Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهوری روسیه و فرانسه، بعنوان روسای مشترک گروه مینسک، در جریان مکالمه تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، از اطلاعات رسیده درباره مداخله مزدورانی از خاورمیانه در مناقشه قره باغ ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف فوری درگیری‌ها شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان،  روز جمعه، طی یک مکالمه تلفنی، از اطلاعات مربوط به مشارکت مزدورانی از منطقه خاورمیانه در درگیری‌های نظامی قره باغ ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین مذاکرات تلفنی پوتین و پاشینیان طی یک هفته گذشته است که به ابتکارعمل طرف ارمنستانی صورت گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تبادل نظر درباره روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی ادامه یافت و هر دو طرف از اطلاعات رسیده درباره وارد شدن مزدوران گروه‌های مسلح غیرقانونی از خاورمیانه به درگیری‌ها در این منطقه ابراز نگرانی جدی کردند.

کرملین یادآور شد، ولادیمیر پوتین بار دیگر بر لزوم توقف فوری درگیری‌های نظامی و از سرگیری تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه قره باغ - مطابق با بیانیه اخیر روسای جمهور کشورهای رئیس مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (روسیه، فرانسه، ایالات متحده) تأکید کرد. همچنین توافق شد که تماس‌ها بین روسیه و ارمنستان در سطوح مختلف برای کمک به رفع بحران ادامه یابد.

این در حالی است که نیکول پاشینیان روز گذشته (جمعه) با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز درباره روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

در این مذاکرات، طرفین بر غیرقابل قبول بودن دخالت مزدوران و تروریست‌های اجیر شده خارجی در درگیری‌های قره باغ تاکید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به بیانیه مشترک روسای جمهوری کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا، اهمیت توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و احیای روند صلح را مورد یادآوری قرار داد.

پاشینیان از موضع گیری اصولی امانوئل ماکرون در قبال اوضاع قره باغ، تشکر کرد.

درخواست پوتین و ماکرون برای توقف فوری آتش‌بس در «قره‌باغ»ماکرون: حل مناقشه قره باغ بدون مشارکت روسیه ممکن نیستپاشینیان: ترکیه هزاران مزدور و تروریست به قره‌باغ منتقل کرده است

اوضاع در جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی در تاریخ 27 سپتامبر- 6 مهر ماه بار دیگر وخیم شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به تیراندازی و حتی استفاده از سلاح‌های سنگین متهم کردند که  منجر به تلفاتی در میان نظامیان و حتی غیرنظامیان ساکن مناطق مرزی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز ارمنستان ولادیمیر پوتین قفقاز ارمنستان ولادیمیر پوتین درگیری ها قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه