Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:44:13 GMT

عربستان مالیات جدیدی بر املاک وضع کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۱۸۷

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پادشاه عربستان امروز طی حکمی، معاملات املاک را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد اما یک مالیات جدید 5 درصدی بر نقل و انتقالات اعمال کرد.

اقدام در راستای کمک به اقتصاد آسیب دیده عربستان بر سر کاهش قیمت نفت ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته است.

وزیر دارایی این کشور در توئیتر نوشت هدف از صدور این فرمان حمایت از شهروندان عربستانی برای خرید خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان با رکود عمیقی دست و پنجه نرم می کند به طوریکه اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم 7 درصد کوچک شده و نرخ بیکاری به رکورد 15.4 درصد رسیده است.

دولت این کشور در ماه جولای، مالیات بر ارزش افزوده را 3 برابر کرد و به 15 درصد رساند تا درآمدهای غیر نفتی را رشد دهد اما این اقدام بیشتر تقاضای داخلی را محدود کرد.

بر اساس این دستور سلطنتی، دولت عربستان هزینه مالیات کسانی که برای نخستین بار خانه می خرند تا یک میلیون ریال (266 هزار و 616 دلار) به عهده می گیرد.

وزیر مسکن عربستان گفت این اقدام کمک خواهد کرد تا 70 درصد شهروندان این کشور که بیشتر جوان هستند تا سال 2030 خانه دار شوند.

عربستان در نظر دارد تا هزینه خود را در بودجه سال آینده تا 7.5 درصد کاهش دهد. بر اساس بیانیه اولیه بودجه این کشور، در بودجه 2020 یک کسری 12 درصدی و در سال بعد یک کسری 5.1 درصدی پیش بینی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علیرضا رزم حسینی بندر دیلم عربستان مالیات املاک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علیرضا رزم حسینی بندر دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود