Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@19:58:08 GMT

برنامه دانشگاه آزاد برای حضور فعال در 23 کشور جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۷۰۹

برنامه دانشگاه آزاد برای حضور فعال در 23 کشور جهان

دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دو بال آموزشی کشور همواره تلاش کرده تا روابط بین‌الملل خود را با کشورهای خارجی به‌خصوص کشورهای همسایه گسترش دهد تا علاوه‌بر افزایش روابط علمی و پژوهشی خود با کشورهای معتبر، دستاوردهای علی و تحقیقاتی خود را نیز با جهان به اشتراک بگذارد.

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، نظام آموزش‌عالی کشور در دوران پسابرجام در حال مهیا کردن زیرساخت لازم برای بین‌المللی کردن دانشگاه‌هاست تا بتوانند با دانشگاه‌های جهان رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها پیامدهای مثبت فراوانی مانند گسترش مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی، انتقال تکنولوژی، افزایش زمینه‌های مطالعاتی، فراهم شدن فرصت لازم برای جذب اساتید و دانشجویان خارجی، تقویت تحقیقات و تولیدات علمی، بهره‌وری اقتصادی و منافع مالی را درپی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان یکی از دو بال آموزشی کشور همواره تلاش کرده تا روابط بین‌الملل خود را با کشورهای خارجی به‌خصوص کشورهای همسایه گسترش دهد تا نه‌تنها روابط علمی و پژوهشی خود را با کشورهای معتبر افزایش دهد، بلکه دستاوردهای علی و تحقیقاتی خود را نیز با جهان به اشتراک گذاشته تا هر دو طرف بتوانند از منافع حاصل از این اشتراک بهره‌مند شوند. دانشگاه آزاد اسلامی این روزها توانسته با گستردگی خود در داخل و خارج از کشور و همچنین وجود بستر آموزش الکترونیکی تحت‌عنوان واحد الکترونیکی، شبکه بین‌الملل این دانشگاه را تشکیل دهد.

معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید فعالیت خود برنامه‌های زیادی را برای جهانی شدن در دستورکار قرار داده است. به‌طور مثال گسترش دایره ارتباط خود با کشورهای همسایه و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت پژوهشی اقداماتی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. این معاونت در آخرین برنامه خود گسترش کمی و کیفی برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی را دنبال می‌کند.

برنامه دانشگاه آزاد برای حضور فعال در 23 کشور جهان

 علاءالدین بروجردی، معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گسترش کمی و کیفی برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی را از برنامه‌های در دست اقدام این معاونت دانست. او درباره سیاست‌های جدید معاونت بین‌الملل این دانشگاه گفت: «در دو بعد کمی و کیفی برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرده‌ایم، چراکه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مصوب کرده است که در 23 کشور حضور فعال داشته باشیم. از این 23 کشور عملا در چهار کشور حضور داریم و طبیعتا یکی از اقداماتی که در دستورکار داریم این است که مصوبات هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی را محقق کرده و واحدها در دیگر کشورها راه‌اندازی شود.»

او درباره سیاست دوم معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: «حضور قانونی مجوزدار در کشورها سیاست دومی است که در معاونت بین‌الملل دانشگاه پیگیری می‌شود. باتوجه به اینکه دیپلماسی علمی، محور مهم کار ما است، در مذاکره با مسئولان عالیرتبه آن کشورها باید حتما مجوزهای لازم اخذ شود که حضور ما یک حضور قانومند و مبتنی‌بر همکاری دوجانبه با آن کشورها صورت بگیرد.»

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کیفی‌سازی سیاست دیگری است که در معاونت بین‌الملل دانشگاه پیگیری می‌شود، اضافه کرد: «به‌طور مثال واحد کابل در افغانستان یک برند محسوب می‌شود و ما حتما باید این برند را به واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مختلف تعمیم دهیم تا دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه برتر علمی شناخته شود. این موضوع علمی است، به شرط آنکه بتوانیم قواعد بازی را به‌خوبی رعایت کنیم.»

بروجردی درخصوص برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان افغانی گفت: «هیاتی به ریاست قائم‌مقام معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی عازم افغانستان هستند که یکی از برنامه‌های آنها برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه‌مدت با کشور افغانستان است. در این خصوص مذاکراتی نیز با واحدهای تهران صورت گرفته و مقدمات کار نیز فراهم شده است.» او اظهار کرد: «باید به‌سمت جذب نخبگان کشورها باشیم، در افغانستان شاهدیم که برخی شخصیت‌های سیاسی در زمان تبلیغات برای انتخابات با افتخار از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی ایران به‌عنوان یک امتیاز تبلیغاتی یاد می‌کنند.»

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص جذب دانشجویان غیرایرانی توضیح داد: «از کشورهای مهم منطقه در این زمینه عقب‌تر هستیم و باید این نقص را هم به‌لحاظ کیفی و هم کمی جبران کنیم. جذب دانشجویان خارجی بین دانشگاه‌ها یک رقابت جدی است و ما باید در این رقابت جایگاه ویژه متناسب با جایگاه جمهوری اسلامی پیدا کنیم.»
او با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: «البته ثبت‌نام امسال بیش از سال گذشته بوده و این موضوع نشان می‌دهد علی‌رغم فضای کرونایی منطقه و جهان، علاقه‌مندی به حضور در واحدهای دانشگاهی ما در حال افزایش است و این بشارت خوبی است. درحال حاضر کشورهای همسایه با محوریت افغانستان و عراق بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می‌دهند.»

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: «امیدواریم ظرف یک سال آینده تنوع کشورها برای جذب دانشجویان غیرایرانی را افزایش دهیم. همچنین راه‌اندازی یک اندیشکده را در دستور کار داریم و در تلاش هستیم این اندیشکده را فعال کنیم تا هم ارتباطات خود را با کشورهای خارجی تقویت کرده و هم از اندیشه‌های فکری داخل کشور استفاده کنیم. یکی از محورهای برنامه‌های این اندیشکده کارهای پژوهشی است.»

او در پایان تاکید کرد: «باید سیستمی به‌منظور رصد میزان رضایتمندی دانشجویان خارجی داشته باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم، چراکه این دانشجویان میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند. همچینن باید تعداد واحدهای برون‌مرزی را افزایش دهیم و در کشورهایی نظیر ونزوئلا و برزیل حضور یابیم.»دانشگاه آزاد اسلامی چند استان مرزی نیز دارد که هرکدام به‌نوبه خود برای گسترش روابط بین‌الملل با کشورهای همسایه تلاش می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ازجمله این استان‌ها هستند.»

حضور 200 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

سیدمحمد شیخ احمدی، مدیر اداره امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: «از سه ماه پیش اقداماتی را جهت جذب دانشجوی خارجی آغاز کردیم و دانشجویانی از کشور عراق و به‌خصوص کردستان عراق در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان جذب شده‌اند. این تعداد دانشجوی خارجی ازطریق کارگزاری‌های رسمی و همچنین معرفی دانشجویانی که طی چندسال اخیر از کردستان عراق دانشجوی ما بودند، جذب شده‌اند.»

او اضافه کرد: «طی روزهای اخیر مسائلی پیش آمد که کار جذب دانشجوی خارجی را کند و نتیجه کار را با مشکلاتی روبه‌روز کرد. یکی از این مسائل، شیوع ویروس کرونا بود که متاسفانه برنامه‌ریزی ما جهت جذب دانشجوی خارجی را با مشکلاتی روبه‌رو کرد. وضعیت کرونایی باعث شد تعدادی از افرادی که قرار بود در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به‌صورت حضوری مشغول به تحصیل شوند، از تحصیل پشیمان شدند.» شیخ‌احمدی با بیان اینکه بخشی از دانشجویان عراقی شیوه آموزش آنلاین را نمی‌پسندند، اضافه کرد: «بنابراین شیوع کرونا باعث شد این دسته از دانشجویان فعلا برای ادامه تحصیل منصرف شده تا بعد از اتمام بیماری کرونا بتوانند آموزش را به‌صورت حضوری دنبال کنند، چراکه مراکز آموزشی آنها شیوه آنلاین را نمی‌شناسند و همین موضوع باعث شد بخش عظیمی از متقاضیان تحصیل در ایران، ادامه تحصیل خود را به بعد موکول کنند.»

او گفت: «دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق، طی چندسال گذشته ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی خود را بالا برده‌اند و همین موضوع باعث شده کسانی که خواهان ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ایران بودند، در شهر و کشور خود ادامه تحصیل دهند. این دو موضوع باعث شد تا برای جذب دانشجوی خارجی با مشکلاتی روبه‌رو شویم.»مدیر اداره امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه 150 دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد کردستان مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: «همچنین 30 دانشجوی خارجی در مقطع دکتری و 20 دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. به‌عبارت بهتر حدود 200 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان حضور دارند.»

280 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند

مهدی صادقی، مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: «هدف‌مان از جذب دانشجویان غیرایرانی فقط درآمدزایی نیست؛ بلکه این امر موجب ارتقای علمی- پژوهشی دانشگاه و ایجاد فضای رقابت بین دانشجویان خواهد شد و درنهایت هرکدام از این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان سفیر فرهنگی عمل کنند.»

او ادامه داد: «از چند سال پیش تاکنون جذب دانشجویان خارجی به‌‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است و مهم‌ترین دلیل این امر حضور در فضای آموزشی مناسب و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌عنوان یکی از هفت دانشگاه معتبر مورد تأیید وزارت علوم است.» مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه درحال حاضر 280 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: «برای ترم مهر نیز حدود 400 متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.»

صادقی در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی نیز در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: «همچنین افتتاح یک خوابگاه مستقل برای دانشجویان پسر غیرایرانی را نیز در دستورکار داریم که به دلیل شیوع کرونا مقدمات راه‌اندازی آن مقداری به تاخیر افتاده است.»

او همچنین با تاکید بر اینکه بیشتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از کشور عراق هستند، گفت: «برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را نیز در دستورکار داریم. امضای تفاهم‌نامه‌های عملیاتی بین دانشگاه‌های همتراز در کشور عراق، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه را نیز در برنامه خود داریم.» مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: «جذب دانشجویان غیرایرانی از کشور‌های عربی مثل لبنان، سوریه و یمن نیز در دستورکار قرار گرفته و تلاش داریم در آینده نزدیک جذب دانشجویان غیرایرانی را افزایش دهیم.»

جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی، پرستاری و مامایی

احمد مجوزی، مدیر دفتر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: «در دو حیطه فرهنگی و آموزشی اقداماتی را در دستورکار قرار داده‌ایم. وقتی فردی برای تحصیل به کشور دیگری سفر می‌کند، باید با آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور آشنایی پیدا کند.

بسیاری از دانشجویان افغانستانی که از دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان فارغ‌التحصیل شدند، در پست‌های بسیار مهم افغانستان مشغول به کار هستند.»  مدیر دفتر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه جذب دانشجویان غیرایرانی در سال جدید را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: «در سال جدید حدود 100 دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی جذب شده‌اند.»

او با بیان اینکه با کشور افغانستان مشترکات فرهنگی و زبانی زیادی داریم، اظهار کرد: «درحال حاضر 120 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان در حال تحصیل هستند و ان‌شاءالله تا دو هفته آینده این تعداد به 200 نفر خواهد رسید.»

مجوزی توضیح داد: «در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین رشته پزشکی، پرستاری و مامایی دانشجو جذب کرده‌ایم که البته این دانشجویان بیشتر از کشور افغانستان هستند.» مدیر دفتر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان در پایان تاکید کرد: «ایران شرایط مناسب، امکانات رفاهی موجود درباره تامین خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان خارجی، امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن را برای پرورش نیروی متخصص در کشور افغانستان دارد.»

امکان گذراندن فرصت مطالعاتی در واحدهای امارات و آکسفورد برای دانشجویان عراقی

بهروز ناصری، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: «رشته جدیدی که موردعلاقه دانشجویان عراقی بود را به لیست رشته‌های خود اضافه کردیم. همچنین تفاهم‌نامه مشترکی را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد آکسفورد و واحد امارات منعقد کردیم، چراکه دانشجویان عراقی در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند یک ترم از دوران تحصیلی خود را به‌عنوان فرصت مطالعاتی در واحدهای امارت و آکسفورد بگذرانند.»

او با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای را نیز با واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی منعقد کرده‌ایم، اضافه کرد: «در برخی رشته‌ها به زبان عرقی پشتبیانی کرده و ما کلاس‌های مجازی خود را به زبان عربی برگزار می‌کنیم.» مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام درخصوص رشته‌هایی که به لیست رشته‌های این واحد دانشگاهی برای دانشجویان عراقی اضافه شده است، گفت: «کارشناسی ارشد ژنتیک، دکتری مهندسی مالی و کارشناسی ارشد نرم‌افزار کامپیوتر به لیست رشته‌هایمان اضافه شده است. همچنین با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده مبنی‌بر اینکه دانشجویان عراقی در واحد ایلام تحصیل کرده و مدرک خود را از واحد علوم‌وتحقیقات اخذ کنند.»

ناصری در ادامه درخصوص تعداد دانشجویان خارجی این واحد دانشگاهی توضیح داد: «در حال حاضر 70 نفر در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد حدود 19 نفر در این واحد دانشگاهی در مقطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.» او با بیان اینکه دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام فقط از کشور عراق هستند، گفت: «البته برنامه داریم از کشورهای دیگر نیز دانشجو جذب کنیم. ما کشور هدف‌مان عراق است.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی امور بین الملل دانشگاه آزاد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان وبلوچستان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزاری دوره های کوتاه مدت معاونت بین الملل دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند واحد دانشگاهی جذب دانشجوی خارجی خود را با کشورهای دانشجوی خارجی دستورکار قرار دانشجویان عراقی دانشجویان خارجی نیز در دستورکار روابط بین الملل کشورهای همسایه برای دانشجویان کشور افغانستان کارشناسی ارشد مدیر دفتر جذب ادامه تحصیل عنوان یک تفاهم نامه راه اندازی دانشگاه ها کشور عراق کار داریم حال حاضر باعث شد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در مراسم گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: با توجه به شرایطی که جامعه امروزمان در آن قرار گرفته، نگاه و توجه استادان به برخی ابعاد در کنار انتقال تخصص و دانش فوق‌العاده حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشجویان در کلاس درس از  استادان به‌عنوان الگو بهره می‌برند، بنابراین گاهی نیاز است که استاد پیشدستی کرده و در مباحث گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عفاف و حجاب و مسائل مشابه طرح مسئله کنند، چراکه دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای شدید سعی در شبهه‌افکنی دارند و ممکن است با ابهامات احتمالی یا اطلاعات نادرست شبهاتی در اذهان دانشجویان وارد شده باشد و شبهه‌زدایی از اذهان دانشجویان وظیفه بسیار مهمی و رسالت خطیری است که برعهده استادان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، فریضه «جهاد تبیین» که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته را وظیفه‌ای دانست که برعهده استادان است، چراکه دانشجویان  از استادان حرف‌شنوی دارند.

عزیزی در ادامه برخی مشکلات مالی دانشگاه را برشمرد و با بیان اینکه افزایش شهریه‌ها در چندین سال متوالی متناسب با افزایش هزینه‌ها نبوده و همچنین از محل درآمد غیرشهریه‌ای هم ممکن است توفیق چندانی نداشته باشیم،  افزود: امروز واقعا چشم مسئولان دانشگاه به سوی ذهن فعال و دست پرتوان استادان پژوهشگر و فناور است.

وی با اشاره به تأکید دکتر طهرانچی مبنی بر توجه ویژه به ابعاد و اهمیت سند تحول و تعالی دانشگاه و با بیان اینکه  هدفگذاری اسناد دانشگاه بر این است که در چند سال آینده 30 یا 40 درصد درآمدهای دانشگاه غیرشهریه‌ای باشد، ادامه داد: باید به طور جدی هدایت رشته‌ها به سمت امور مهارتی  باشد و در مقاطع کاردانی و کارشناسی امید بیشتری به اشتغال در جوانان ایجاد شود تا دانشجو در کنار تحصیل دانش بتواند مهارتی را هم به دست بیاورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مسئله‌محور و کارآفرین توصیف کرد و با معرفی طرح پویش و رویداد صدرا افزود: در طرح پویش دانشجو به صنعت معرفی می‌شود و در رویداد صدرا از شرکت‌های مختلف دعوت می‌شود که توانایی‌هایشان را عرضه کرده و از توانایی‌های دانشجویان استفاده کنند و اگر دانشجو بداند که در دانشگاه می‌تواند مهارتی را هم به‌دست بیاورد و زمینه اشتغال او فراهم می‌شود با عشق و علاقه بیشتری به دانشگاه روی می‌آورد و پذیرای ایده‌ها و پیشنهاد استادان هستیم.

معلمان به عقب بازگردند همان شغل را انتخاب می‌کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم از شهید مطهری به بزرگی یاد کرد و ضمن تبریک هفته معلم و استاد گفت: برخی شغل‌ها معمولاً کسی که ورود دارد صرفا به جهات مالی آن نیست، بلکه یک عشق و علاقه لازم دارد و معلمی یکی از همین کارها است و استادانی که به‌خاطر علم و دانش به این شغل که شغل انبیا هست به حیطه تدریس روی آورده‌اند اگر دوباره هم برگردند همان مسیر را دوباره انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده گفت: دامنه شغل معلمی و استادی به گستره تمام دنیا است و کسی که از کلاس درس معلم و استاد تربیت می‌شود ممکن است دنیا را متحول کند، بنابراین استاد و معلم نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر و هدف شاگرد دارند و همانطور که از این کلاس‌ها کسانی چون شهید حسن طهرانی مقدم بیرون آمدند و ایران را به اقتدار رساندند و موجب شگفتی دنیا به توان موشکی و پهبادی میهن شدند.

وی با بیان اینکه شغل معلمی شغل انبیا است افزود: اول معلم خود خداوند حکیم است که در قرآن بدان پرداخته شده و به‌عنوان نمونه خداوند به آدم علیه‌السلام «اسماء» را آموخت که موجب نجات آدم و حوا شد و «علّم آدم الاسماء» و یا در جایی دیگر می‌فرماید: الرّحمن،علّم القرآن.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: در بین ادیان الهی و مکاتب دیگر بیشترین توصیه و توجه به  آموختن علم و دانش در دین مبین اسلام صورت گرفته و دانشمندان بزرگی از جهان اسلام مانند ابن سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی و ... ظهور کردند و در عصری که اروپا در توحش قرون وسطایی به سر می‌برد چونان خورشیدی طلوع کرده و نه‌تنها جهان اسلام بلکه تمام دنیا  را از علم و معرفت خود سرشار کرده و این نیست جز با
تشویق وعنایت  اسلام ناب محمدی (ص).

حاجی‌زاده به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم در بحث خشیت نیز عالمان و دانشمندان را تنها صاحب خشیت می‌داند.

وی، نقش انقلاب اسلامی را در دانش بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: انقلاب اسلامی با ظهور در ایران دانشگاه را کنار نزد بلکه به آن هدف داد و موجب توسعه دانش شد. در زمینه پزشکی که در زمان طاغوت پزشک از هند و فیلیپین و ... وارد ایران می‌شد و اکنون بسیاری از پزشکان ایران اسلامی حرف برای گفتن دارند و از کشورهای دیگر برای آن ها دعوتنامه می‌فرستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، تفاوت دانشگاه‌های ایران اسلامی و غرب را در هدف‌دار بودن دانست و گفت: غربی‌ها اگر دارویی را تولید کنند فقط به کشورهای هم پیمان خود تحویل می‌دهند، اما در ایران اسلامی هدف خدمت به خلق و جامعه است و تفاوتی نمی‌کند که چه کسی بخواهد.

حاجی‌زاده، مسئله فلسطین را مسئله اول انقلاب اسلامی دانست که امام خمینی(ره) مطرح کردند و گفت: الان هم مسئله اول است، چراکه در دانشگاه‌های غربی شاهد هستیم که دانشجویان و استادان آزاده جنایات رژیم صهیونیستی کودک‌کش و غاصب را محکوم و از فلسطین حمایت می‌کنند، اما پلیس به طرز وحشیانه‌ای این آزادگان را دستگیر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است