Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونده سرعت المپیکی گفت: نمی‌دانم چرا سال قبل که با هزینه شخصی به فرانسه رفتم و سهمیه المپیک را گرفتم، حرفی از مجوز شورای برون‌مرزی نبود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن تفتیان یکی از دو دونده المپیکی ایران است که خود را برای حضور در بازی‌های 2020 توکیو آماده می‌کند. البته این روند آماده‌سازی به‌گونه‌ای نیست که او بتواند به نتیجه‌ای خوب دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نداشتن اردو در ایران و انجام سفر به فرانسه برای شرکت در مسابقات مختلف با هزینه شخصی، از جمله مواردی است که تفتیان با آنها مواجه شده و هنوز راه‌کار دیگری پیش‌روی او نیست.

در این میان برخی انتقادات از قهرمانی دوی سرعت آسیا نیز باعث شده تا او نتواند تمرکز کافی داشته باشد، هر چند که خودش همچنان برای رسیدن به اهداف مدنظرش تلاش می‌کند و امیدوار است به آن اهداف نیز برسد.

تفتیان درباره شرایطش طی هفته‌های اخیر و برخی انتقادات و مسائلی که پیرامونش مطرح شده، به سوالات خبرگزاری تسنیم پاسخ داده که متن آن به شرح زیر است:

* تسنیم: ابتدا درباره اردوی فرانسه صحبت کنید که البته با هزینه شخصی صورت گرفت.

این اولین باری نبودم که با هزینه شخصی به مسابقه یا اردو رفتم. من همیشه ورزشکاری بودم که هدفمند حرکت کرده‌ام. بعضا با مشکلاتی که فدراسیون داشته و همه مطلع بودیم، برخی اوقات با اعزام‌هایم مخالفت شده و همکاری نشده و همه اینها باعث شده که با هزینه شخصی بروم. امسال هم تقریبا چهار ماه قبل این موضوع را با فدراسیون در میان گذاشتم و مسئولان کاملاً از همه چیز اطلاع داشتند. آنها بارها و بارها از من درخواست کردند که کتباً مسابقاتی که باید در آنها شرکت کنم و همچنین تاریخ اردوها را بنویسم و در واقع هیچ مخالفت فنی نشد. البته گفتند که شرایط مالی فدراسیون به گونه‌ای نیست که بتوانند هزینه‌های مالی اردو را قبول کنند و نمی‌توانند من را به اردو بفرستند.

* تسنیم: شما یکی از نمایندگان ایران در المپیک خواهید بود. واقعاً برای هزینه‌های این سفر چرا فدراسیون کمکی نکرد؟

اینکه چرا فدراسیون هزینه‌ها را نداد، بهتر است با خود دوستان مطرح کنید که چرا برای ورزشکار المپیکی در 6، 7 ماه گذشته هیچ اردو یا برنامه‌ای نداشته‌اند و فعلا هم ندارند.

* تسنیم: گفته می‌شود این سفر بدون اطلاع وزارت ورزش و عدم دریافت مجوز شورای برون مرزی بوده است.

من تقریبا چهار ماه قبل از این، اردو را با فدراسیون در میان گذاشتم و فکر می‌کنم این وظیفه فدراسیون بوده که به شورای برون مرزی اطلاع بدهد که این موضوع تایید یا رد شود. فکر می‌کنم این اقدام از طرف فدراسیون انجام نشده و خودشان هم پاسخگو باشند.

* تسنیم: در این خصوص عنوان می‌شود که ورزشکار حتی اگر با هزینه شخصی برود، باز هم نماینده یک کشور است و ممکن است حاشیه‌هایی به وجود بیاید. به همین دلیل باید مجوز شورای برون مرزی صادر می‌شد.

این درست است که ورزشکاران باید سازماندهی شده باشند و برای مسابقات و اردوهای‌شان برنامه‌ریزی شود، اما وقتی می‌بینیم که 6، 7 ماه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و فدراسیون هیچ برنامه خاصی ندارد و هیچ اردویی برگزار نشده، پس فکر می‌کنم همه چیز زیر سوال برود. وقتی دوستان که وظیفه اصلی‌شان است، به فکر نیستند، پس دیگر فکر می‌کنم جای سوال دارد که چرا وقتی یک ورزشکار به فکر ورزش است، مسابقاتی را شرکت کرده و ... چنین حرف‌هایی گفته می‌شود. این مسابقاتی که در آن شرکت کردم، قهرمانی آسیا یا جهان یا المپیک نیست که از طرف تیم ملی شرکت کرده باشم. به هر حال من ایرانی هستم و در هر رقابتی با افتخار با نام ایران شرکت می‌کنم، اما این مسابقات شخصی است و همه ورزشکاران به صورت شخصی دعوت می‌شوند و من هم شخصی دعوت شده بودم و با توجه به نظر مربی و خودم در آن شرکت کردم.

* تسنیم: شما یکی از دو دونده المپیکی هستید. این انتظار وجود دارد که رسیدگی بیشتری به شما شود، اما این اتفاق نیفتاده است. دقیقا مشکل کجاست؟ آیا حاضر به پذیرش شرایط فدراسیون نیستید یا شرایط دیگری وجود دارد؟

فدراسیون هیچ شرایطی را در چند ماه گذشته نداشته و شرایطی که برای ما مهیا کرده، صفر بوده است. من باید چه شرایطی را بپذیرم؟ یک وقتی هست که می‌گویید با حداقل‌ها بسازم و خودم را وفق بدهم که این بحثش جدا است، یعنی همیشه هم همین بوده است و ما حداقل‌ها را داشته‌ایم، ولی در این چند ماه نه اردو نه مربی و نه حمایت حداقلی را دیده‌ام و واقعاً چه شرایطی را باید بپذیرم؟

* تسنیم: به نظر می‌رسد شرایط اخیر فدراسیون و اداره شدن با سرپرستی کمکی به شما نکرده و باعث شده اردویی نداشته باشید. انتظار از المپیکی‌ها زیاد است و این ورزشکاران نیاز به حمایت بیشتری دارند. چرا این حمایت از تفتیان که طلای آسیا و داخل سالن آسیا و حضور در نیمه نهایی المپیک را دارد، انجام نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد که یک حلقه مفقوده وجود دارد و مشخص نیست مشکل چیست.

این سوال خود من هم از مسئولان فدراسیون است و بهتر است آنها جواب بدهند که اشکال کار کجاست که نباید از ورزشکار المپیکی حمایت شود و حداقل‌ها در اختیارش قرار بگیرد. هیچ جوابی به این سوال ندارم و این سوال خودم هم هست.

* تسنیم: به عدم حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون به عنوان نماینده ورزشکاران نیز اعتراض داشتی.

بله. فکر می‌کنم به هر حال با توجه به آیین‌نامه و اساسنامه این حق من بود که در مجمع باشم، اما نمی‌دانم به خاطر چه مواردی و چه اهدافی اسم من حذف شد. با توجه به آیین‌نامه، ورزشکاران المپیکی حق تقدم دارند. در واقع با توجه به رنکینگ و عناوین بین‌المللی و رتبه جهانی باید بهترین‌ها برای مجمع انتخاب شوند. فعلا من و حدادی المپیکی هستیم که اسم من انتخاب نشده که فکر می‌کنم جای تعجب دارد.

* تسنیم: صحبت پایانی ...

این اولین بار نبودم که با هزینه شخصی به اردو می‌رفتم. حتی سال قبل که ورودی المپیک را گرفتم، همین اتفاق افتاده بود، ولی چرا پارسال که سهمیه المپیک کسب شد و یک افتخار برای کشور رقم خورد، هیچ کدام از این حرف‌ها به وجود نیامد و بحث شورای برون مرزی مطرح نشد و هیچ کدام از این مشکلات پیش نیامد؟  آیا دوستان آن زمان نمی‌دانستند که تفتیان با هزینه شخصی رفته است و مجوز شورای برون مرزی نداشته است؟ این جای سوال دارد. وقتی من به عدم حضور در مجمع اعتراض کردم و گفتم که حقم است نماینده ورزشکاران در مجمع باشم، یکسری حرف‌های غیر منطقی به عملکرد من و به اردوی فرانسه و بحث شورای مرزی پیش آمد که اصلاً درست نیست. در واقع نباید ورزشکاران‌مان را خراب کنیم؛ آن هم ورزشکاری که سرمایه ملی است. من 15 سال است که افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را داشته‌ام و 10 سال است که در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کرده‌ام. انشالله که بتوانم همین راه را ادامه بدهم و افتخارات بیشتری هم کسب کنم.

مربی دوومیدانی: به شاگردم 22 میلیون پاداش دادند، به من 7 میلیون!

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوومیدانی دوومیدانی مجوز شورای برون مرزی هزینه شخصی فکر می کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیده ایرانمنش درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات فیدر جهانی چک، اظهار کرد: ندا شهسواری و مهشید اشتری خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مسابقات سطح بالایی داشت و ندا و مهشید با حریفان ایتالیایی و ژاپن بازی داشتند. شهسواری عملکرد خوبی برابر حریف ایتالیایی داشت، اما بازی را با پوئن نزدیک واگذار کرد.

وی افزود: اشتری نیز با بازیکن ژاپن بازی داشت و او هم بازی خوبی از خود نشان داد. هرچند حریفان آنها از نظر رنکینگ جهانی از پینگ‌پنگ‌بازان ما بالاتر بودند، اما دختران ما با وجود عملکرد خوب این بازی‌ها را واگذار کردند. هدف این بود تا نمایندگان کشورمان پیش از مسابقات انتخابی المپیک در اواخر اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان در مسابقات باکیفیتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: شش سهمیه به آسیا دادند که هر سهمیه برای هر منطقه است. ما در آسیای میانه برای کسب سهمیه مسابقه می‌دهیم و کشورهای قزاقستان و ازبکستان رقبای ما و از نظر رنکینگ بهتر هستند. با توجه به آنالیز و تمرینات در تلاش هستیم تا به سهمیه برسیم. هرچند رقبای ما در مسابقات زیاد و در کمپ‌های مختلف آسیایی شرقی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با شرایط سخت اقتصادی امکان حضور در کمپ‌های بین‌المللی را نداریم. برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

ایرانمنش درباره گلایه شیما صفایی درباره حضور نیافتنش در انتخابی المپیک، اظهار کرد: پیش از آنکه به مسابقات قهرمانی جهان برویم، یک جلسه در فدراسیون گذاشتیم و مقرر شد تا براساس عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. در سال‌های گذشته هر سه ملی‌پوش ما در مسابقات شانس برابر داشتند و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و به یک‌باره تصمیم نگرفتیم تا شیما را اعزام نکنیم. هر بازیکنی در این شرایط انتخاب نشود، طبیعی است که ناراحت شود.

وی اضافه کرد: صفایی بازیکنی آتیه‌دار و خوب است و ما با ارزیابی عملکردها تصمیم گرفتیم تا در انتخابی المپیک نباشد. معیار ما بین بدتر و بهتر نبود. هر سه ملی‌پوش ما از بازیکنان ارزنده کشور هستند. به عنوان مربی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوم. با توجه به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان در بوسان کره جنوبی ندا شهسواری و مهشید اشتری بالاتر از صفایی بودند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: هنوز رنکینگ جدید جهانی منتشر نشده و آخرین رنکینگ ملی‌پوشان مربوط به مسابقات فیدر جهانی آلمان بود که رنکینگ آنها ارتقا یافت و رنکینگ اشتری ۳۳۶، شهسواری ۳۹۷ و صفایی ۴۰۳ بود.

منبع: ایرنا کد خبر 748303

دیگر خبرها

  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • المپیک شگفتی‌ها