیمت سمعک و باتری آن یکی از مشکلات ناشنوایان است که باید برای رفع این مشکل چاره ای اندیشیده شود، افزود: بهزیستی برای تهیه این ملزومات مورد نیاز ناشنوایان کمک نمی‌کند و یا توانایی کمک ندارد.

وی با عنوان اینکه هر دو هفته یک بار مجبور به خرید باتری سمعک هستیم، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها بسیار تامین هزینه برای ناشنوایان سخت است.

شهلا حیدری با اشاره به اینکه سه سال است در این کارگاه مشغول به کار هستم، اظهار داشت: در رفت و آمد و ارتباط گیری با مردم بسیار با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: برخی مواقع در ارتباط گیری یا متوجه شدن منظور طرف مقابل دچار اشتباه می‌شویم و این سبب عصبی شدن  و ناراحتی ما می‌شود.

معلولان و ناشنوایان در زمینه‌های مختلف به ما نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست، آنها فعل خواستن را به خوبی صرف کردند و تنها انتظارشان این است که به آنها ترحم نشود و توانمندی‌هایشان به خوبی دیده شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ریحانه اخلاقی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با حضور در خبرگزاری مهر در خصوص این مرحله از انتخابات، گفت: از عزیزانی که در دور اول انتخابات به این جمع‌بندی نرسیدند که در آن شرکت کنند، می‌خواهم که حتماً در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این کشور متعلق به ماست و ما وظیفه داریم در انتخاب آینده و سرنوشت کشورمان شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در عین حال که می‌دانم که مردم گلایه‌مندی و ناراحتی‌هایی دارند، زیرا مشکلات وجود دارد اما با عدم شرکت در انتخابات هیچکدام از مشکلاتمان حل نخواهد شد، زیرا برای حل مشکلات پیشنهاد می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کنند و افرادی که بر اساس شاخص‌های انقلاب وجود دارند را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و پس از آن از آنها مطالبه‌گر باشید.

وی‌ادامه داد: موضوع مطالبه‌گر بودن مردم از مسؤولین بسیار مهم است که باید پیگیر آن باشند.

اخلاقی با اشاره به دور اول انتخابات اذعان کرد: باید گفت نیمه راه را آمده‌ایم و باید تا همین جا از مردمی که در مرحله اول انتخاب با شرکت کردن تشکر کنیم. مردمی که علی رغم وجود همه مشکلات و گلایه‌بندی‌ها پای کار آمده‌اند و در انتخابات شرکت کردند.

اخلاقی اذعان کرد: در خصوص تهران باید بگویم که ۱۴ نفر به دور در دور اول به مجلس راه یافتند و ۱۶ نفر باقی مانده است که امیدوارم با همان پرشوری که در مرحله اول برگزار شد مرحله دوم نیز برگزار شود. زیرا بحث مشارکت مسئله بسیار مهمی است. هرچند بحث رقابت با حضور فهرست‌های متعدد وجود دارد و البته موضوع امنیت و سلامت توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در حال انجام است و این چهار اصلی هست که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند.

کد خبر 6098337

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری