Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه تاکنون دو درصد از جمعیت بهبودیافتگان کووید-۱۹ جهت اهدای پلاسما مراجعه کرده اند، وضعیت اهدای خون و فرآورده های آن را در شش ماهه نخست امسال تشریح کرد.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کووید۱۹، گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز ۱۰ هزار نفر از بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۸۰۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است که این جمعیت حدود ۲ درصد جمعیت بهبود یافتگان کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان های پیشتاز در اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی

وی افزود: افرادی که مبتلا به کرونا بوده اند و اکنون ۲۸ روز از بهبودی آنها به کرونا گذشته است، می توانند جهت اهدای پلاسما مراجعه کنند. باید توجه کرد که بیشترین میزان اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه بوده است.

مراجعه بیش از یک میلیون نفر برای اهدای خون در شش ماه اول امسال

حاجی بیگی همچنین گفت: در ۶ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۹۴۰ هزار و ۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

افزایش یک درصدی اهدای خون بانوان

وی ادامه داد: ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد خون در ۶ ماهه امسال توسط اهداکنندگان بار اول اهدا شده است. همچنین پنج درصد از خون های اهدایی در سراسر کشور توسط بانوان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان آن یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین اهداکنندگان مستمر خون در کدام استان ها هستند؟

حاجی بیگی با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری ۵۶ درصد از خون های اهدایی در سراسر کشور توسط اهدا کنندگان مستمر خون اهدا شده است، گفت: استان‌های سمنان با ۷۴ درصد، بوشهر با ۶۶ درصد و همدان با ۶۵ درصد بیشترین میزان اهداکنندگان مستمر در کشور را دارا هستند. همچنین استان های خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی و قم بیشترین میزان رشد اهدای خون را در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل داشته اند.

کلان شهر تهران؛ بیشترین مصرف کننده خون و فرآورده های آن 

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۳۴۱ هزار و ۱۹۳ واحد خون و فرآورده‌های آن در استان تهران به در بین مراکز درمانی و بیمارستان ها توزیع شده است، گفت: این فراورده ها شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما بوده است. باید توجه کرد که بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده ها و مصرف آن ها در کشور در کلان شهر تهران است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۵ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. همچنین بانوان استان های خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، فارس و گلستان بیشترین میزان رشد اهدای خون را در شش ماهه اول سال جاری داشته اند.

۳۰ درصد اهدای خون کشور در ۳ استان

وی همچنین گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۶۲۶ هزار و یک واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است. باید توجه کرد که مردم استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در کشور را داشته اند. به طوری که ۱۵ درصد خون‌های اهدایی در کشور توسط تهرانی‌ها، هشت درصد توسط هموطنان استان فارس و هفت درصد در استان اصفهان بوده است. ۳۰ درصد از کل خون‌های اهدایی در کشور در این سه استان بوده‌اند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي خون سازمان انتقال خون اهدای خون زنان کروناویروس اهدای پلاسما شش ماهه اول سال جاری خون و فرآورده های آن خون های اهدایی خون و فرآورده ها بیشترین میزان اهدای پلاسما اهدا شده انتقال خون سراسر کشور اهدای خون جهت اهدای واحد خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها


به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینیدر تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، به منظور بررسی نحوه اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها افزود: براساس گزارش دبیرخانه، در برخی دستگاه‌ها، مجوز‌ها ناقص صادر می‌شود که ارزیابی اولیه حکایت از این دارد که این دستگاه‌ها حکم تبصره (۱) ماده (۷) قانون اصل ۴۴ درخصوص شرایط صدور مجوز‌ها را اجرایی نکردند که وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و فرهنگ از این دسته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها نیز برخلاف تبصره (۳) ماده (۷) قانون اصل ۴۴ خارج از درگاه ملی، مجوز‌ها را ثبت می‌‎کنند که از این جمله می‌توان به وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، قوه قضاییه، بخش‌های معدن و تجارت خارجی وزارت صمت، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و نیز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بخش‌هایی از وزارت فرهنگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گزارش ما به تفکیک دستگاه‌ها قابل رصد است و مقرر شد دیوان محاسبات به این موضوع ورود و به ترک فعل دستگاه‌ها رسیدگی کند، افزود: در مجموع در حوزه‌های مختلف، پیشرفت متفاوت بوده است؛ به طور مثال می‌توان گفت در مجوز‌های مربوط به کسب و کار‌های خانگی پیشرفت قانون محسوس‌تر است، در حوزه‌های صنفی پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصد است، اما در حوزه برخی دستگاهی در بهترین حالت می‌توان گفت که قانون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که وظیفه دولت در این زمینه سنگین‌تر است به ویژه با توجه به اینکه در نشست سال گذشته رهبر معظم انقلاب با فعالان اقتصادی، ایشان یکی از پیش‌نیاز‌های توسعه و رونق تولید را بهبود محیط کسب و کار اعلام کردند، کما اینکه امسال نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و اگر فضای کسب و کار از جمله صدور محوز‌های کسب و کار فضای مناسبی نباشد، نمی‌توان انتظار حضور مردم را داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه نیاز است هیئت وزیران و دولت در این راستا پیشگام شود، گفت: اگرچه قانون اثر خود را می‌گذارد، اما زمانیکه ما شکایت‌ها از چگونگی مجوز‌ها را بررسی کردیم مشخص شد از ۲ میلیون و ۵۱۲ هزار درخواست مجوز حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار مجوز صادر شده، اما باید توجه داشته باشیم که در بسیاری از این موارد نیز ما با تاخیر در صدور مجوز‌ها روبه رو بودیم؛ اگرچه براساس این قانون صدور مجوز‌ها تا حدی شفاف شده، اما ملاحظه می‌کنیم در ۹۳ درصد از موارد ما با تاخیر در صدور مواجه بودیم که نیازمند اصلاح است.

حسینی تصریح کرد: به تدریج سامانه شکایت‌ها نیز درحال شکل‌گیری است؛ در مراحل صدور حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مجوز حدود ۲۰ هزار شکایت ثبت شده است امادر زمینه اینکه چه میزانی از این شکایت‌ها به نتیجه منجر شده، ضعف وجود دارد و باید این موضوع تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مشاهده شده که برخی دستگاه‌ها شرط یا مدرکی اضافه بر آن چیزی که در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده از متقاضی درخواست می‌کنند که جرم است و از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند. همچنین برخی ثبت‌نام‌ها برای صدور مجوز‌ها خارج از درگاه صورت می‌گیرد یا از افراد درخواست می‌شود به صورت حضوری مدارک را تحویل دهند که این اقدام نیز جرم است؛ تحویل کاغذی یا استعلام به متقاضی و رد بی دلیل و سلیقه‌ای درخواست متقاضیان نیز جرم است.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند