Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:03:40 GMT

کنگره ای که پایانی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۹۶۹

کنگره ای که پایانی ندارد

کنگره بر اساس این ایده مقام معظم رهبری شکل گرفت که "زنده نگه داشتن شهید،نیاز اساسی کشور است". امروز تعالی و پیشرفت کشور وابسته به این جانهای تابناکی ست که مرگ و زندگیشان مایه اعتلای جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یکسال از برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی-تاریخی استان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنگره رخدادی بی نظیر در تاریخ فرهنگی استان است که توانست همه ی ظرفیت ها و پتانسیل های یک استان را برای انجام یک پروژه مشخص پای کار بیاورد و نمایشی از انجام کار جمعی برای یک هدف مشترک را ارائه دهد.هماهنگی و مدیریت تعداد زیادی از نهادها و شخصیت ها و به خط کردن همه ی آنها برای انجام یک تکلیف فرهنگی-تاریخی،کاری بسیار دشوار و در عین حال جهادی بود که در کنگره انجام شد.لذا وقتی اهداف مشخص باشند و نیتها خدائی،دلها به یکدیگر نزدیک می شوند و امورات به پیش خواهند رفت و گیرو دارهای اداری و کمبودهای بودجه ای نیز سد راه نخواهند شد.کنگره نشان داد که همه در برابر شهدا خود را مسئول می دانند و موظف به انجام خدمت در پیشگاه شهدا هستند.

  کنگره بر اساس این ایده مقام معظم رهبری شکل گرفت که "زنده نگه داشتن شهید،نیاز اساسی کشور است". امروز تعالی و پیشرفت کشور وابسته به این جانهای تابناکی ست که مرگ و زندگیشان مایه اعتلای جامعه است.   کنگره معتقد است که تداوم انقلاب اسلامی و طی نمودن مسیر ترسیمی رهبر عزیز انقلاب یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی وابسته به ترویج و گسترش مفاهیم و مضامین دفاع مقدس به عنوان جان مایه های این تمدن نوین است و گنگره نقش گفتمان سازی برای رسیدن به این نقطه متعالی را بر عهده دارد.   ما باور داریم که پیشرفت کشور مستلزم بهره مندی از فرهنگ ایثار،از خودگذشتگی و از خود مایه گذاشتن برای سرنوشت کشور است و این کنگره آمد تا این عناصر هویت بخش و جامعه ساز و ارزش آفرین را عمومی کند.کنگره آمد تا نام و یاد شهدا را تکرار کند و زندگی و حیات آنها را نکته یابی و نکته سنجی کند و فرهنگ شهادت را درجامعه ماندگار سازد،زیرا در جامعه ای که فرهنگ شهدا و شهادت زنده است شکستی قابل تصور نیست.برگزاری کنگره یعنی پاسداشت انسانیت و صفات انسانی و ثبت تحولات این سرزمین برای انتقال به نسل آینده و برای ماندن در تاریخ برای گواهی دادن به حقانیت فرزندان این سرزمین.باور داریم که ثبت و انتقال حوادث و رویدادهای دفاع مقدس و انتقال معارف ناب آن و معرفی فداکاری ها و ایثارگری های نسل جنگ،کاری ست که اگر از جهاد در جنگ ارزشمندتر نباید کم ارزش تر نیست.   واقعیت آن است که جنگ ما یک گنجینه ارزشمندی ست که هر چه در آن کاوش می کنیم و برداشت،آن را پایانی نیست و هر بار پرده ای دیگر جلوی روی ما باز می شود و حقایق و معارف نو تری بر ما عیان می گردد.   اگر قرار است به فرموده رهبری عزیز،یاد شهیدان با تدبیر و عبرت گیری همراه باشد،لاجرم کنگره شهدای دفاع مقدس استان مرکزی،یک آغاز است و شاید پایانی برای آن متصور نباشد،چون سخن گفتن از شهدا و شهادت و استخراج مضامین و معارف ناب الهی و انسانی از دل آنها تمام شدنی نیست چرا که شهدا به بی نهایت متصل شده اند و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.   انتهای پیام/   

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است