Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کنایه قالیباف به روحانی

محمدباقر قالیباف در یاوداره شهدای هادی‌شهر مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ۳۲ سال پیش در همین روستا در خدمت مردم بودم و دو افتخار خدمت در لشکر ۲۵ کربلا مازندران داشتم. امروز به یاد همان زمان به اینجا آمدم. وی با بیان اینکه افتخارات مردم مازندران و شجاعت آن‌ها در زمان دفاع مقدس کم نظیر بود، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس نیز شهید سلیمانی هرگاه برایم از خانطومان سخن می‌گفت: از رشادت پرافتخار دلاوران مازندرانی تعریف می‌کرد. رئیس مجلس با بیان اینکه مردم بودند که در این سال‌ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند، ادامه داد: ما در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد. قالیباف با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی وظیفۀ مسئول قوۀ مجریه است، گفت: ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. می‌گویند مجلس سه ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد. ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت: مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم. این وضعیت محکوم به فساد است.

انتقاد امام جمعه اصفهان از «کشف حجاب»

سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان جدیت و قاطعیت در برابر قانون‌شکنان را از الزامات حکومت کردن برشمرد و اظهار داشت: باید با متجاوزان به حقوق مردم برابر با حکم خداوند برخورد کرد و جلوی کسانی که ترسی از قانون‌شکنی ندارند، گرفت. وی مطالبه اصلی مردم از نیروی انتظامی را امنیت بیشتر در جامعه بیان کرد و گفت: باید در این خصوص اختیارات بیشتری به نیروی انتظامی برای برخورد با قانون‌شکنان اعطا شود. امام جمعه اصفهان به دخالت دولت‌های غربی در اجرای قوانین کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بیگانگان حق دخالت در اجرای قوانین ما را ندارند، گفت: همان طور که آن‌ها قانون خودشان را دارند، ما هم قانون خودمان را داریم؛ بنابراین، نباید ترس داشته باشیم، از اینکه اگر با هنجارشکنان برخورد کردیم ممکن است، علیه ما اقدام خصمانه‌ای انجام دهند. وی به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آن‌ها هم کم است، ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها هنجارشکنی کنند. طباطبایی‌نژاد خواستار تشکیل شعبه‌های مخصوص رسیدگی به پرونده‌های ناهنجاری‌های اخلاقی در دادگاه‌ها شد و گفت: نگاه قضات هم باید در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

سید حسن خمینی: مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و از فرمانده و نخست‌وزیرش نگوییم

سید حسن خمینی: به نظر من این تحریف نیست، مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. در جنگ همه بودند و همین رمز توفیق بود. وی ادامه داد: هیچ لزومی ندارد اگر الآن من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می‌خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است، از اول که شروع می‌شود لنین و استالین و هفت هشت ده نفر ایستاده اند و پله پله کم می‌شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می‌مانند.

وی افزود: یکی گفته بود ضد انقلاب خوب ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی انقلابی خوب هم انقلابی مرده است! می‌توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است. اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه با هم بودند. صف‌های نفت، گاز، کوپن و همه چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهر‌ها شد، ولی سر‌ها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است.

مکرون: ترکیه ۳۰۰ فرد مسلح از سوریه به آذربایجان اعزام کرده است

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد روز جمعه گفت که در نشست سران اتحادیه اروپا این توافق حاصل شد تا به ترکیه فرصت مذاکره داده شود و به این کشور تا پایان دسامبر آینده وقت داده شود. به گزارش الجزیره، ماکرون هشدار داد: «ترکیه باید وارد مذاکرات شود، در غیر این صورت به گزینه تحریم‌ها روی خواهیم آورد.» وی گفت: در صورتی که ترکیه همچنان از خطوط قرمز تجاوز کند، نمی‌توان مذاکره با ترکیه را آغاز کرد و در صورتی که ترکیه تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات نشود باید پیامد‌های آن را بپذیرد. رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان اطلاعاتی این کشور اعلام کرده که ۳۰۰ فرد مسلح از سازمان‌های جهانی سوریه را به مقصد آذربایجان ترک کرده اند.   تست کرونای بایدن منفی اعلام شد   کارزار انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که تست ابتلا به کرونای بایدن منفی اعلام شده است. بایدن نیز در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «من خرسند هستم که گزارش دهم که تست کرونای من و جیل (همسر بایدن) منفی اعلام شده است. از همه بایت پیام نگرانی‌شان تشکر می‌کنم. امیدوارم که این موضوع به عنوان یک یادآوری باشد: ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و دستان خود را شستشو دهید.»

دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه   داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم: دانشمندان انستیتو پاستور در شهر لیل در شمال فرانسه ادعا کرده‌اند که موفق به شناسایی دارویی «موثر» برای مقابله با بیماری «کووید ۱۹» شده اند. به گفته محققان، این دارو یکی از دو هزار دارویی است که طی پنج ماه گذشته تاثیر آن بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بررسی شده است. آن‌ها تاکید کرده‌اند که آزمایش‌های بالینی برای تائید قطعی تاثیر ضدویروسی این دارو بر بیماران «کووید ۱۹» انجام خواهد شد. یکی از اعضای تیم تحقیق در انستیتو پاستور لیل درباره شناسایی این دارو گفت: «برای تحقیق‌های بالینی به [آزمایش بر روی]صد‌ها بیمار احتیاج داریم.»

دولت افغانستان فارسی را زبان ملی اعلام کرد: احمد جاوید رسولی، رئیس ادارۀ ملی آمار احصائیه و اطلاعات در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: زبان فارسی که تاکنون به همراه چند زبان دیگر در فهرست زبان‌های خارجی افغانستان قرار داشت، به دلیل اعتراض شهروندان فارسی زبان کشور از فهرست زبان‌های خارجی حذف شد. وی افزود: از آنجایی که این موضوع به تازگی موجب بروز سوء تفاهم‌هایی در میان شهروندان شد برای رفع این سوء تفاهمات و جلوگیری سوء استفاده برخی افراد از این موضوع، ما تمام زبان‌های کشور از جمله فارسی را که در لیست زبان‌های ملی قرار دارند از لیست زبان‌های خارجی حذف کردیم.

سازمان هواپیمایی ترکیه مجددا پرواز‌های ورودی از ایران را متوقف کرد   سازمان هواپیمایی ترکیه بار دیگر به دلیل افزایش شیوع کرونا در این کشور، جلوی پرواز‌های ورودی از ایران و چند کشور دیگر را گرفت  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته خبری صبحانه پارسینه از شامگاه تا بامداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود