Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@06:10:04 GMT

افزایش سقط جنین در کشور، فاجعه بسیار خطرناکی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۰۷۷

افزایش سقط جنین در کشور، فاجعه بسیار خطرناکی است

مسئول مؤسسه علمی- فرهنگی زنان منتظر، افزایش سقط جنین در کشور را فاجعه بسیار خطرناکی دانست که باید برای جلوگیری از تداوم آن هر چه سریعتر چاره اندیشی شود.

«مریم معین الاسلام» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با ابراز نگرانی از افزایش آمار سقط جنین در کشور ابراز داشت: متأسفانه سقط جنین در حال حاضر به یک فاجعه تبدیل شده و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از مصیبت های کشور در وضعیت فعلی همین مساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی متحیر هستم از این بابت که علیرغم آن که اصول مهم روانشناسی و جامعه شناسی و نیز اقتضائات و بایسته های دینی و مذهبی و فرهنگی ما تأکید بر رشد جمعیت دارد، اما متأسفانه با وجود سقط جنین از یک سو و نیز افزایش سن ازدواج و نیز کاهش فرزندآوری از سوی دیگر، شاهد کاهش جمعیت به عنوان یکی از مؤلفه های جدی اقتدار ملی هستیم.

 

وی گفت: به تعبیر یکی از دوستان آن قدر که ما به دست خودمان سقط جنین و شیعه کشی داریم، داعش، شیعه کشی نداشته و باید این مساله نگران کننده را جدی گرفت و برای جلوگیری از ادامه آن راهکار جدی ارایه داد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: حقیقتاً آن چه باعث تعجب و تحیر است و مطالبه جدی ما از مسئولان نیز به شمار می رود، این که است که به راستی چرا بر خلاف سیاست های بالادستی نظام و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر روی بحث جمعیت، اقدام اساسی صورت نمی گیرد و حال آن که کاهش نرخ رشد جمعیت به یک تهدید خطرناک برای کشور ما تبدیل شده است.

 

وی بیان داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت غربالگری هایی که صورت می گیرد و خیلی از آن ها بی جهت است ، همین ها گاه منجر به سقط جنین و افزایش این آمار می شود و حال آن که به نظر می رسد، توطئه خطرناک صهیونیستی در کار است که به بهانه های مختلف از جمعیت کشور ما به عنوان ام القرای جهان اسلام و کانون شیعه کاسته شود.

 

معین الاسلام خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت و این که فرزندان ما در آینده دیگر کمتر خاله و دایی و عمو و عمه خواهند داشت، عوارض و آسیب های جدی از منظر روانشناسی و جامعه شناسی به همراه دارد که باید به آن ها توجه کرد.

 

وی گفت: در هر صورت بخشی از این سقط جنین ها به خاطر غربالگری و سیاست های غلط بهداشتی کشور است که گاهی برای انسان سوال می شود که چه کسانی پشت این قضایا هستند و از سویی بخشی از آن نیز به مشکلات اقتصادی مردم برمی گردد که باید برای این مساله نیز چاره اندیشی و تدبیر شود.

 

مسئول مؤسسه علمی- فرهنگی زنان منتظر تصریح کرد: انتقادی که از دولت وجود دارد این که چرا برخلاف رویه موجود در بسیاری از کشورهای غربی از جمله رژیم صهیونیستی، سیاست های تشویقی چندانی در کشور ما برای بحث افزایش جمعیت و تشویق خانواده ها به فرزندآوری بیشتر وجود ندارد.

 

وی بیان داشت: واقعیت آن است که در این باره ما هم نیاز به یک عزم و اراده ملی داریم و هم بازنگری در برخی سیاست های فرهنگی و بهداشتی تا به این وسیله جلوی افزایش آمار سقط جنین گرفته شود.

 

معین الاسلام افزود: ما برای تقویت نهاد خانواده و عبور از این مشکلات می بایست به سبک زندگی اسلامی بازگردیم و این که اعتقاد داشته باشیم عمل به سبک زندگی غربی باعث بروز و ظهور بسیاری از این معضلات از جمله کاهش ازدواج و فرزندآوری و نیز افزایش آمار سقط جنین شده است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: سقط جنین معین الاسلام سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد