Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهدی دسینه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حمیدرضا مؤمنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و درباره پیشبرد اهداف و طرح‌های منطقه‌ای این دانشگاه گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در این باره اظهار کرد: پس از سفر دکتر طهرانچی به جزیره قشم و طراحی مأموریت‌های جدید برای دانشگاه آزاد اسلامی قشم،  نشست مشترکی بین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار کردیم و در این نشست موضوعات مهمی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسینه افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و طرح‌های مورد نظر، ایجاد مرکز تحقیقاتی شیلات و آبزی‌پروری برای  بهینه‌سازی سیستم‌های پرورش، توسعه روش‌های نوین تولید و بهره‌برداری آبزیان با همکاری دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل قشم است که مراحل مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تأثیرگذاری در ارتقای سطح آموزش و فرهنگی در کشور وظیفه اجتماعی نیز دارد، به همین منظور اهدافی مانند احداث دانشکده پزشکی و پیراپزشکی به همراه کلینیک تخصصی طرح‌ریزی شده که امیدواریم با واگذاری زمین به پردیس بین‌الملل پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قشم از سوی منطقه آزاد این امر محقق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم یادآور شد: امروزه در دنیا دانشگاه‌ها تبدیل به محلی برای بررسی و رفع چالش‌های موجود در کشورها شده‌اند که یکی از آنها، مشکلات موجود در بخش صنایع است؛ بنابراین واحد قشم آمادگی کامل خود را به‌منظور بهره‌مندی بخش صنایع در جزیره قشم از ظرفیت‌های علمی در حوزه انسانی توسط ۷۰ عضو هیئت علمی و در بخش فیزیکی با استفاده از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اعلام کرده است.

دسینه برای رفع موانع احداث مدرسه بین‌المللی دوزبانه سما در جزیره قشم با کمک و همکاری منطقه آزاد قشم ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1074776 برچسب‌ها مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قشم شیلات و آبزی پروری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قشم شیلات و آبزی پروری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه آزاد اسلامی قشم منطقه آزاد واحد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور