Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: اکنون چندین سال است که چندین نامزد می آیند در انتخابات شرکت می کنند، رای هم نمی اورند و می روند و به فکر ۴ سال دیگر که دوباره بیایند، هستند.

«حسن لطفی»، دبیرکل جبهه حامیان قانون، در رابطه با حساسیت هاى انتخابات ١٤٠٠ به خبرنگار سیاسى خبرگزارى برنا گفت: شورای نگهبان باید حساسیت های بیشتری در رابطه با صلاحیت کاندیداها، تغییراتی اساسی در ارزیابی نامزدها از همه ابعاد اعم از سیاسی، اقتصادی، توانایی، کارآمدی، مقبولیت مردمی، پاکدستی، نخبه بودن را لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صِرف رجال سیاسی بودن و مطرح بودن کافی نیست، تاکنون برخی روسای جمهور ما در این سالها که از طرف شورای نگهبان صلاحیت گرفته اند و کارنامه خوبی هم نداشته اند، کشور را همچنان رو به عقب برده اند و نتیجه اش این وضع کشور شده است؛ مردم هم جز این گزینه ها حق انتخاب دیگری نداشته اند، اینجا نقش شورای نگهبان پر رنگ تر می شود و انتخاب اعضای شورای نگهبان سرنوشت کشور را رقم می زند.

لطفی با اشاره به بدقولی های برخی نامزدهای ریاست جمهوری بعد از رسیدن به این جایگاه، گفت: برخی روسای جمهور در کشور قبل از انتخابات قول هایی به مردم می دهند که اکثرا هم عمل نمی کنند این روش غلط در کشور به روال عادی در آمده و هیچ کس، خود را پاسخگوی مردم نمی داند و به شعارهایی که می دهد پایبند نیست؛ باید در این دوره چارچوبی در شورای نگهبان تعبیه شود که این موارد رهگیری شود.

دبیرکل جبهه حامیان قانون در ادامه تصریح کرد: اکنون چندین سال است که چندین نامزد می آیند در انتخابات شرکت می کنند؛ رای هم نمی اورند و می روند و به فکر ۴ سال دیگر که دوباره بیایند شانس خود را امتحان کنند، هستند؛ کاملا نامزدها، تکراری شده اند و جالب اینکه شورای نگهبان باز تاییدشان می کند.

او ورود احساسی مردم به انتخابات را برای کشور مضر دانست و گفت: مردم هم متاسفانه به جای انتخاب احساسی افراد، بدانند اصلا به چه کسی رای می دهند. باید بدانند که آیا آن شخصی که انتخاب می کنند، شرایط و توانایی اداره کشور را دارد یا خیر؟ آیا می توان به عنوان یک رییس جمهور به او اعتماد کرد یا خیر؟ در این سالها دیده ایم و دیگر فهمیده ایم که این رویه کارساز نیست؛ هم شورای نگهبان باید بتواند انتخابی درست انجام دهد و هم مردم باید انتخابی به دور از احساسات و با بصیرت انجام دهند.

لطفی در ادامه افزود: شورای نگهبان باید با در نظر گرفتن همه ملاحظاتی که دارد فضا را بیشتر برای نخبگان باز کند و با انتخاب های جدید و گره گشا کاری نو رقم بزند و در این دوره انتخابات ۱۴۰۰ بتواند، با یک شوک و تحرک بزرگ، نیروهای با انگیزه و کارآمد و کاربلد که فقط برای خدمت خالصانه  به مردم آمده اند، معرفی کند.

او ادامه داد: البته شورای نگهبان خود دنبال اصلاح انتخابات است و به گفته سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اصل اصلاح قانون انتخابات مطالبه خود ما از مجلس بوده است، گفته بود شورای نگهبان باید ابزار سنجش توان کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری برای مدیریت کشور را در اختیار داشته باشد و این مطلب کاملا صحیح است و بنده با این موضوع موافقم.

دبیرکل جبهه حامیان قانون در پایان اظهار کرد: باید اصلاحات اساسی در نحوه انتخاب و انتخابات صورت گیرد و مجلس باید در این دوره بتواند تا انتخابات ۱۴۰۰ با دو فوریت به این قضیه ورود کند، چون مهمترین موضوع در کشور همین مسئله است که می تواند، رییس جمهوری با درایت و عملگرا و مردمی و با کارکردی بالا برای پیشرفت کشور رقم بخورد که بتواند، مسائل اقتصادی و شکاف طبقاتی که گریبان گیر مردم است را حل کند، این مسئله راهی جز اصلاح و برگزیدن انتخاب درست از طرف شورای نگهبان و رای عاقلانه و با تدبیر مردم عزیز ندارد. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات شورای نگهبان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد