Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا خانی‌پویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در بسیاری از مادران باردار به دلیل عدم مراجعه درست و به موقع به مراکز بهداشتی بارداری با عوارض بسیاری برای مادر و جنین همراه می باشد.

وی ادامه داد: تمام مواردی که دچار عوارض سنگین در بارداری شده اند، عمدتا مادرانی هستند که مراقبت های بارداری در آنها به طور کامل انجام نشده و در هفته ها روزهای پایانی  شناسایی می شوندکه گاها درصد بسیار اندکی از این موارد به نقص در مراجعه سیستم ارجاع مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی تصریح کرد: عدم مراجعه و یا مراجعه دیر هنگام مادر باردار جهت انجام مراقبت های بارداری عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت .

وی گفت: متاسفانه ما با بسیاری از موارد برخورد کرده ایم که در این موارد عدم توجه به مراقبت های بارداری منجر به مرگ مادر  شده است.

خانی‌پویانی افزود: از جمله این موارد  مادری بود که بدون آگاهی از داشتن از عارضه کبدی خود با بارداری دوقلو ، به دلیل مراجعه دیر هنگام و عدم مراقبت های ویژه بارداری پس از تولد نوزادان خود  به دلیل از دست دادن کبد فوت کرد.

وی تصریح کرد: مادر باردار دیگری با داشتن یک مورد سقط قبلی جز مادران پر خطر  بوده اما به دلیل عدم مراجعه به پزشک و انجام ندادن مراقبت های بارداری و عدم شناسایی مشکلی که این مادر در زمان بارداری داشته ، در کمال ناباوری به دلیل آمبولی ریه  جان خود را از دست داد.که در صورت اطلاع از سقط قبلی و انجام مراقبت های ویژه عارضه کاملا قابل پیشگیری بود.

خانی‌پویانی اضافه کرد: همچنین مادری به دنبال چند سزارین به طور ناخواسته باردار شده بود که حتی با تلاش تیم جراحی و کادر درمانی بسیار مجرب متاسفانه  جانش را از دست داد و این درحالی ا ست که با داشتن یک روش پیشگیری از بارداری مناسب این مسئله  برای مادر اتفاق نمی افتاد.

وی افزود:بسیاری از این موارد با انجام مراقبت های ویژه بارداری قابل پیشگیری هستند. همه مادران باردار باید به سیستم بهداشت و درمان اعتماد کند و با مراجعه به این مراکز مراقبت های پیش بارداری ، بارداری و پس از بارداری را انجام دهند و وضعیت سلامت خود و جنین را بررسی کنند

خانی‌پویانی گفت:با انجام به موقع مراقبت ها در دوران بارداری اگر کوچک ترین انحرافی از مسیر سلامت به سمت بیماری وجود داشته باشد،  مورد مراقب و درمان قرار میگیرد و سلامت جنین و مادر حفظ می شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: بارداری زنان مادران باردار درمان مراقبت های بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان