Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون قضائی مجلس گفت: طرح ممنوعیت صدور پروانه برای افراد شاغل یا بازنشسته کانون کارشناسان دادگستری در اولویت کمیسیون قضایی مجلس نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادیصبح امروز در جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با کانون کارشناسان دادگستری استان کرماناظهار داشت: سرانجام طرح الحاق کارشناسان مشخص نیست و فعلا در حد یک طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح باید در صحن علنی مجلس رای بیاورد و جزو اولویت‌های کمیسیون قضایی مجلس نیست ادامه داد: موارد و مشکلات در کمیسیون قضایی مجلس اولویت بندی شدند و براساس اولویت وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه توسعه سوم کشور مصوب شد و یک نهاد موازی ایجاد شده است گفت: در حال حاضر نمی‌توان کاری کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از پرونده‌های حقوقی بر اساس نظر کارشناس رای صادر می‌شود افزود: کارشناسان رسمی کار دقیق و ظریفی دارند و نباید اجازه بدهند حق فردی در کارشناسی‌ها ضایع شود.

غضنفرآبادی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ قاضی شناخت کاملی از کارشناس رسمی ندارد گفت: در نهایت بر اساس نظر کارشناس نیز رای صادر می‌شود لذا باید این نظر کارشناس با دقت و به حق باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارشناسی که در اعلام نظر حق را در نظر نگیرد هم خودش سقوط کرده و هم قاضی پرونده سقوط می‌کند.

وی افزود: طرح ماده واحده ممنوعیت صدور پروانه برای افراد شاغل یا بازنشسته در کانون کارشناسان دادگستری رسمی در اولویت کمیسیون قضایی مجلس نیست.

غلامعباس پورسیدی رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: 883 نفر کارشناس رسمی دادگستری در 46 رشته کارشناسی در استان کرمان داریم.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان کارشناس رسمی دادگستری داریم و از آنها استفاده می‌کنیم گفت: قانون کارشناسان رسمی مربوط به حدود 80 سال قبل است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: فروشندگان زمین‌های دولتی در حاشیه شهر تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرندرئیس کل دادگستری استان کرمان بر تامین امنیت محدوده باغ شاهزاده ماهان تاکید کردملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمان با خانواده‌های زندانیان به روایت تصویر

رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان تشکیلات موازی را از مشکلات ایجاد شده در این حوزه دانست و افزود: شیوه گزینش در کانون شرکت در آزمون و وجود سابقه کار است.

وی با بیان اینکه کانون کارشناسان یک نهاد مستقل بوده و هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد ادامه داد: موازی کاری در بحث کارشناسی مهمترین دغدغه‌ای است که در حوزه کارشناسی رسمی دادگستری وجود دارد.

پورسیدی از نمایندگان مجلس درخواست داریم ماده واحده الحاق کارشناسان دادگستری در مجلس را پیگیری کنند گفت: کارشناسی یک شغل نیست و در قانون آمده حتی افرادی که ارتباط بیمه‌ای دارند نمی‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون قضایی استان کرمان کمیسیون قضایی استان کرمان کانون کارشناسان دادگستری دادگستری استان کرمان کمیسیون قضایی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای 3گانه گفت: شورای نگهبان در رفع‌ و برگشت‌هایی که طرح شفافیت بین مجلس و این شورا داشت، ایرادات و ابهاماتی را به این طرح وارد کرده بود که در جلسه اخیر مجلس این ایرادات نیز مرتفع شد و بار دیگر طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ابهام شورای نگهبان قرار داشت مربوط به بحث مصالح عالی نظام بود که برطرف شد. یکی دیگر از ابهامات درباره کارگروهی بود که ما آن را برای تشخیص دستگاه‌هایی که باید شفاف شوند، در طرح گنجانده بودیم. 

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگانی از قوای 3 گانه است که  تعیین می‌کنند شفاف شدن اطلاعات کدام دستگاه‌ها خلاف منافع  و امنیت ملی کشور است تا این دستگاه‌ها را از شفافیت مستثنی کنند. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:  در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت و از مجلس نیز عضو ناظری تعیین می‌شود تا درباره امکان شفاف کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد