Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «جعفری» ضمن برگزاری نوآورانه ویژه‌برنامه‌ها در مناسبت‌های مذهبی و ملی، در خدمت‌رسانی به نیازمندان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی هم توفیقات بسیار داشته، بزرگداشت یادبود شهدای مفقودالاثر با شیوه ابتکاری نیز از دیگر فعالیت‌های این خانه خدا است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: مسجد جعفری (واقع در تهران، خیابان پیروزی، بلوار نبرد شمالی) در مقابله با شیوع ویروس کرونا و خدمت رسانی به نیازمندان بسیار موفق بوده به طوری که اعضای پایگاه مقاومت بسیج آن «شهید تقدیری» چند ماه است در ضد عفونی کردن این مسجد و بخش هایی از محله نبرد بسیار موفق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

کمک مومنانه به نیازمندان در برابر تصاویر شهدا

 

اهالی این مسجد با محوریت هیئت امنا و البته مشارکت پایگاه بسیج شهید تقدیری در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی بسیار فعال عمل کرده اند به طوری که تاکنون در هشت نوبت بسته های ارزاق را میان نیازمندان توزیع کرده اند. نکته جالب این است که طبق مشاهدات خبرنگار شبستان، اهالی این مسجد کار بسته بندی سبدهای غذایی را در شبستان مسجد جعفری و جلوی دیدگان نمازگزاران انجام می دهند و این کار درست در زیر بنر بزرگی که مزین به نام و تصویر زیبای شهدای است، انجام می گیرد تا به این صورت مدافعان سلامت و عزت مردم، پیوند خود با مدافعان نظام و میهن را به این صورت به نمایش درآوردند.

 

یکی از نکات جالب دیگر درباره مسجد جعفری داشتن دو در ورودی است: یکی در بلوار نبرد و دیگری در خیابان شهید محسن خدا بنده لو. البته رفت و آمد نمازگزاران برادر، بیشتر از در خیابان خدابنده لو قرار می گیرد و خواهران عمدتا از ورودی دیگر وارد این خانه خدا می شوند. این مسجد در سه طبقه بنا شده که طبقه اول آن شامل شبستان برادران و خواهران و آبدارخانه و سرویس بهداشتی و روشویی است. پایگاه های بسیج خواهران و برادران و اتاق امام جماعت هیئت و امنا و دفتر مهدکودک قرآنی شهید عیوضی، در طبقه دوم واقع شده اند و طبقه سوم نیز جایگاه خانه خادم و انباری و آشپزخانه مسجد جعفری است.

 

 

 

یادمانی به یاد شهدای مفقودالاثر

 

همه ساله اهالی مسجد جعفری یادمانی جذاب و ابتکاری در ضلع شمالی این مسجد به یاد شهدا برپا می کنند و هر سال نامی نو بر آن می نهند که امسال «موقعیت شهدای مفقودالاثر» نام دارد. در کنار عکس چند شهید، چند کلاه با سربندهای قرمز و سبز رنگ مزین به نام اهل بیت (ع) و چند عدد از ادوات جنگی، این یادمان کوچک و جمع و جور را تشکیل می دهند.

 

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز امسال با سخنرانی دو تن از جانبازان و فرماندهان دوره جنگ تحمیلی و تجلیل از چند تن از خانواده شهدای مسجد جعفری برگزار شد؛ این مسجد بیش از 100 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی مردم ایران کرده و از این نظر جزو پیشگامان در سطح منطقه نبرد و پیروزی است.

 

 

 

 

نذر فرهنگی کتاب

 

اهالی مسجد جعفری که در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به نیازمندان بسیار موفق هستند، اهل کتاب خوانی و مطالعه نیز هستند و همین موضوع سبب شده که اعضای پایگاه مقاومت بسیج خواهران این مسجد با عنوان «شهیده زهرا عیوضی» با همکاری و همراهی پایگاه شهید تقدیری، چند سال است طرح جالب «نذر فرهنگی» را در این مسجد اجرا می کنند که طی آن هر نمازگزار یا فرد دیگری می تواند کتاب های خود را در ورودی این خانه خدا قرار دهد تا علاقمندان به مطالعه و پژوهش آنها را به امانت ببرند و هر وقت کارشان تمام شد، کتاب ها را سر جای خود قرار دهند. اصل اعتماد در این جا حکمفرما است و خبری از ثبت و ضبط کتاب های امانت برده شده در دفتری یا توسط نهادی نیست.

 

حالا که از این کار فرهنگی گفتیم خوب است به این موضوع اشاره کنیم که به دلیل موقعیت این مسجد و نزدیکی به دو خیابان، رفت و آمد کودکان در مسجد جعفری چندان زیاد نیست، موضوعی که در زمان تهیه گزارش توسط خبرنگار شبستان نیز مشهود بود، با وجود این، فعالان قرآنی این مسجد توانستند مجوز فعالیت مهدکودک قرآن «شهید عیوضی» را از سازمان قرآن و عترت (ع) بسیج شهر تهران دریافت کنند که البته از زمان شیوع ویروس کرونا، فعالیت های آن تعطیل است.

 

 

 

 

صندوق ذخیره آخرت

 

مسجد جعفری چند موقوفه دارد که بخشی از هزینه های این مسجد از محل اجاره بهای آنها تامین می شود ولی به دلیل رونق برنامه ها و طرح ها در این خانه خدا، این درآمد کفاف همه هزینه های این مسجد را نمی کند، به همین دلیل صندوقی و کارت خوانی در ورودی شبستان این مسجد قرار داده اند تا هر فردی به هر مقداری که می خواهد ذخیره ای برای آخرت خود فراهم آورد. جالب است که در کنار این بساط نوشته اند: «صندوق ذخیره آخرت».

 

 

 

 

یکی از موقوفات مسجد جعفری، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج) است که شامل بخش های مختلف همچون داخلی، اطفال، جراحی، مامایی، اعصاب و روان و دندانپزشکی است. این درمانگاه با کمک اهالی این مسجد و جمعی از خیران، خدمات رایگان به شماری از خانواده های نیازمند محله نبرد شمالی ارائه می کند.

 

سخن آخر اینکه، مسجد جعفری ضمن برگزاری نوآورانه برنامه در مناسبت های مذهبی و ملی، توانسته در خدمت رسانی به نیازمندان و ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیز موفق عمل کند. اهالی این مسجد نشان داده اند که برای رونق دین حتما نباید فضای بسیار وسیع یا حیاطی بزرگ داشت بلکه می توان از فضای شبستان نیز برای خدمت رسانی به نیازمندان و اجرای طرح های جالب فرهنگی استفاده کرد.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی مسجد تراز اسلامی نذر فرهنگی خدمت رسانی به نیازمندان اهالی این مسجد خانه خدا مسجد جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استانی و جشنواره امتنان اظهار کرد: تمام تلاش‌ها برای تدارک دنیا می‌باشد؛ باید کیاست به خرج داد و برای آخرت ذخیره کرد.

وی افزود: هر کدام در مجموعه‌ای فعال هستید که باید به نوع کار، کیفیت، سلامت و... تمام آنچه برای کار لازم می‌باشد توجه کنید، چراکه کوتاهی در همه این موارد پرونده ما را در آخرت سنگین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دقت به خرج دهیم و اگر در کار خدا را در نظر بگیریم، آخرت خودمان آباد می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه جلسات از مشکلات کارگران و بایدهای ویژه کارگر سخن گفته و ضرورت دارد در جلسات به این موضوعات پرداخته شود، تصریح کرد: کارفرمایان،مدیران و آحاد مردم باید مراقبت باشیم، حقی از کارگری ضایع نشود، بایدهای ایمانی مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به کارفرمایان در برخورد با کارگران اظهار کرد: کارفرمایان در برابر کارگر تکبر، خودفروشی به خرج ندهد، تواضع دل کارگران را بانشاط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در برابر کارگر خضوع و کوچکی باید کرد، کارفرما باید تواضع و رعایت حقوق کارگر در همه جهات اخلاقی مدنظر داشته باشد.

وی خطاب به کارگران در برخورد با کارفرمایان بیان داشت: کارگر باید نسبت به کارفرما مستمر بهانه تراشی نکند و مطابق وهمیات خود علیه کارفرما جوسازی نکند چراکه محیط کار آلوده می‌شود و کار مفید رقم نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امروز محیط کار و کارگری، محیط جهاد است یادآور شد: مجاهد در عرصه جهاد، وظیفه‌اش رصد، مراقبت، نگاه به دشمن، همراهی با دوستان، تلاش برای رشد و پیشرفت است.

وی درباره حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا اذعان کرد: اسلام، معارف اسلامی و انقلاب اسلامی در آمریکا نفوذ کرده و جایگاه ظالم و مظلوم در ذهن دانشجویان مشخص شده، آنچه امام خمینی (ره) ۴۵ سال پیش در ایران پایه‌گذاری کرد، آرام آرام به آمریکا رسیده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادر شدن انقلاب بعد از ۴۵ سال به کشورهای دیگر اظهار کرد: تفکر انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی نفوذ کرده است.

وی تاکید کرد: عرصه کار، کارگری و کارفرمایی را عرصه جهاد بدانید، مجاهدانه برای کار تلاش کنید و بدانید با این کار آخرت خود را آباد می‌کنید.

کد خبر 6093107

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است